امروز: یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 3069
تاریخ انتشار: سه شنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ ۱۴:۲۸

دوستي با پسر ثروتمند براي زورگيري!


به گزارش سرويس «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در تاريخ دهم ارديبهشت ماه امسال فردي با مراجعه به کلانتري 147 گلبرگ به مأموران اعلام کرد که به همراه يکي از دوستانش و همچنين دو خانم جوان در داخل منزل حضور داشته که چند جوان با چاقو و قمه وارد خانه شده و با تهديد اقدام به بستن دست و پاي آنان و سرقت وجوه نقد، چک‌هاي بانکي و گوشي‌هاي تلفن همراه هر چهار نفر آنها به ارزش تقريبي 40 ميليون تومان کرده‌اند.

با تشکيل پرونده مقدماتي با موضوع سرقت به عنف از منزل و به دستور شعبه چهاردهم دادياري دادسراي ناحيه چهار تهران، پرونده براي رسيدگي در اختيار پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت و شاکي اصلي پرونده که امير نام داشت به همراه يکي از دوستانش به نام بهروز در پايگاه چهارم پليس آگاهي حاضر و در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: چندي پيش با دختر جواني به نام پروين، در منطقه تهرانپارس آشنا شدم و طي چند ملاقاتي که با او داشتم، يکي از دوستانم به نام بهروز نيز حضور داشت تا اينکه پروين پيشنهاد داد تا يکي از دوستانش به نام مريم را با بهروز آشنا کند؛ زمانيکه موضوع پيشنهاد پروين را با بهروز در ميان گذاشتم او نيز قبول کرد و قرار شد تا بهروز و مريم با يکديگر ملاقات کنند؛ به بهانه ملاقات، پروين پيشنهاد داد تا ملاقات بهروز و مريم در خانه‌ي من انجام شود و من نيز با اين پيشنهاد موافقت کردم .

امير در ادامه اظهارات خود به کاراگاهان گفت: قرار شد تا در تاريخ ششم ارديبهشت ماه پروين به همراه مريم به خانه من بيايد و من نيز براي آن روز از بهروز دعوت کردم تا به خانه من بيايد؛ هنوز دقايقي از حضور ما چهار نفر در داخل خانه نگذشته بود که ناگهان سه جوان قوي هيکل ، با تهديد چاقو و قمه وارد خانه شده و بلافاصله اقدام به بستن دست و پاي من و بهروز کردند ؛ آنها پس از سرقت تمامي وجوه نقد داخل خانه و همچنين پول هاي همراه من و بهروز، با تهديد چاقو ما را مجبور کردند تا رمز عابربانک هاي خود را نيز در اختيار آنها بگذريم و سپس از خانه خارج شدند.

امير و بهروز در پاسخ به سؤال کارآگاهان که آيا به فرد يا افرادي مظون هستند نيز به کارآگاهان گفتند: به کسي مظنون نيستيم اما پس از سرقت، زمانيکه از پروين و مريم خواستيم تا آنها نيز به همراه ما به کلانتري آمده و ماجراي سرقت را با پليس در ميان بگذارند، آنها با طرح اين بهانه که در صورت طرح شکايت آنها، خانواده هايشان از موضوع مطلع خواهند شد، عنوان کردند که قصد طرح شکايت و پيگيري موضوع را ندارند و حتي به ما نيز پيشنهاد کردند که پيگير شکايت نشويم.

در ادامه رسيدگي به پرونده، "پروين" و "مريم" به صورت جداگانه مورد تحقيقات قرار گرفتند و آنها نيز در اظهاراتي مشابه، اظهارات امير و بهروز را تأييد کرده، اما کماکان اصرار بر اين موضوع داشتند که با وجود سرقت گوشي هاي تلفن همراهشان و به علت مسائل خانوادگي حاضر به طرح شکايت نيستند.

با توجه به مشکوک شدن کارآگاهان به رفتار پروين، تحقيقات پليسي نامحسوس در خصوص وي در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و مشخص شد که پروين با جواني به نام عرفان در ارتباط است .

