امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 18484
تاریخ انتشار: دوشنبه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ ۰۷:۰۰

مهاجرانی: پرسپولیس طبق ۷ فاکتور فیفا باید قهرمان می‌شد

شاگردان برانکو می‌توانند الهلال را شکست دهندمهاجرانی: پرسپولیس طبق ۷ فاکتور فیفا باید قهرمان می‌شد

حشمت مهاجرانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درمورد قهرمانی زودهنگام پرسپولیس در لیگ برتر اظهار داشت: من لیگ برتر ایران را تعقیب می‌کنم و در ابتدای نیم‌فصل دوم هم پیش‌بینی کرده بودم که پرسپولیس قهرمان می‌شود. پرسپولیس تمام فاکتورهای موردنیاز یک تیم را در اختیار داشت، کاپیتان، گلزن، شُش‌های تیم مثل محسن مسلمان بازیکن تقسیم‌کننده توپ، فضاسازی و حمایت کن از بازیکن پابه توپ و یک دروازه‌بان خوب، فاکتورهایی بود که پرسپولیس در اختیار داشت.

وی تصریح کرد: این 7 فاکتوری که من بیان کردم، مورد تأیید آنالیز کارشناسان فیفاست، کارشناسان فیفا می‌گویند تیمی که 7 آیتم مثبت گلزن، کاپیتان، شُش (بازیکن دونده)، بازی‌سازی، تقسیم‌کننده توپ، دروازه‌بان و حمایت از بازیکن در فضای مناسب را داشته باشد، تیمی مثبت است که پرسپولیس در این قالب آیتم‌های فیفا قرار می‌گیرد، ضمن اینکه سرمربی خوبی مثل برانکو داشت که در ایران کار کرده بود و روان‌شناسی و جامعه‌شناسی ایران را به‌خوبی می‌دانست. هیأت مدیره خوبی در باشگاه کار می‌کرد، من، طاهری مدیر پرسپولیس را تاکنون از نزدیک ندیده‌ام، اما کارش را خوب انجام داده، ضمن اینکه در هیأت مدیره این باشگاه افرادی مثل کاشانی، زادمهر و محمود خوردبین حضور دارند که از خانواده خود فوتبال هستند. همه این فاکتورها دست به دست هم داد تا پرسپولیس قهرمان زودهنگام لیگ ایران شود.

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران در مورد اینکه چرا پرسپولیس با وجود داشتن این فاکتورها در لیگ قهرمانان آسیا موفق نبوده، گفت: وقتی می‌گویم پرسپولیس فاکتورهای مناسب فیفا را دارد، دلیلش این نیست که حریفانش در آسیا این فاکتورها را نداشته باشند. شاید الهلال عربستان این فاکتورها را بهتر از پرسپولیس در اختیار داشته باشد، ضمن اینکه فاصله تیم‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا مثل پرسپولیس، استقلال، ذوب‌آهن و استقلال خوزستان با تیم‌های اماراتی و عربی زیاد نیست. گاهی اوقات حوادث پیش‌بینی‌نشده در مسابقه رخ می‌دهد. به نظر من پرسپولیس اکنون وضع روحی مناسبی دارد و در بهترین شرایط خود است و می‌تواند الهلال عربستان را در مسقط شکست بدهد و از گروهش صعود کند.

مهاجرانی درمورد ارزیابی‌اش از لیگ فوتبال ایران در فصل 95-96 عنوان کرد: لیگ ایران مثل سال‌های گذشته بود، شماری از تیم‌ها برای قهرمانی تا پنجمی می‌جنگیدند. تعدادی از تیم‌ها هیچ وقت بضاعت قهرمانی ندارند و فقط برای سقوط نکردن هستند و تعدادی هم در میانه جدول حضور دارند. امسال استقلال، پرسپولیس، ذوب‌آهن و سپاهان جزو مدعیان بودند ضمن اینکه گاهی اوقات تیم‌هایی مثل استقلال خوزستان یا پدیده مشهد، شگفتی‌ساز هم می‌شوند. برخی تیم‌ها هم نه بضاعت مالی و نه نیروی انسانی دارند که جزو مدعیان قهرمانی باشند. لیگ امسال ایران هم مانند لیگ فصول گذشته بود.

انتهای پیام/آ






Scroll to Top