امروز: یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 16741
تاریخ انتشار: چهارشنبه, ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ ۱۸:۳۰

مظفری: طبق آمار آقایان، داوران آلمانی ۴ برابر بیشتر از داوران ایرانی اشتباه می‌کنند - اروپایی‌ها بی

اگر خوب کار کرده‌اند باید الان ۱۰ علیرضا فغانی داشته باشیممظفری: طبق آمار آقایان، داوران آلمانی ۴ برابر بیشتر از داوران ایرانی اشتباه می‌کنند/ اروپایی‌ها بیایند از ما الگو بگیرند

نوید مظفری در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد آمار منتشر شده از سوی دپارتمان داوری فوتبال و اینکه گفته شده ما فقط در 10 مسابقه اشتباه تاثیرگذار داشته‌ایم گفت: ارایه این آمار خیلی خوب است و نشان می‌دهد که مسئولان داوری ما زحمت زیادی می‌کشند و این خیلی هم خوب است و دستشان درد نکند اما اینکه گفته شده در 10 بازی فقط اشتباه داوران در نتیجه تاثیرگذار بوده را قبول ندارم زیرا طبق آماری که براساس کارشناسی‌های انجام شده در برنامه‌های مختلف تلویزیونی از برنامه 90 گرفته تا شب‌های فوتبالی، در نیم فصل اول حدود یک  سوم مسابقات دچار اشتباه داوری بوده نه یک دهم رقابت‌ها و 10 مسابقه.

وی افزود: به طور مثال در بازی تراکتورسازی و پیکان به اعتقاد سیدرضا غیاثی کارشناس برنامه شب‌های فوتبال در شبکه ورزش و مسعود مرادی در برنامه 90 شبکه سه، داور یک پنالتی برای تراکتورسازی را نگرفته است اما مسئولان داوری این کارشناسی‌ها را قبول ندارند و آنالیز خودشان ملاک صحبت آنهاست در حالیکه با این شرایط اکثر اشتباه‌های داوران پوشش داده می‌شود.

این داور بین‌المللی سابق فوتبال ایران با اشاره به اشتباه‌های تاثیرگذار داوران آلمانی در بوندس‌لیگا گفت: در نیم فصل اول بوندس‌لیگا مسئولان داوری کشور آلمان اعلام کرده‌اند که در 44 بازی داوران آنها اشتباه تاثیرگذار داشته‌اند که اگر از ویدئو چک استفاده می‌کردند 33 بازی بدون اشتباه داوری انجام می‌شد و اکنون در آلمان به دنبال استفاده از ویدئو چک در فوتبال هستند اما اکنون بحث من ویدئو چک نیست. من می‌گویم با این آماری که آقایان منتشر کرده‌اند داوران ایرانی یک چهارم داوران آلمانی مرتکب اشتباه تاثیرگذار می‌شوند و ما در امر داوری پیشرو هستیم. به نظر می‌رسد باید داوران اروپایی و مسئولان داوری در اروپا باید از داوری‌های ما الگو برداری کنند.

مظفری در مورد اینکه ما داورانی مثل فغانی داریم که فینال المپیک را سوت زده گفت: فغانی مربوط به دوران مدیریت این آقایان نیست در ضمن اگر این آقایان خوب کار کرده‌ باشند اکنون باید 10 علیرضا فغانی در داوری  داشته باشیم.

انتهای پیام/ا






Scroll to Top