امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 18810
تاریخ انتشار: چهارشنبه, ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ۱۷:۳۰

احتمال محبوس شدن ۸۰ کارگر - تکذیب کشته شدن 2 کارگر معدن - آوار برداری و حفر تونل فرعی برای دسترسی

به‌روز رسانی می‌شود/ انفجار معدن زغال سنگ در گلستاناحتمال محبوس شدن ۸۰ کارگر/ تکذیب کشته شدن 2 کارگر معدن/ آوار برداری و حفر تونل فرعی برای دسترسی به کارگران محبوس/ اسامی مصدومان+تصاویر حادثه

به‌گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری فارس؛ ساعت 11.50 دقیقه ظهر امروز انفجاری در معدن زغال سنگ در منطقه خوش‌ییلاق استان گلستان به وقوع پیوست که طی آن تعدادی از کارگران مصدوم و تعدادی نیز در زیر آوار محبوس شدند. تلاش امدادگران برای نجات حادثه‌دیدگان ادامه دارد.

 

آغاز حفر تونل فرعی برای دسترسی به معدنچیان محبوس شده

17.11/ مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گلستان: آوار برداری و حفر تونل فرعی برای دسترسی به کارگران محبوس شده در معدن ذغال سنگ آزادشهر آغاز شد. وجود گاز زیاد در تونل معدن دسترسی به معدنچیان محبوس شده را دشوار کرده است.

انتقال 36 مصدوم به بیمارستان

17.10/ پیر حسین کولیوند در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس: در این حادثه 36نفر مصدوم شدند که از این تعداد 19 مصدوم به بیمارستان حضرت معصومه آزادشهر منتقل شدند و 11مصدوم هم به بیمارستان خاتم انبیا گنبد و 5مصدوم نیز به بیمارستان شهید مطهری گنبد انتقال یافتند.

به کارگران محبوس شده دسترسی وجود ندارد

17.00/مدیرکل مدیریت بحران گلستان: نیروهای امدادی هنوز به کارگران محبوس شده در معدن زمستان دسترسی ندارند/ این کارگران در عمق ۱۸۰۰ متری حبس شده‌اند.
سپاه برای امدادرسانی به مصدومان این حادثه وارد میدان شده و نخستین مرحله خروج مصدومان توسط سپاه صورت گرفته است.

تا این لحظه این حادثه هیچ فوتی نداشته است 

16.10/ سرپرست اورژانس کشور در گفتگو با فارس: فوت کارگر معدن هنوز مورد تأئید ما نیست. 19 مصدوم به بیمارستان حضرت معصومه و 9 مصدوم به بیمارستان گنبد قائم منتقل شدند. 50 نفر در ضلع جنوبی و 40 نفر در ضلع شمالی معدن محبوس هستند.

 

حضور نیروهای امدادی در محل ریزش معدن/جزئیات در دست نیست

16.08/ سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: نیروهای امدادی در محل حادثه ریزش معدن زغال سنگ حضور دارند اما جزئیات حادثه هنوز در دست نیست.
بهنام سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار شهری و رفاهی خبرگزاری فارس، گفت: به گفته مسئولان حاضر در محل حادثه، نیروهای هلال‌احمر، اورژانس و آتش‌نشانی مشغول امدادرسانی به آسیب دیدگان هستند.

وی تصریح کرد: نیروهای مدیریت بحران و امدادی از مرکز استان به سمت آزادشهر حرکت کرده‌اند و در محل مستقر شده اند.

سعیدی گفت: جزئیات دقیق از علت حادثه و تعداد تلفات آن هنوز به دست نیامده و در حال بررسی اوضاع هستیم.

 

 

احتمال مسمومیت با گاز برای نیروهای امدادی معدن گلستان/ اعزام تیم‌های فنی و سگ‌های زنده‌یاب به محل انفجار

16.00/اسدالله قره‌خانی الوستانی نماینده مردم علی‌آباد کتول در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، با اشاره به حادثه انفجار امروز در معدن ذغال‌سنگ آزادشهر گلستان اظهار داشت: هنوز آمار دقیقی از مصدومان و محبوس شدگان این حادثه مشخص نیست چرا که اگر تغییر شیفت در مدت زمان انفجار رخ داده باشد امکان افزایش آمار مصدومان یا کاهش آن وجود دارد.

