امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 17976
تاریخ انتشار: دوشنبه, ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ ۲۱:۰۰

حضور 253 نفر در فرمانداری تهران برای ثبت‌نام در انتخابات شوراها - ارسال همزمان مشخصات نامزدها به مر

مشروح/ گزارش فارس از نخستین روز ثبت‌نام انتخابات شورای شهر تهرانحضور 253 نفر در فرمانداری تهران برای ثبت‌نام در انتخابات شوراها/ ارسال همزمان مشخصات نامزدها به مراجع 4 گانه/ چه کسانی تا الان ثبت نام کرده اند؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس مستقر در ستاد انتخابات تهران، ثبت نام از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ساعاتی پیش در سراسر کشور آغاز شده است.

ثبت نام از داوطلبان شرکت در انتخابات شورای شهر تهران نیز از ساعت 8 صبح امروز در محل فرمانداری تهران آغاز شده و تا ساعت 16 ادامه خواهد داشت.

به منظور تسهیل در امر ثبت نام داوطلبان می توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان خدمات دولت، اقدام به پیش ثبت نام کرده و از دفاتر مزبور شماره رهگیری دریافت و از امروز 30 اسفندماه شخصاً با در دست داشتن اصل مدارک زیر و شماره رهگیری به فرمانداری یا بخشداری مربوطه مراجعه و ثبت نام خود را تکمیل و نهایی کنند.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام به شرح زیر است:


1- اصل شناسنامه عکس دار و دو نسخه تصویر کلیه صفحات آن
2- اصل کارت ملی و تصویر آن
3- اصل کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا کارت معافیت دائم برای مردان یا مدرکی دال بر مشخص بودن وضعیت خدمت وظیفه عمومی طبق ماده 10 قانون نظام وظیفه عمومی و تصویر آن
4- چهار(4) قطعه عکس جدید 4 × 3
5- ارائه اصل و یک نسخه تصویر مدرک تحصیلی معتبر فوق دیپلم یا معادل آن برای داوطلبان شورای شهرهای تا بیست هزار نفر جمعیت و ارایه اصل و یک نسخه تصویر مدرک لیسانس یا معادل آن برای داوطلبان شورای شهرهای بالای بیست هزار نفر جمعیت.
6- دارا بودن سواد خواندن و نوشتن برای داوطلبان شورای روستاهای تا دویست خانوار جمعیت و ارائه اصل و یک نسخه تصویر مدرک تحصیلی دیپلم برای داوطلبان شورای روستاهای بالای دویست خانوار
7- کسانی که در دوره های قبل عضو شورا بوده اند به شرطی که در همان محل کاندیدای عضویت در شورا باشند از شرط مدرک معافند .
8- اصل و تصویر گواهی پذیرش استعفا از سمت یا شغل جهت مشمولین ماده 28 قانون.
9- اصل و تصویر مدرک معتبر ایثارگری جانبازان، آزادگان و فرزندان شهدا جهت برخورداری از امتیاز یک مقطع تحصیلی بالاتر
10- ارائه اصل گواهی عدم سوءپیشینه که از تاریخ صدور آن بیش از سه ماه نگذشته باشد.

در روز نخست ثبت نام از داوطلبان انتخبات شورای شهر تهران نیز تا ظهر امروز نیز چهره های سرشناسی از جمله: هادی ساعی ( عضو فعلی شورای شهر تهران)، عبدالحسین مختاباد ( عضو فعلی شورای شهر تهران) ، ابراهیم اصغرزاده ( فعال اصلاح طلب) ، شهربانو امانی ( فعال اصلاح طلب و نماینده مجلس دوره ششم) ، غلامرضا انصاری ( عضو فعلی شورای شهر تهران و عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت) و محمد حقانی (عضو فعلی شورای شهر تهران)، بیتا سحرخیز ( بازیگر تلویزیون و سینما)، علی صابری ( عضو فعلی شورای شهر تهران)، سید مهدی نادمی ( فعال اصلاح طلب)، مجید سرسنگی ( مدیرعال سابق خانه هنرمندان) ، مهران کرمی ( سردبیر روزنامه فرهیختگان)، مرتضی الویری ( فعال سیاسی اصلاح طلب) با مراجعه به محل فرمانداری تهران ثبت نام بعمل آورده اند.

 

فرماندار تهران: حضور بیش از 150 نفر در ساعات اولیه برای ثبت نام

عیسی فرهادی  فرماندار تهران در جمع خبرنگاران از حضور پررنگ مردم برای ثبت نام در پنجمین دوره انتخابات شورای شهر تهران خبر داد گفت: اکنون که ساعات اولیه مراحل ثبت نام است حضور بیش از 150 نفر را در محل ثبت نام شاهد هستیم.

