امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 18778
تاریخ انتشار: سه شنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ ۰۸:۳۰

برای مقابله با فساد هیچ خط قرمزی نداریم - آنچه سایه جنگ را از کشور برداشته، حضور مردم آگاه و متدین

رئیسی در جمع مردم بندرعباس:برای مقابله با فساد هیچ خط قرمزی نداریم/ آنچه سایه جنگ را از کشور برداشته، حضور مردم آگاه و متدین است/11میلیون جوان به علت بیکاری نمی‌توانند ازدواج کنند

به گزارش حوزه انتخابات خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسملین سیدابراهیم رئیسی امشب در جمع مردم بندرعباس در سالن فجر با اشاره به اینکه امروز به برکت حضور سرداران سرافراز و نیروهای سرافراز دفاع از میهن گام‌های زیادی در جهت کسب اقتدار و افتخار برداشته شده، گفت: امروز ملت فهیم، بابصیرت و شجاع ایران در صحنه هستند و امروز از آنچه از امنیت در کشور جریان دارد به دلیل همین حضور مقتدرانه و بابصیرت مردم است. 

وی افزود: آنچه سایه جنگ را از کشور برداشته، حضور مردم آگاه، شجاع و متدین در صحنه است. 

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری تأکید کرد: امروز با وجود ثروت و نیروی انسانی متراکم، فرهیخته و کارآمد کشور، فقر و بیکاری زیبنده مردم نیست. فساد زیبنده نظام اداری کشور نیست. 

سیدابراهیم رئیسی تأکید کرد: فساد به امر فراجناحی تبدیل شده و آنچه امروز مردم را نگران می‌کند این است که هر روز در یک روزنامه تیتر فساد و اخبار مربوط به آن را ببینند. 

وی خاطرنشان کرد: امروز با وجود جوانان برومند و کارآمد می‌توان با مدیریت صحیح در اقتصاد کارهای بسیار خوبی در حوزه صیادی، کشاورزی، صنایع تبدیلی و بسیاری از حوزه‌های دیگر انجام داد. 

سیدابراهیم رئیسی ادامه داد: فقر چهره نورانی و زیبای کشور ما را خدشه‌دار کرده است، امروز خانواده‌ای از نداشتن و فقر رنج می‌برد، جوانی مدرک تحصیلی دارد اما نمی‌تواند کار پیدا کند، 11 میلیون جوان آماده ازدواج هستند اما به دلیل نبود کار نمی‌توانند ازدواج کنند. 

وی با بیان اینکه بنده به عنوان یک کاندیدا این حرف نمی‌گویم، افزود: هر کسی با هر سلیقه سیاسی به مشکلات کشور بنگرد، می‌بیند که مشکلات فزاینده‌ای در خانواده‌ها وجود دارد. 

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با تأکید بر اینکه 17 هزار کارخانه در کشور تعطیل شده و 50 درصد ظرفیت تولید غیرقابل استفاده شده است، گفت: باید این وضعیت به سرعت به نفع مردم تغییر کند. 

رئیسی تأکید کرد: پالایشگاه ستاره خلیج فارس سال 92 با 74 درصد تحویل این دولت شد و باید سال 93 به بهره‌برداری می‌رسید، سوال این است که چرا سه سال تأخیر روی داده است ما می‌توانستیم در این رابطه 10 هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی کنیم، پولی که کشور برای واردات صرف می‌کرد می‌توانست کمتر خرج شود. 

وی با اشاره به مشکلات مسکن مهر گفت: مردم به مسکن مهر چشم امید بسته بودند و با قرض زیاد مبالغی را برای خانه‌دار شدن صرف کرده بودند، چرا مردم را چهار سال معطل گذاشتند؟ 

رئیسی با بیان اینکه ما اعلام کردیم می‌توان سالی یک میلیون شغل و یا حتی بیشتر در کشور ایجاد کرد، اظهار کرد: بعضی تردید کردند که شما این پول را از کجا می‌آورید. امروز بدهکاران بانکی پول زیادی را به سیستم بانکی بدهکارند یا 700 هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور ایجاد شده است، اگر نصف این مبلغ یا پول بدحسابان را صرف ایجاد اشتغال می‌کردند مشکل اشتغال حل شده بود. 

وی با بیان اینکه مشکل در واردات مواد اولیه یا مواد مورد نیاز کشور نیست، بلکه مشکل در واردات زیاد کالاهای مصرفی است که تولید کشور را از بین برده است.

رئیسی ادامه داد: در اول این دولت، اعلام می‌شد که واردات کالاهای چینی اقتصاد کشور را دچار مشکل کرده است، اما اگر به آمار نگاهی بیندازیم می‌بینیم که در هشت سال دولت گذشته به طور میانگین سالی 5 میلیارد دلار واردات از چین انجام می‌شد ولی در چهار سال این دولت سالی 10 میلیارد دلار واردات داشتیم، اگر گفتیم که واردات چینی کم شود، چرا واردات را دو برابر کردید؟

وی تأکید کرد: اینکه اساس کشور را بر صادرات نفت بگذاریم از اشکالات است، بنابر آمار صادرات نفتی 10 درصد کاهش داشته است، یعنی افزایش واردات و در مقابل کاهش صادرات داشته‌ایم. 700 هزار میلیارد تومان خلق پول شده، اما با این وجود مشکلات اقتصادی کم نشده است، در هر خانه‌ای چند بیکار وجود دارد، این آمار را فقط من نمی‌گویم بلکه آمار مرکز پژوهش‌های مجلس است. 

