امروز: سه شنبه, ۲۸ فروردين ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 16013
تاریخ انتشار: چهارشنبه, ۰۱ دی ۱۳۹۵ ۰۸:۳۰

دستگیری 2 باند جعل مدارک تحصیلی - پیشگیری از جعل به استان‌ها واگذار شد

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس خبر داددستگیری 2 باند جعل مدارک تحصیلی/ پیشگیری از جعل به استان‌ها واگذار شد

علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش که «آیا اطلاعات جدیدی در خصوص باند تازه دستگیر شده جعل مدارک تحصیلی دارید؟»، اظهار داشت: با توجه به اینکه پرونده مذکور توسط مرجع قضایی در حال رسیدگی است، لذا تا انجام تمام مراحل هنوز اطلاعات جدیدی وجود ندارد.

وی افزود: البته با توجه به اینکه یک سال و نیم است که کمیته پیشگیری از جعل مدرک تحصیلی در استان‌ها به ریاست مدیران کل آموزش و پرورش تشکیل شده، رصد بیشتر و نزدیک‌تری در این خصوص انجام می‌شود.

زرافشان با اشاره به اینکه با استانی شدن این رصد‌ها، پیشگیری بهتر انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: یک مورد جعل مدرک در شهرستان‌های استان تهران و یک مورد هم توسط خود مرجع قضایی کشف و برخورد شد، لذا مقابله جدی با جعل مدرک تحصیلی توسط آموزش و پرورش هم در حال انجام است.

وی گفت: در دوره‌ای که بنده مسئولیت ستاد پیشگیری از جعل مدرک تحصیلی در آموزش و پرورش را به عهده دارم، آسیب‌شناسی لازم را در این خصوص انجام و تقسیم کار بین بخش‌های آموزش و پرورش انجام شد.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با اشاره به معایبی که در خصوص مقابله با این کار وجود داشت، تصریح کرد: بخشی از این آسیب‌ها مربوط به سامانه‌ها بود که قابل نفوذ هم بود و امکان هک شدن داشت که این مشکل مرتفع شد.

وی افزود: بخشی مربوط به تأییدیه‌های تحصیلی بود که در این خصوص قراردادی با دفاتر خدمات الکترونیک بسته شد و این تأییدیه‌ها به شکل غیر درسی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: تشکیل کمیته‌های استانی و دریافت مصوبه‌ای در خصوص اعتبار بخشی به مدارک تحصیلی از شورای عالی آموزش و پرورش، از دیگر موارد مقابله با جعل مدرک تحصیلی بوده است.

زرافشان تصریح کرد: تقریباً تلاش شد تا فضای پیشگیری و مقابله را به استان‌ها تعمیم دهیم و به جای اینکه تخلف در مدارس رخ دهد، استان‌ها فعال شدند تا در هر استان این موضوع را پیشگیری کنند.

انتهای پیام/






Scroll to Top