وی در افزود: این حضور نیز نشان دهنده حضور با شکوه مردم در انتخابات است.

ناصربخت: داوطلبان اصل مدارک ثبت نام را حتماً به همراه داشته باشند/ ارائه گواهی عدم سوء پیشینه توسط دفاتر پیشخوان دولت در ایام نوروز

علی اصغر ناصربخت  رئیس ستاد انتخابات شهرستان تهران در جمع خبرنگاران اظهارداشت: مشکلی خاصی برای ثبت نام داوطلبان وجود ندارد.

وی در ادامه افزود: داوطلبان قانون را خوب مطالعه کنند و با مدارک کامل اقدام به ثبت نام کنند، زیرا نداشتن حتی یک مدرک امکان ثبت نام از داوطلبان وجود ندارد.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان تهران تصریح کرد: داشتن اصل مدارک از جمله شناسانامه، کارت ملی و سایر مدارک الزامی است.

ناصربخت درباره صدور گواهی عدم سوپیشینه تاکید کرد: دفاتر پلیس +10 در این مدت ثبت نام فعال هستند و داوطلبان می توانند گواهی عدم سوپیشینه را دریافت کنند، کسانی که به دفاتر پیشخوان مراجعه و پیش ثبت نام می کنند یک مرحله از فرآبند انتخابات جلوتر خواهند بود.

احمدی: ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات شوراهای شهر و روستا تا 6 فروردین/ داوطلبان مدارک لازم را حتما به همراه داشته باشند

علی اصغر احمدی رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به آغاز ثبت‌نام از داوطلبان شرکت در انتخابات پنجمین دوره شوراها گفت: ثبت‌نام از نامزدهای انتخابات شهر و روستا بر اساس برنامه زمانبندی از امروز 30 اسفند ماه تا 6 فروردین ماه یعنی مدت 7 روز انجام خواهد شد.

وی در ادامه افزود: از همه علاقمندان حضور در این رقابت انتخاباتی تقاضا می‌کنم از فرصت استفاده کنند و با در دست داشتن مدارک لازم به فرمانداری‌ها و بخشداری‌های محل خود مراجعه کنند تا انشاالله با رایی که مردم در روز 29 اردیبهشت ماه خواهند داد شاهد حضور اعضای شوراهای جدید در سال جدید باشیم.

ثبت نام 100 نفر در انتخابات شورای شهر تهران تا ساعت 10 صبح امروز

علی اصغر ناصربخت رئیس ستاد انتخابات شهرستان تهراندر گفت وگو با خبرنگارخبرگزاری فارس مستقر در ستاد انتخابات تهران از ثبت نام 100 نفر در انتخابات شورای شهر تهران تا ساعت 10 صبح امروز خبر داد.

به گزارش فارس ثبت نام از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراها از 8 صبح امروز در سراسر کشور آغاز شده و تا 6 فروردین ادامه خواهد داشت.

 

ثبت نام 150 نفر در انتخابات شورای شهر تهران تا ساعت 10:30 امروز/ برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی در 19 شهر استان تهران/ ثبت نام نامزدها در 16 فرمانداری و 33 بخشداری

شهاب الدین چاوشی رئیس ستاد انتخابات استان تهران در جریان بازدید از ستاد انتخابات تهران در جمع خبرنگاران اظهارداشت: امروز از ستاد انتخابات شورای شهر تهران، ری و تجریش بازدید کردیم که روند ثبت نام ها خوب ارزیابی می شود.

وی در ادامه افزود: بر اساس آخرین آمار تا الان 150 نفر برای ثبت نام مراجعه کردند و در حال انجام فرآیند ثبت نام هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران اضافه کرد: در حال حاضر در 16 فرمانداری و 33 بخشداری در سطح استان عملیات اجرایی ثبت نام آغاز شده و تا پایان 6 فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

چاوشی تاکید کرد: در 19 شهر تهران که دارای اعضای 7 و 9 نفره و دارای شرایط تصریح شده در قانون هستند نیز انتخابات به صورت تمام الکترونیکی برگزار می شود که امیدواریم تجربه موفقی برای دوره های بعدی به یادگار بگذارد.

وی ادامه داد: پس از پایان مراحل ثبت نام نیز هیات های اجرایی بررسی صلاحیت های نامزده ها را آغاز می کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: در 42 شهر در حوزه استان تهران انتخابات شوراها برگزار خواهد شد و همچنین در 32 نقطه عشایری در استان نیز صندوق های سیار اخذ رای پیش بینی خواهد شد.