وی با بیان اینکه به احتمال زیاد بی‌احتیاطی سیم‌های فنی سبب بروز این حادثه شده باشد گفت: همه نهادها اعم از هلال‌احمر، اورژانس و آتش‌نشانی و .. مشغول فعالیت بوده تا اقدامات لازم را جهت کمک به حادثه‌دیدگان انجام دهند.

قره‌خانی الوستانی با اشاره به اینکه احتمال مسمومیت با گاز برای تیم‌های فنی که جهت کمک به حادثه‌دیدگان رفتند وجود دارد گفت:‌از استان‌های همجوار سگ‌های زنده‌یاب و تیم‌های فنی به منطقه حادثه‌دیده اعزام شدند.

نماینده مردم علی‌آباد کتول خاطر نشان کرد: در صورتی که کمک به حادثه‌دیدگان با دقت انجام نگیرد احتمال بروز حادثه مجدد وجود داشته و ممکن است خود نیروهای امدادی نیز دچار مشکل شوند.

تشکیل پرونده قضایی برای حادثه معدن زغال سنگ آزادشهر

15.10/ رئیس کل دادگستری گلستان: علت حادثه در دست بررسی است و هنوز گزارشی مبنی بر عمدی بودن آن اعلام نشده است.

اسامی مصدومان حادثه تا این لحظه

15.00/ پیرحسین کولیوند سرپرست اورژانس کشور اسامی مصدومین حادثه انفجار معدن زغال سنگ آذرشهر را به شرح زیر اعلام کرد:

علی گنجی‌وطن، محمد میرعرب، عزیز نکویی، تقی جلاهردوست، خادم میردار، حسین محمودی، مهدی اونق، حسین میرداروطن، حسن علیخانی، محمد نصرتی، علی مسعودی، جهانگیری سارانی.

 

 

 

احتمال محبوس شدن 80 کارگر/ انتقال مصدومان به بیمارستان حضرت معصومه آزادشهر

14.50/ پیرحسین کولیوند در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس در رابطه با حادثه انفجار در معدن ذغال سنگ گلستان گفت: از زمان وقوع انفجار تا این لحظه 12 کارگر معدن سالم از زیر آوار درآمده و 4 نفر به بیمارستان حضرت معصومه(س)  آزادشهر اعزام شدند.

وی با بیان اینکه این معدن شامل دو قسمت بوده که 40 نفر در یک قسمت معدن و 30 تا 40 نفر دیگر در سمت دیگری از معدن گرفتار شدند، عنوان کرد: وضعیت یک نفر از مصدومین به شدت وخیم بوده و سایر مصدومان نیز به دلیل کمبود اکسیژن دچار مشکل شده‌اند.

کولیوند خاطرنشان کرد:‌ اورژانس  14 دستگاه آمبولانس به محل اعزام کرده و نیروهای ما در کنار سایر نیروهای امدادی مشغول کمک به حادثه دیدگان هستند.

وی خاطرنشان کرد: اخبار تکمیلی در این زمینه بزودی اعلام می‌شود.

 

 

انفجار در معدن زغال‌سنگ در گلستان/40 کارگر در زیر آور محبوس هستند

14.15/شاهین فتحی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه احتمالاً 55 نفر در اثر این انفجار دچار حادثه شده‌اند، گفت: آمار اولیه مصدومان 15 نفر بوده که 6 نفر آنها توسط اورژانس و هلال احمر به مرکز درمانی منتقل شدند. 

معاون عملیات سازمان امداد و نجات خاطرنشان کرد: طبق گزارش کارگران حاضر در معدن، احتمالاً 40 نفر زیر آوار محبوس شده که 6 تیم عملیاتی در حال کمک به حادثه دیدگان هستند. 

 

انتهای پیام/






Scroll to Top