امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 14104
تاریخ انتشار: دوشنبه, ۰۵ مهر ۱۳۹۵ ۲۲:۰۰

عده‌ای برای کشور نسخه تسلیم می‌پیچیند - امام از تهدید جنگ یک فرصت برای کشور خلق کرد - نباید مقابل د

مدیرعامل خبرگزاری فارس در یادواره شهدای گمنام مسجد قدس:عده‌ای برای کشور نسخه تسلیم می‌پیچیند/ امام از تهدید جنگ یک فرصت برای کشور خلق کرد/نباید مقابل دشمن قدار و بدعهد دچار وادادگی شویم

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، «سیدنظام‌الدین موسوی» بعدازظهر امروز در یادواره پنج شهید گمنام مسجد قدس تهران با اشاره به ویژگی و جایگاه دفاع مقدس گفت: برخی از مسائل تاریخی به دلیل جاری بودن بسترهای آن در زندگی بشری هنوز دارای ظهور و بروز هستند و دفاع مقدس یکی از همین پدیده‌ها است.

وی ادامه داد: همانطور که خباثت شیاطین و ایادی شیطان تمام شدنی نیست و ادامه دارد دفاع مقدس 8 ساله ما نیز پدیده‌ای تمام نشدنی و در امتداد بوده و تمام شدنی نیست.

مدیرعامل خبرگزاری فارس لزوم بازخوانی دوران دفاع مقدس و گرفتن عبرت و کسب تجربه از آن دوران را یادآور شد و گفت: امروز برخی ناراحتند که چرا برای دوران دفاع مقدس بزرگداشت می‌گیریم و می‌گویند مگر روز آغاز جنگ بزرگداشت دارد در حالی که در غرب که قبله آمال همین افراد است از دوران دفاع خود نمی‌گذرند و بخش عمده‌ای از اسطوره‌ها مربوط به جنگ‌هایی است که برخی از آنها جنگ‌های تهاجمی و تجاوزکارانه بوده است.

موسوی با اشاره به بزرگداشت یاد کشته‌شدگان جنگ‌‌های جهانی در کشورهای غربی اظهار داشت: کسانی که دائماً نق می‌زنند و با گرامیداشت یاد شهدا و دفن شهیدان گمنام در دانشگاه‌ها مخالفت می‌کنند به اروپا بروند و ببینند که در قلب پاریس مزار کشته شدگان گمنام جنگ مورد احترام همگانند.

وی اضافه کرد: امروز پادوهای غرب به ما می‌گویند یاد جوانانی که برای دفاع از کشور رفته‌اند را گرامی نداریم و خشونت و جنگ بد است؛ برخی در داخل کشور ما نیز دائم دم از مذمت جنگ و خشونت می‌زنند.

مدیرعامل خبرگزاری فارس ادامه داد: در ادامه همین گفتارها رسانه‌های صهیونیستی توصیه می‌کنند که باید درس شهید فهمیده از کتاب‌های دانش‌آموزان حذف شود تا فرزندان ما شهادت‌طلبی را یاد نگیرند؛ این حرف از طرف کسانی صادر می‌شود که برای سربازان متجاوز خود بزرگداشت گرفته و به کاپیتان ناو وینسنس که زنان و کودکان بسیاری را کشت مدال افتخار دادند.

موسوی با بیان اینکه برخی‌ها به دفاع مقدس عنوان خشونت‌طلبی می‌دهند، گفت:‌ در دوران اصلاحات حتی می‌گفتند دلیل شهادت امام حسین (ع) به دلیل خشونت‌طلبی‌‌های پدرانش بود و با این گفته‌ها به تفکرات غربی در کشور دامن می‌زدند.

وی دفاع مقدس را یک دفاع به معنای واقعی کلمه خواند و اضافه کرد: در قضایای اخیر خلیج فارس که آمریکایی‌ها ادعا کردند قایق‌های ایران زیاد به آنها نزدیک شده‌اند پاسخ جالبی از سوی فرمانده سپاه به آنها داده شد؛ فرمانده سپاه تصریح کرد که اینجا سرزمین ما است و شما به سرزمین ما نزدیک شده‌اید.

