امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 17818
تاریخ انتشار: سه شنبه, ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ ۲۰:۳۰

فساد سیستمی کاملاً شایع شده است

رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه در شرایط کنونی به‌ راحتی به حقوق مالکیت تعرض می‌شود و فساد سیستمی هم کاملاً شایع است گفت: موضوع اساسی‌تر تورم، تعارض در قوانین است که مشکلات بسیار پیچیده‌ای ایجاد کرده است.

فساد سیستمی کاملاً شایع شده است

 

به گزارش حقوق نیوز ،  غلامحسین شافعی امروز در نشست صبحانه کاری فعالان اقتصادی که با حضور معاون اول قوه قضاییه در حال برگزاری است گفت: بر اساس آمار منتشر شده در سال 2014 بیش از 60 درصد افرادی که برای جرایم غیر عمد با مشکل مواجه شده‌اند و حتی بازداشت شده‌اند مربوط به چک‌های برگشتی و جرایم غیر عمد مشابه آن است.

رییس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه ما در شرایط اقتصادی غیر عادی زندگی می‌کنیم اما همه توسل ما به تصمیمات زمان عادی است افزود: با این شرایط نمی توان تغییرات عمده‌ای در زمان اضطرار برای اقتصاد داشته باشیم.

وی افزود: زمانی هم که نسبت به این موضوع نقد می شود می گویند اقدامات بر اساس قوانین مصوب انجام می‌شود.

رییس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه در شرایط فعلی به راحتی به حقوق مالکیت تعرض می شود و فساد سیستمی هم کاملا شایع است بیان داشت: مشکل اساسی‌تر تورم مقررات و تعارض در قوانین است که مشکلات بسیار پیچیده‌ای را برای ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه بانک مرکزی به عنوان بالاترین مقام مسوول متقاعد شدند و براساس بخشنامه اعلام کردند که فعالان اقتصادی در صورت داشتن وثیقه ممنوع الخروج نشوند گفت: همچنین مقرر شده تا فعالین اقتصادی که از هیت مدیره شرکت‌های بدهکار جدا شده‌اند ممنوع الخروج نشوند که حتی یک مورد هم در کشور اجرا نشده است.

شافعی افزود: وقتی در این مورد به بانک‌ها مراجعه می شود بانک‌ها در پاسخ می‌گویند بر اساس ثبت ما راه دیگری داریم و اجازه داریم که ممنوع الخروج کنیم.

رییس اتاق بازرگانی ایران بیان داشت: اگر ممنوع الخروجی حقوق شهروندی است با حکم قاضی باید فردی ممنوع الخروج شود یا ممنوع الخروجی آن رفع شود.

وی همچنین به تشکیل کمیته حمایت از سرمایه گذاری اشاره کرد و گفت : این کمیته در برخی استان‌ها تشکیل شده و ما می‌خواهیم که این کمیته با یک هدایت منسجم در همه استان‌ها و تهران ایجاد شود.

 









Scroll to Top