چاوشی با بیان اینکه در استان تهران 6 هزار و 200 شعبه اخذ رای پیش بینی شده است، خاطرنشان کرد: در 503 روستا در استان تهران نیز انتخابات روستاها برگزار می شود.

ارسال همزمان اسامی و مشخصات کلیه نامزدهای شوراها به مراجع 4 گانه/ اعلام نتایج استعلامات تا 16 فروردین

نکته مهم در روند ثبت نام از داوطلبان شرکت در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز ارسال همزمان اسامی و مشخصات کلیه داوطلبان به منظور بررسی سوابق به مراجع قانونی است.

طبق ماده 46 قانون انتخابات شوراها نیز مراجع قانون استعلام کننده شامل اداره اطلاعات، نیروی انتظامی، دادگستری و ثبت احوال می شوند.

همچنین اعلام نتایج بررسی های انجام شده درخصوص سوابق داوطلبان توسط مراجع قانونی طبق تبصره 2 ماده 46 قانون به مدت 10 روز از تاریخ 7 لغایت 16 فروردین ماه انجام خواهد شد.

به گفته ناصربخت رئیس ستاد انتخابات شهرستان تهران در روز نخست ثبت نام انتخابات شورای شهر تهران تعداد 253 نفر در فرمانداری حضور یافتند که ثبت نام 172 نفر تا ساعت 16 امروز قطعیت یافت. 

حاشیه های فارس از اولین روز ثبت نام شورای شهر تهران؛ ثبت نام به وقت سال تحویل!/ درددل های خبرنگار نابینایی که با داس روحانی چیده شد

نخستین روز ثبت نام از  داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراها صبح امروز در فرمانداری تهران و همزمان در سراسر کشور آغاز شد که با حاشیه هایی همراه بود.

* از ساعات اولیه صبح امروز و همزمان با روز عید نوروز ستاد انتخابات تهران شاهد حضور گسترده داوطلبان برای انتخابات شوراها بود و داوطلبان با در دست داشتن مدارک به فرمانداری تهران مراجعه کردند به گونه ای که به گفته چاوشی رئیس ستاد انتخابات تهران تا ساعت 10 و 30 صبح 150 نفر ثبت نام کردند.

* برخی از اعضای فعلی شورای شهر تهران همچون هادی ساعی، غلامرضا انصاری و محمد حقانی، عبدالحسین مختاباد در ستاد انتخابات تهران حضور یافتند.

* اما علیرضا محمدبیگی خبرنگار روزنامه ایران سپید هم که دل پری از دولت روحانی داشت، گفت: من و همسرم با داس روحانی چیده و اخراج شدیم چون با احمدی نژاد بودیم اما در سال 96 جوانه خواهیم زد.

*وی همچنین گفت که به روحانی گفتم باعث شادی دشمنان داخلی و خارجی نشوید؛ وی سپس به محل ثبت نام رفت.

* یکی از داوطلبانی که به ستاد انتخابات آمده بود از بردن نامش خودداری می کرد و می گفت اسم مرا نزنید که برای ثبت نام آمده ام، وی از معاونان پیشین وزارت ورزش بوده است.

* ابراهیم اصغرزاده از چهره های اصلاح طلب که در سال 92 صلاحیتش برای کاندیداتوری رد شده بود بار دیگر برای ثبت نام به محل فرمانداری تهران آند و اقدام به ثبت نام برای کاندیداتوری در انتخابات شوراها کرد. 

* با اینکه بارش باران در تهران شدت گرفته بود اما همچنان بر تعداد داوطلبان به فرمانداری برای ثبت نام در انتخابات شوراها افزوده می شد.

*ثبت نام یکی از بازیگران زن به نام بیتا سحرخیز نیز از دیگر حاشیه های نخستین روز ثبت نام از داوطلبان شوراها بود.

روز نخست ثبت نام انتخابات شوراها پایان یافت

روز نخست ثبت نام  از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا پایان یافت.

ثبت نام از داوطلبان شرکت در انتخابات شورای شهر تهران از ساعت 8 صبح امروز در محل فرمانداری تهران آغاز شد و تا ساعت 16 ادامه داشت.

به گفته ناصربخت رئیس ستاد انتخابات شهرستان تهران در روز نخست ثبت نام انتخابات شورای شهر تهران تعداد 253 نفر در فرمانداری حضور یافتند که ثبت نام 172داوطلب تا ساعت 16 روز نخست قطعیت یافت.

همچنین اعلام نتایج بررسی های انجام شده درخصوص سوابق داوطلبان توسط مراجع قانونی طبق تبصره 2 ماده 46 قانون به مدت 10 روز از تاریخ 7 لغایت 16 فروردین ماه انجام خواهد شد.

انتهای پیام/






Scroll to Top