امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 18775
تاریخ انتشار: سه شنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ ۰۴:۰۰

حسن روحانی میانه رو رقابت دشواری را پیش رو دارد - اصولگرایان نسبت به چهار سال قبل متحدتر شده‌اند

وبگاه آمریکایی :حسن روحانی میانه رو رقابت دشواری را پیش رو دارد/اصولگرایان نسبت به چهار سال قبل متحدتر شده‌اند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس‌ وبگاه آمریکایی «سوفان گروپ» که به تحلیل وقایع بین‌الملل می‌پردازد، روز دوشنبه به نقد پیرامون انتخابات فراروی ریاست جمهوری ایران پرداخت.

وبگاه سوفان گروپ با اشاره به شکل‌گیری رقابت‌های انتخابات رییس جمهوری در ایران نوشت: روز 19 مه (29 اردیبهشت) به طور محتمل برای «حسن روحانی» رییس جمهور میانه‌روی ایران رقابت دشواری خواهد بود.

به نوشته این وبگاه، در این انتخابات هواداران جوان و روشنفکر روحانی که غالبا شهرنشین هستند(!) مقابل هواداران و رای دهندگان غالبا شهرستانی تندروها قرار می‌گیرند.

بر این اساس، شکست روحانی در این رقابت‌ها شاید توافق چند جانبه هسته‌ای را از دور خارج نکند، اما نشان می‌دهد که عامه مردم ایران مزایای مطلوبی را از رفع تحریم‌ها نبرده‌‌اند. همچنین شکست روحانی تنش کنونی بین ایران و دولت ترامپ که اینک پررنگتر شده را تشدید می‌کند.

این وبگاه در ادامه تحلیل خود نوشت: در قیاس با سال 2013، اینک روحانی با جبهه متحدتری از رقبای تندرو مواجه شده که بین آن‌ها «حجت الاسلام ابراهیم رئیسی» مشاهده می‌شود.

در خاتمه این مطلب آمده است: دولت «دونالد ترامپ» رییس جمهور آمریکا و کنگره این کشور در در نظر دارند تحریم‌های جدیدی بر ایران و سپاه اعمال کنند. با این وجود دولت آمریکا و کنگره از اعمال چنین تحریم‌هایی تا مشخص شدن نتایج انتخابات ایران خودداری می‌کنند و آشکارا ارزیابی کرده که در این برهه اعمال تحریم‌های جدید به نفع  پیروزی حجت الاسلام رییسی در انتخابات است.

در حالی‌ که پیروزی دوم حسن روحانی نیز بعید است روابط ایران با آمریکا را به سمت و سوی مثبتی ببرد، اما چشم انداز انتخاب یک رییس جمهور تندرو این روابط دو جانبه‌ای پرآشوب در منطقه در بحران رفته را شدت می‌دهد.

انتهای پیام/






Scroll to Top