مدیرعامل خبرگزاری فارس در ادامه سخنرانی خود با اشاره به جایگاه ایران در زمان وقوع انقلاب اسلامی و نوع نگاه آمریکا به ایران در آن دوران گفت: ایران لنگرگاه ثبات آمریکا در منطقه بود و نفت ایران کاملاً در اختیار آنها قرار داشت؛ آمریکایی‌ها هر جنبشی را که می‌خواستند در نطفه خفه کنند به ژاندارم خود در منطقه یعنی شاه دستور سرکوب آن را می‌دادند.

موسوی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران ژئوپلتیک منطقه را تغییر داد، افزود: این انقلاب به تدریج در کشورهای منطقه نیز زلزله به راه انداخت؛ حرکت امام حرکت کوچکی نبود و در دوران استعمارزده‌ای که هیچ‌کس تصور نمی‌کرد بتوان بدون وابستگی به شرق یا غرب انقلابی به راه انداخت امام بدون کمترین وابستگی انقلاب اسلامی را به ثمر رساند.

وی ادامه داد: در آن دوران برخی عناصر مبارز ضد شاه معتقد بودند بدون وابستگی نمی‌توان انقلاب کرد و می‌گفتند که مارکسیسم علم مبارزه است؛‌ در طرف دیگر گروه‌هایی مانند جبهه ملی و نهضت آزادی معتقد بودند که باید به سمت آمریکا برویم و با آمریکا ببندیم چون بدون اجازه آمریکا نمی‌شود انقلاب کرد.

مدیرعامل خبرگزاری فارس با اشاره به ریشه‌های آغاز جنگ تحمیلی گفت: باید به نقش آمریکا در شکل‌گیری جنگ تحمیلی بیشتر پرداخته شود زیرا صدامی که خود را متعلق به بلوک شرق می‌دانست بعد از دیدار با برژینسکی قرارهایی گذاشت و به ایران حمله کرد.

موسوی با تأکید براینکه نباید بحث دفاع مقدس را به صدام و عراق و حزب بعث منحصر کنیم، تصریح کرد: باید عقبه صدام را ببینیم زیرا او یک بازیچه‌ای در دست آمریکا بود.

وی با بیان اینکه امام دفاع مقدس را که یک تهدید بود به فرصت تبدیل کرد، گفت: امروز برخی‌‌ها می‌گویند می‌شد از جنگ جلوگیری کرد و ما نباید وارد جنگ می‌شدیم؛ همان‌ها امروز می‌گویند دنیای ما دنیای گفت‌وگو است که البته باید به آنها گفت بروند با داعش و جبهة‌النصره مذاکره کرده و آنها را با گفت‌وگو مهار کنند.

مدیرعامل خبرگزاری فارس سازندگی جوانان، کسب تجربه‌های جدید و ایجاد فضایی معنوی و سازنده در جامعه را از فرصت‌هایی خواند که امام از جنگ ایجاد کرد و افزود: امام از یک درگیری میان دو کشور یک رخداد معنوی و بزرگ خلق کرد.

موسوی با اشاره به برکات دوران دفاع مقدس و تأثیر آن بر کشور گفت: بسیاری از کارهای بزرگی که بعد از جنگ انجام شد نتیجه دوران دفاع مقدس بود و پیشرفت‌هایی که در دوران تحریم به دست آمده این مسئله را تأیید می‌کند.

وی ادامه داد: برخی از سیاسیون در همان دوران دفاع مقدس نیز به دنبال کارهای خود بودند و برخلاف امام جنگ را در رأس امور نمی‌دانستند؛ برخی از مسئولان ما در آن دوران به اندازه صدام هم به جنگ اهمیت نمی‌دادند و امکانات کشور را برای مقابله با دشمن بسیج نمی‌کردند.

