امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 14038
تاریخ انتشار: شنبه, ۰۳ مهر ۱۳۹۵ ۱۴:۳۰

خودسرانه زندانیان را به کهریزک بردند

۷ سال مي‌گذرد و هنوز ناگفته‌هايي از آنچه در سال ۸۸ گذشت وجود دارد؛ ناگفته‌هايي از چرايي رخ دادن آن اتفاقات و ناگفته‌هايي از آنچه دلسوزان براي پايان دادن به تنش‌ها انجام دادند و به‌طور كلي بسياري ناگفته‌ها كه در سينه بزرگان و مسئولان براي مصلحت كشور باقي است.

خودسرانه زندانیان را به کهریزک بردند

به گزارش حقوق نیوز، يكي از حوادث تلخ آن سال شهيد شدن ۳ جواني بود كه پس از دستگيري به كهريزك منتقل شدند. نامه سعيد مرتضوي دادستان وقت تهران بيش از همه مقصران در اين موضوع پررنگ است و هنوز پرونده سعيد مرتضوي درباره سه شهيد آن سال بر روي ميز تصميم‌گيران است. آيت‌ا... دري نجف‌آبادي در آن سال دادستان كل كشور بود و در پيگيري شكايت خانواده‌هاي كشته‌شدگان در كهريزك در اوايل سال بود كه عبدالحسين روح الاميني پدر يكي از كشته‌شدگان كهريزك، درباره شاهداني كه به دادگاه فرا خوانده بود گفت:«شاهدانم را حجت‌الاسلام محسني اژه‌اي دادستان كل كشور و آيت‌ا... دري نجف‌آبادي و حجت‌الاسلام پورمحمدي رئيس سازمان بازرسي كل كشور معرفي كرده‌ام اما اينكه اين افراد به دادگاه بيايند يا نه، برعهده رئيس دادگاه است.» ديروز آيت‌ا... دري نجف آبادي ابعاد ديگري از اين پرونده را افشا كرد و گفت: در سال ۸۸ به عنوان دادستان كل كشور مخالف انتقال زندانيان به كهريزك بودم و پافشاري كردم كه اين كار انجام نشود. آيت‌ا... قربانعلي دري نجف آبادي شامگاه پنجشنبه در گردهمايي روحانيون شهرستان خميني شهر اظهاركرد: امروز بعضي افراد دخيل در قضيه كهريزك بعد از هفت سال اعلام مي‌كنند كه ما توبه كرديم، اما توبه آنان ديگر اثري ندارد؛ زيرا زيان‌هاي سنگيني براي كشور داشت. عضو مجلس خبرگان رهبري ادامه داد: اين غفلت باعث شد تمام دنيا عليه نظام ما معركه بگيرند، عليه ما توطئه و قانون تصويب كنند. آيت‌ا... دري نجف آبادي گفت: در سال ۸۸ در قضيه زندان كهريزك ۱۰۰ درصد مخالف بعضي از اعمال و رفتار مسئولان وقت بودم. امام جمعه اراك ادامه داد: در آن زمان به عنوان دادستان كل كشور دستور دادم كه انتقال زندانيان صورت نگيرد و حتي ديگران نيز مخالفت خود را در اين موضوع اعلام كردند ولي آنان خودسرانه دست به اين حركت غلط زدند ولي اكنون بعد از هفت سال اعلام مي‌كنند كه اشتباه كرده‌اند.

 تبعات مرگ زن كانادايي

عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: در زماني كه دادستان كل كشور بودم براثر غفلت بعضي از افراد يك خانم براثر حادثه‌اي فوت و اين موضوع موجب قطع رابطه دولت كانادا با ايران شد. وي اظهار كرد: دولت كانادا براثر همين غفلت، عليه نظام ما كارشكني زيادي كرد. آيت‌ا... دري نجف آبادي بيان كرد: گاهي به خاطر اشتباه و كار غلط يك فرد، ۸۰ ميليون نفر جمعيت زير سوال مي‌روند. وي افزود: يك اشتباه، آثار سوء زيادي به همراه دارد و ممكن است از يكسو براي كشور و نظام زحمت ايجاد كند و از ديگر سو، موجب استفاده سوء دشمنان شود. وي همچنين در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينكه بعضي به دنبال آن هستند كه بر اساس تخيلات و احساسات مردم را جذب خود و سرگرم كنند، افزود: امروز كوچك‌ترين عمل و حركت عزاداران ما در معرض ديد رسانه‌هاي دشمن قرار دارد. نماينده ولي فقيه در استان مركزي با اشاره به اينكه در آستانه ماه محرم و صفر، مردم ايران خود را براي برگزاري مراسم سوگواري اين ايام آماده مي‌كنند، تصريح كرد: دشمن به آساني راحتي مي‌تواند آيين‌هاي عزاداري ما را بزرگ نمايي يا كوچك نمايي كرده و در قضاوت مردم جهان از دين اسلام و مذهب تشيع تغيير ايجاد كند. امام جمعه اراك ادامه داد: حماسه عاشورا، نهضت محرم و قيام امام حسين (ع) را آنگونه كه هست بايد درك و براي مردم تفسير و تبيين كرد. عضو مجلس خبرگان رهبري ادامه داد: شعرخواني و عزاداري ما بايد حماسي باشد و فرهنگ نهضت و قيام عاشورا در مساجد و حسينيه‌هاي ما ترويج و حاكم شود. آيت‌ا... دري نجف آبادي با اشاره به اينكه امروز مذهب تشيع و دين اسلام به امانت در دست روحانيت است، افزود: علما با مسئوليت‌پذيري بيشتر در ماه‌هاي محرم و صفر عمل كنند تا بعضي رفتارهاي ناشايست و اقدام‌هاي غلط در عزاداري‌هاي محرم و صفر بهانه به دست دشمن ندهد. وي با بيان اينكه نبايد اجازه داد دشمن فكر كند با مسائل مذهبي مي‌تواند در بين روحانيت و مردم شكاف ايجاد كند، گفت: بزرگ‌ترين گناه، ايجاد شكاف در بين مسلمانان است.

 









Scroll to Top