امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 16807
تاریخ انتشار: شنبه, ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ ۲۰:۰۰

شماری از خطوط هواپیمایی ورود ایرانی‌ها به پروازهای آمریکا را ممنوع کردند

خبرگزاری فرانسه گزارش دادشماری از خطوط هواپیمایی ورود ایرانی‌ها به پروازهای آمریکا را ممنوع کردند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، هنوز یک روز از امضای فرمان اجرایی «دونالد ترامپ» برای ممنوعیت موقت ورود اتباع 7 کشور مسلمان به آمریکا نگذشته که خبرگزاری‌های خارجی از اثرات میدانی این اقدام گزارش داده‌اند.

خبرگزاری فرانسه به سراغ آژانس‌های مسافرتی در تهران رفته و از آنان شنیده که «خطوط هوایی خارجی از پرواز ایرانیان به آمریکا ممانعت می‌کنند.»

دو آژانس سیاحتی به خبرنگار این خبرگزاری گفته‌اند که خطوط هوایی «اتحاد»، «امارات» و «ترکیش» همین امروز دستورالعملی منتشر و علاوه بر ممنوعیت فروش بلیط آمریکا به شهروندان ایرانی، سوار شدن ایرانیان دارای ویزای آمریکا به هواپیماهای این شرکت‌ها را نیز ممنوع اعلام کرده‌اند.

در همین اثناء، خطوط هوایی قطر هم دستورالعملی در همین خصوص برای اتباع هر 7 کشور مذکور در دستورالعمل ترامپ صادر کرده است؛ ایران، سودان، سوریه، عراق، لیبی، یمن و سومالی در این لیست قرار دارند. این خطوط هوایی تنها دارندگان کارت سبز (اقامت دائم) را به هواپیما می‌پذیرد، اما تضمین نمی‌کند که این افراد قادر به ورود به آمریکا باشند.

خبرگزاری فرانسه تخمین زده که بیش از یک میلیون ایرانی در آمریکا زندگی می‌کنند و تصمیم اخیر ترامپ، موجبات نگرانی‌ خانواده‌های ایرانی زیادی را فراهم آورده است.

یک دختر دانشجوی ایرانی که در آمریکا تحصیل می‌کرده و برای ملاقات با خانواده‌اش به ایران آمده بوده، به خبرگزاری فرانسه گفته: «برای 4 فوریه (16 بهمن) بلیط خطوط هوایی ترکیه به مقصد آمریکا داشتم ولی بلیط کنسل شد.»

این دانشجو که نمی خواسته هویتش افشا شود، گفته که برای مسئولان دانشگاهش ایمیل زده و آنها «از شنیدن این خبر متعجب شدند؛ حالا می‌خواهند با عنوان من نامه‌ای بنویسند تا بار دیگر از طریق یکی از کشورهای اروپایی (برای رفتن به آمریکا) اقدام کنم.»

کاربران شبکه‌های اجتماعی می‌گویند خطوط هوایی لوفتهانزا هم از سوار کردن مسافران ایرانی به مقصد آمریکا خودداری کرده است. 

انتهای پیام/ق






Scroll to Top