امروز: جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 17801
تاریخ انتشار: سه شنبه, ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ ۱۳:۰۰

حضور بیش از دو دوره در مجلس صلاح نیست

در بخشی از یادداشت نماینده تهران آمده است: حضور در مجلس و هر منصب دیگر بیش از ۸ سال صحیح نیست، ریاست مجلسی هم کارسختی است. تعامل و همراهی با۲۸۰ نماینده بافرهنگهاو انتظارات مختلف، ساده نیست.

حضور بیش از دو دوره در مجلس صلاح نیست

 

به گزارش حقوق نیوز ،  ابوالفضل سروش نماینده مردم تهران در مجلس در یادداشتی ، دیدگاه خود درباره لزوم حضور حداکثر دو دوره ای هر مسئول در جایگاهش را مطرح کرد.

متن کامل این یادداشت بدین شرح است:

اصولا حضور در هر پست و منصبی بیش از ۸ سال ماندن صحیح نیست. این امر در خصوص  ریاست جمهوری درقانون اساسی پیش بینی و تصریح شده است.

به نظر من حضور درکسوت ریاست مجلس و نیز پوشیدن ردای نمایندگی هم بیش ازدودوره درست نیست. این موضوع به دو دلیل قابل تامل و بررسی است؛ نخست آن که  گردش نخبگان درسطح جامعه لازم است و دیگر این که ٨سال زمان کافی برای هر وعده و حرف و قولی است که باید اجرایی شود.

  بعضی ها را می بینم ۱۶تا ۲۰سال درمجلس مانده اند به نظرم ماندن طولانی در این کسوت منطقی نیست. ای کاش بعضی مواد قانون اساسی از جمله همین مورد یاد شده، اصلاح میشد.

نکته دیگر آن که ریاست مجلسی هم کارسختی است. تعامل و همراهی با۲۸۰نماینده بافرهنگ هاوانتظارات واعتقادات وجناحهای مختلف، ساده نیست. روزی نبوده درمجلس خطاب  به رئیس نشنیده باشم "شمادربرابر قرآن قسم خوردید به آیین نامه عمل کنید پس چراعمل نمیکنید؟ " و در پی آن یک مشاجره جدیدایجاد نشود!

البته صبر و متانت آقای لاریجانی قابل تقدیر است  که ازکوره درنمیروند و درمقابل این همه مسائل مختلف وبعضاپرخاش ها  با سعه صدر برخورد می کنند.
بر همین اساس لازم است ریاست مجلس نیر حداکثر دودوره ای باشد تا این بار سنگین، باعث افت کار قانونگداری نشود.

لازم به ذکر است اداره مجلس توسط آقای لاریجانی تا الان  خوب بوده و البته از ابتدای انقلاب فقط ایشان بودند که سه دوره  ریاست را تجربه کرده اند. من معتقدم برای صیانت ازقانونگذاری  ونظارت بهتر، دوره نمایندگی وبه تبع آن تکیه زدن بر صندلی ریاست، نباید بیشتر ازدودوره باشد.

 









Scroll to Top