امروز: جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 14152
تاریخ انتشار: چهارشنبه, ۰۷ مهر ۱۳۹۵ ۰۹:۳۰

اصفهان مدرسه بزرگ صنایع دستی است

 

شهردار اصفهان گفت: شهرداری قطعا می تواند در خصوص صنایع دستی و گردشگری بستر ساز باشد و نقشی اساسی ایفا کند.
اصفهان مدرسه بزرگ صنایع دستی است
 به گزارش حقوق نیوز، ر مهدی جمالی نژاد در نشست شهرداران شهرهای جهانی صنایع دستی که در حاشیه هجدهمین نشست شورای جهانی صنایع دستی، در هتل آسمان برگزار شد اظهار داشت: شهرداری قطعا می تواند در خصوص صنایع دستی و گردشگری بستر ساز باشد و نقشی اساسی ایفا کند. این مهم با همدلی و همیاری دستگاه های مختلف باعث ارتقاء صنایع دستی و گردشگری و حفظ میراث ملی می گردد. قطعا هویت فاخر کشور و مردم این مرز و بوم در چنین هنرهایی به زیباترین شکل خود نمایان است.

شهردار اصفهان افزود: ما معتقدیم اصفهان مدرسه بزرگ صنایع دستی است و گواه آن وجود کارگاه هایی است که در جای جای این شهر وجود دارند و هر رهگذری می تواند برای خرید و یا آموزش به آنها مراجعه نماید. این خصیصه موزه شهر اصفهان را به مدرسه ای برای هنرهای دستی تبدیل کرده است. مردم اصفهان از سالهای دور لذت زندگی، اقتصاد پویا، داشتن شهری طیب و مشارکت اجتماعی را پایه اصلی زندگی در این شهر قرار داده اند و در کنار شغل خود یکی از رشته های هنرهای دستی را فرا می گرفته اند. هدف ما نیز احیای این اتفاق مهم فرهنگی در اصفهان است و می خواهم از همین نشست استفاده کنم و مردم اصفهان را به فراگیری حداقل یک رشته از صنایع دستی دعوت کنم.

وی در ادامه با اشاره به دیپلماسی شهری به عنوان یکی از مهمترین پایه های مدیریت شهری در اصفهان تصریح کرد: ما از همه شهرداری های عضو برای مشارکت دعوت به همکاری می کنیم و دست یکایک عزیزانی را که در این بین با مشارکت در ارتقاء تبادلات فرهنگی کوشا باشند می فشاریم.

جمالی نژاد در انتها اضافه کرد: صنایع دستی در دنیای امروز می تواند آغازی بر گفتگوی فرهنگ ها باشد. آینده فرزندان ما در گرو حفظ محیط زیست، تبادل فرهنگ، و رونق هنرهاست که این زیبایی ها در صنایع دستی به زیباترین شکل ممکن متبلور شده است./









Scroll to Top