مدیرعامل خبرگزاری فارس افزود: برخی امتیازاتی که رزمندگان ما به دست می‌آوردند از سوی سیاسیون مغتنم شمرده نمی‌شد و به دنبال امتیاز گرفتن بر روی این موقعیت‌های ایجاد شده توسط رزمندگان نمی‌رفتند.

موسوی دلیل ترس دشمنان از دوران دفاع مقدس را تأثیر این دوران بر پیشرفت‌های مختلف در کشور خواند و اظهار داشت: امروز آزمایش‌های موشکی ما بر وجود دشمنان لرزه می‌اندازد.

وی با بیان اینکه برخی در دوران‌های مختلف تلاش کردند فعل ما نمی‌توانیم را به مردم القا کنند، تصریح کرد: در سال 81 و در ابتدای مسئله هسته‌ای ایران یکی از آقایان سیاسی که رئیس انجمن فیزیک ایران نیز بود رسماً مصاحبه کرد و گفت پیشرفت‌هایی که ایران ادعا می‌کند دروغ است و ما نمی‌توانیم چنین کارهایی را انجام دهیم. اما همه دیدیم که فناوری هسته‌ای ما توسط کسانی تحقق یافت که حتی در خارج هم درس نخوانده بودند.

مدیرعامل خبرگزاری فارس واژه ما می‌توانیم و تبدیل تهدید به فرصت را ثمره دفاع مقدس خواند و افزود: امروز سرداران ما درس‌هایی را که در دوران دفاع مقدس گرفتند در منطقه پیاده می‌کنند و افتخار بسیجی‌های عراق این است که با سردار سلیمانی ما عکس یادگاری بگیرند و بجنگند.

موسوی با بیان اینکه انقلاب اسلامی بدون تفنگ و سلاح صادر شد، گفت: انقلاب اسلامی با روحی که دفاع مقدس ایجاد کرد با رهبری امام به جهان صادر شد و امروز نیز با هدایت‌های رهبری در حال پیشرفت است.

وی اضافه کرد: عده‌ای توان ندارند از ظرفیت‌های بزرگ کسب فرصت کنند و امروز نسخه ما نمی‌توانیم و تسلیم برای ملت ایران می‌‌پیچند؛ کسی که مدعی است فرمانده جنگ بود می‌گوید ژاپن و آلمان چون ارتش را کنار گذاشتند پیشرفت کردند در حالی که این دو کشور شکست خورده‌های جنگ بودند و مجبور به کنار گذاشتن ارتش شدند.

مدیرعامل خبرگزاری فارس اینگونه القائات را از سمت دشمن خواند و اظهار داشت: دشمنان می‌گویند که شما اگر توان نظامی داشته باشید نمی‌توانید به پیشرفت برسید در حالی که باید گفت مگر قدرت نظامی با پیشرفت در تعارض است و این چه حرف بیهوده‌ای است که برخی در داخل نیز آن را تکرار می‌کنند.

موسوی با اشاره به برجام و عدم پایبندی آمریکا به تعهداتش گفت: مسئولین پیش از برجام وعده‌های زیادی دادند و مردم را امیدوار کردند و اینگونه القا شده بود که قیمت دلار پایین آمده و در کشور ارزانی می‌شود اما امروز بعد از گذشت 8 ماه از اجرایی شدن برجام آقای روحانی، ظریف، صالحی و سیف اعلام کردند که بخش زیادی از تحریم‌ها برداشته نشده است.

وی با تأکید براینکه بسیاری از پول‌های بلوکه ما هنوز آزاد نشده است، افزود: ما در قلب راکتور خود بتن ریختیم ولی دشمن همچنان به بدعهدی خود ادامه می‌دهد و تنها پولی که به ما داد بابت آزاد کردن جاسوس‌هایش بود.

مدیرعامل خبرگزاری فارس در پایان با بیان اینکه در برابر چنین دشمن قدّار و بدعهدی با «ما نمی‌توانیم» نمی‌شود کاری از پیش برد، خاطرنشان کرد: باید بر روی توان خود تکیه کنیم نه اینکه در مقابل دشمن دچار وادادگی شویم.

انتهای پیام/






Scroll to Top