امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 17864
تاریخ انتشار: چهارشنبه, ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ ۱۷:۳۰

گرانی تعرفه‌های پزشکی متناسب با تورم

با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال ۹۵، دوباره زمزمه‌ها و اما و اگرهای تعیین تعرفه‌‌های پزشکی برای سال جدید مطرح شد و بهمن امسال رئیس کل سازمان نظام پزشکی به تشریح چهار استراتژی پیشنهادی این سازمان برای تعرفه‌های پزشکی سال ۹۶ پرداخت.

تورم

 

به گزارش حقوق نیوز ، علیرضا زالی گفت: پکیج پیشنهادی مصوب شورای‌عالی نظام پزشکی امسال صرفا در اعداد و ارقام خلاصه نمی‌‌شود، بلکه برخی جنبه‌های سیاستگذاری را هم به صورت پیشنهادهای مبسوط به شورای‌ عالی بیمه، وزرای رفاه و بهداشت ارائه دادیم. بر این اساس انتظار داریم هم اعضای شورای ‌عالی بیمه و هم همکارانمان در وزارتخانه‌های بهداشت و رفاه از برنامه‌‌های سیاستگذاری تعرفه‌ ای بخش خصوصی حمایت کنند. به گزارش ایسنا، او به ممنوعیت تعدیل‌های استانی تعرفه‌ها، ورود به تعرفه‌‌های ترجیحی برای حمایت از گروه‌‌های آسیب‌پذیر پزشکی و ساماندهی ویزیت سرپایی اشاره و بیان کرد: برخلاف تصوری که معتقد است باید در مناطق محروم تعرفه پایین ‌تری را اعمال کنیم، ما اعتقاد داریم که باید تعرفه بیشتری در مناطق کم‌ برخوردار و محروم وجود داشته باشد، اما باید توجه کرد که مردم پرداخت‌ کننده آن نباشند.

آغاز استعلام بسته‌های پیشنهادی تعرفه‌های پزشکی ۹۶

به گفته رئیس کل و مسئولان سازمان نظام پزشکی همواره میزان تعرفه‌ها در کشور واقعی نیست و بنا به مصالح عمومی این تعرفه‌‌ها رشد کافی و لازم را در سال‌های گذشته نداشته‌اند و این عقب ‌ماندگی می‌‌تواند به ورشکستی بخش خصوصی نظام سلامت و یا گسترش فساد مالی و گرفتن زیرمیزی منجر شود که در نهایت هم ضرر و زیان آن متوجه مردم و بیماران خواهد شد. سازمان نظام پزشکی ایران بر همین اساس سال گذشته نسبت به رشد ۱۰ درصدی تعرفه‌‌های سال ۱۳۹۵ از خود واکنش نشان داد و رئیس کل این سازمان در نامه ‌ای به معاون رئیس‌جمهور، از آن به عنوان تیر خلاص در اقتصاد نظام سلامت کشور یاد کرد و سپس در یک برنامه تلویزیونی زنده به صراحت از عدم پذیرش این تعرفه‌‌ها توسط سازمان نظام پزشکی دفاع کرد. از این رو جدول تعرفه‌‌های خدمات تشخیصی و درمانی بخش دولتی و خصوصی سال ۹۵ هیچ ‌گاه در وب‌سایت رسمی سازمان نظام پزشکی ایران منتشر نشد. دی امسال سرپرست دفتر بیمه‌های سلامت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آغاز استعلام اطلاعات و بسته‌های پیشنهادی تعرفه‌های پزشکی خبر داد و گفت: مسلما زمانی که دولت و بیمه‌ها به شدت بدهکارند، هزینه‌ها به شدت افزایش یافته و دولت اوراق قرضه منتشر می‌کند تا بدهی‌‌ها را تسویه کند، عملا رشد تعرفه‌‌ها بسیار مشکل است. کاظم میکائیلی درباره دستور کار شورای عالی بیمه در دو ماه انتهایی سال جاری اظهار کرد: معمولا تعیین تعرفه‌‌های پزشکی سال آینده در دستور کار شورای عالی بیمه قرار می‌‌گیرد. او ادامه داد: اکنون استعلام از مراکز مختلف شروع شده است. تورم را از مرکز آمار و بسته‌های پیشنهادی را از نظام پزشکی، وزارت بهداشت و سازمان‌‌های بیمه‌گر پایه دریافت و استعلام می‌‌کنیم. سرپرست دفتر بیمه‌‌های سلامت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه پس از جمعبندی بسته‌‌های پیشنهادی و اطلاعات گردآوری شده امر  بررسی و  کار کارشناسی تعرفه ‌گذاری آغاز می‌‌شود، عنوان کرد: البته تعیین تعرفه صرفا به معنای افزایش آن نیست، اما حتما تلاش می‌کنیم تعرفه‌ها را تا قبل از سال جدید تعیین تکلیف کنیم. میکائیلی در پاسخ به اینکه آیا تعرفه‌‌ها همپای نرخ تورم رشد می‌‌یابد؟ بیان کرد: مسلما زمانی که دولت و بیمه‌ها به شدت بدهکارند، هزینه‌‌ها به شدت افزایش یافته و دولت اوراق قرضه منتشر می‌کند تا بدهی‌ها را تسویه کند عملا رشد تعرفه‌‌ها بسیار مشکل است. به گزارش ایسنا، او تاکید کرد: البته تعیین تعرفه‌‌ها به عوامل مختلفی وابسته است و بر اساس آیتم‌‌های متفاوتی وزن دهی می‌‌شود؛ برخی مستقیما با وزرات بهداشت مرتبط است، برخی روی پرداختی مردم و برخی روی درآمد پزشکان تاثیر می‌گذارد که در رشته‌‌های مختلف درباره هر یک تصمیم گیری می‌‌شود.