وی با اشاره به مشکل فزاینده قاچاق کالا در کشور گفت: منظور ما از مبارزه با قاچاق کالا فقط مبارزه با کول‌بران و ته‌لنجی نیست، بلکه قاچاقچیان حرفه‌ای است که جز پول چیز دیگری را نمی‌شناسند، نه اینکه فقط با یک کول‌بر بیچاره مبارزه کنیم. 

رئیسی با تأکید بر اینکه راهکار مقابله با فساد، اصلاح ساختارها و شفاف‌سازی است، اظهار داشت: باید یک سامانه جامع اطلاعاتی در کشور راه‌اندازی شود که گمرک، بازرگانی و سایر دستگاه‌های نظارتی در آن تجمیع شده باشند. با راه‌ انداختن این سامانه، داد و ستدها تحت نظارت قرار می‌گیرد و امکان فرار مالیاتی وجود ندارد. 

وی ادامه داد: کارمندان امروز پیش پیش مالیات خود را می‌دهند، اما افرادی هستند که با وجود درآمد نجومی، یک ریال مالیات هم به سیستم اقتصادی نمی‌دهند.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری تصریح کرد: ما در مورد فساد و مقابله با فساد هیچ خط قرمزی در کشور نداریم، تمام.ساختارهای فسادزا قابل اصلاح است و ما ظرف شش ماه تمام منافذ فسادزا را شناسایی می‌کنیم تا فساد در هیچ جای نظام اداری لانه نکند.  

وی در ادامه تأکید کرد: آقایان می‌خواهند نفت را به جای تأسیس پالایشگاه خام‌فروشی کنند، ما می‌گوییم به جای خام‌فروشی، ارزش افزوده و اشتغال برای کشور ایجاد کنید، نه اینکه نوعی از خام‌فروشی شکل بگیرد که ثروت کشور را به باد دهد. این شکل برخورد کردن با نفت و پتروشیمی درست نیست و باید حتماً وضعیت به نفع مردم تغییر کند. 

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به مشکلات واگذاری صنایع آلومینیوم المهدی گفت: درست است که خصوصی‌سازی صنعت آلومینیوم در قانون آمده، اما نباید که هر ثروتی را با هر قیمتی واگذار کنیم. قانون بر خصوصی‌سازی تأکید کرده، اما نگفته که کارگران بیکار شوند. 

رئیسی با بیان اینکه تمام مسائل بدون نگاه به دستان خارج از کشور قابل حل است گفت: با توانایی‌های موجود نیازی به تصمیم‌گیری خارجی‌ها نداریم.

وی به مشکلات بانکها اشاره کرد و افزود: آقایی آمده و به اسم تولید به او میلیاردها وام داده‌اند، اما کسی نبوده که نظارت انجام دهد و اینگونه افراد با وجود بدحسابی، بدون وثیقه لازم وام گرفته‌اند. 

رئیسی ادامه داد: امروز 500 هزار نفر در نوبت وام 10 میلیون ازدواج هستند، اما عده‌ای بدون هیچ وثیقه‌ای وام می‌گیرند، اگر ارقامی که به یک نفر از بدهکاران بانکی داده شده بود برای وام ازدواج صرف می‌شد، مشکل وام ازدواج حل شده بود، این حرف من شعار نیست بلکه حقیقت است. 

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری تأکید کرد: ما معتقدیم در گام اول وضعیت مدیریت ضعیف اجرایی و اقتصادی کشور تغییر کند و با مدیریت جهادی و انقلابی، مردم در رأس امور قرار بگیرند. 

وی با تأکید بر اینکه زنان و دختران امروز به دنبال منزلت و کرامت هستند، اظهار داشت: ما معتقدیم که از خانه‌دار تا زن محصل، دارای کرامت است و این کرامت را ما نداده‌ایم بلکه خدا داده است. باید با حل مشکل بیمه زنان روستایی و عشایری به تولید و اشتغال کمک کنیم. 

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری خاطرنشان کرد: خدا می‌داند که هیچ شغلی برای من دلنشین‌تر از خادمی امام رضا(ع) نبوده و نیست، من برای هوا و هوس نیامده‌ام که خود را مطرح کنم، بلکه آمدم تبسم بر لبان جوان بیکار به جای خجالت نقش ببندند. آمده‌ام که کارگاه‌های تعطیل و نیمه‌تعطیل را به مدار تولید برگردانم. آمده‌ام که محرومیت منزلتی زنان و دختران را به نام انقلاب اسلامی جبران کنم. 

وی گفت: آمده‌ام فرهنگی عزیز و بزرگوار ما برای گرفتن وام خجالت نکشد و در مقابل ببیند که عده‌ای در صندوق ذخیره فرهنگیان اموال را به یغما می‌برند. 

رئیسی در پایان خاطرنشان کرد: بخش من این حزب و گروه و جریان نیست، بلکه معتقدم باید دولت در تراز دولت اسلامی شکل بگیرد. معتقدم با نگاه کردن به دست مردم و چشم نداشتن به بیگانگان، مشکلات کشور حل می‌شود. 

انتهای پیام/ 






Scroll to Top