در ادامه تحقيقات، اين بار تحقيقات تخصصي از پروين در دستور کار قرار گرفت و نهايتا وي به طرح پيشنهاد سرقت به عرفان اعتراف کرد ؛ پروين در اعترافات خود به عرفان گفت : يکي روز که با عرفان بيرون رفته بودم، به او گفتم که با امير آشنا شدم که داراي وضعيت مالي خوبي است و همانجا پيشنهاد سرقت را مطرح کردم؛ عرفان نيز موضوع را با دو نفر از دوستانش مطرح کرد و نهايتا قرار شد تا به بهانه پيشنهاد آشنايي يکي از دوستانم با بهروز که او را چندين بار به همراه امير ديده بودم، قرار ملاقات آنها را در خانه امير بگذارم . همانطور که انتظار داشتيم ، آنها با پيشنهاد من در خصوص ملاقات در داخل خانه موافقت کردند و من نيز موضوع را با عرفان در ميان گذاشتم . روز سرقت، در حاليکه عرفان به همراه دو نفر از دوستانش به نام هاي امير و سروش در نزديکي خانه امير حضور داشتند، من و مريم وارد خانه‌ي امير شديم؛ هنوز دقايقي از حضور ما در داخل خانه نگذشته بود که از طريق زدن آيفون اقدام به باز کردن در خانه کردم و پس از لحظاتي عرفان به همراه دوستانش وارد خانه شدند.

با توجه به اعتراف صريح پروين به طرح پيشنهاد سرقت و اطلاع دوستش مريم از موضوع سرقت، کارآگاهان در تاريخ دهم خرداد ماه اقدام به دستگيري مريم به عنوان ديگر متهم پرونده کردند؛ مريم نيز پس از اطلاع از اعترافات پروين، صراحتا به همدستي با پروين و ديگر اعضاي گروه سارقين اعتراف کرد.

با توجه به شناسايي عرفان . م 26 ساله به عنوان يکي از متهمان اصلي پرونده ، محل سکونت وي در منطقه تهرانپارس شناسايي و در همان تاريخ نيز دستگير و به پايگاه چهارم آگاهي منتقل شد. عرفان که چاره اي جز اعتراف نداشت ، صراحتا به مشارکت در سرقت اعتراف و دو نفر از مجرمان سابقه دار منطقه تهرانپارس به نام هاي امير . ت 25 ساله و سروش . ج 27 ساله را به عنوان ديگر همدستان خود معرفي کرد . بررسي سوابق امير و سروش نشان داد که اين دو نفر از مجرمان سابقه دار هستند که بارها به اتهام ارتکاب جرايم مختلف به ويژه زورگيري ، برهم زدن نظم عمومي ، موادمخدر ، سرقت و ... دستگير و روانه زندان شده‌اند.

با شناسايي مخفيگاه اين دو متهم ، نهايتا امير و سروش نيز در تاريخ دوازدهم خرداد ماه امسال دستگير شدند و صراحتا به مشارکت در سرقت به عنف منزل شاکي پرونده اعتراف کردند و در بازرسي از مخفيگاه هايشان نيز عابربانک‌هاي سرقتي و همچنين مقاديري از مبالغ سرقت کشف شد.

به گزارش ايسنا، بر اساس اعلام مرکز اطلاع رساني پليس آگاهي پايتخت، سرهنگ کارآگاه سعدالله گزافي ، رئيس پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ ، با اعلام اين خبر گفت: در برخي از پرونده‌هاي در حال رسيدگي در پليس آگاهي شاهد آن هستيم که اقدام و تکرار برخي رفتارهاي پرخطر از سوي شکات و آسيب ديدگان ، زمينه ارتکاب جرايم را از سوي متهمان فراهم مي‌کند که در اين پرونده نيز شاهد بروز همين رفتارهاي پرخطر از سوي شکات پرونده هستيم.

رئيس پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ ، گفت: با توجه به اعتراف صريح هر پنج متهم پرونده و تکميل تحقيقات پليسي، قرار قانوني از سوي مقام قضايي صادر و متهمان روانه زندان شدند.

انتهاي پيام

+ 0
- 0




Scroll to Top