تصمیم‌ گیری درباره تعرفه پزشکی تا آخر سال

سقف تعرفه‌‌های خدمات درمانی بخش دولتی و خصوصی از ابتدای برنامه پنجم توسعه کشور یعنی سال ۱۳۹۰ تاکنون بنا به پیشنهاد مشترک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و نیز معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری و تایید شورای عالی بیمه سلامت کشور توسط هیات وزیران تصویب و ابلاغ می‌‌شود. در فرایند تدوین این تعرفه‌ها توسط دستگاه‌های متولی، پیشنهادها و نظرات بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و سازمان نظام پزشکی ایران نیز اخذ و مورد بررسی قرار می‌‌گیرد. هفته گذشته وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: تعرفه‌های پزشکی سال۱۳۹۶ قبل از پایان امسال تعیین و برای تصویب به هیات وزیران تقدیم می‌شود. حسن قاضی زاده‌هاشمی در مورد تعرفه‌های پزشکی سال ۹۶، افزود: قبل از پایان سال، جلسه شورای عالی بیمه تشکیل و متناسب با نرخ تورم در این‌باره تصمیم‌گیری و در نهایت به هیات وزیران ارسال می‌شود. به گزارش ایرنا، او ادامه داد: شورای عالی بیمه متناسب با اعتبارات پیش‌بینی شده در بودجه، تعرفه‌های پزشکی سال آینده را تعیین خواهد کرد، البته منطقی این است که با توجه به نرخ تورم تصمیم‌گیری شود.

تعرفه‌های درمانی سال ۹۶ تعیین شد

دو روز پیش معاون رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توضیحاتی را در رابطه با افزایش تعرفه‌های درمانی در سال ۹۶ ارائه کرد. احمد میدری بیان کرد: تا پایان اسفند سال جاری، تعرفه‌های درمانی سال ۹۶ تعیین خواهد شد. او ادامه داد: تاکنون بررسی‌هایی در این رابطه صورت گرفته و بدون شک تا دو هفته آینده نتیجه این بررسی‌ها اعلام خواهد شد. معاون رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به پیشنهادات ارائه شده از سوی وزارتخانه‌ها و سازمان‌های بیمه‌گر متولی اظهارکرد: وزارت بهداشت، وزارت رفاه و سازمان‌های بیمه گر در رابطه با تعرفه‌های سال ۹۶ پیشنهاداتی را ارائه کرده‌اند. میدری ادامه داد: در حال حاضر جلساتی با حضور نمایندگان دو وزارتخانه بهداشت و رفاه و همچنین سازمان‌های بیمه گر در حال برگزاری است و نمایندگان این نهادها پیشنهادات خود را ارائه می‌کنند. به گزارش میزان، او در رابطه با جدا شدن سازمان بیمه سلامت از بدنه وزارت رفاه و اضافه شدن آن به مجموعه وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: با وجود اینکه مسئولان دولت مخالف جا به جا شدن سازمان بیمه سلامت بودند، اما مجلس جدایی این سازمان را به تصویب رساند و ما ملزم به اجرای آن هستیم.

 









Scroll to Top