امروز: پنج شنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 14024
تاریخ انتشار: شنبه, ۰۳ مهر ۱۳۹۵ ۱۰:۳۰

اجرای حکم قاتل ستایش

قاتل ستایش، دختر 6 ساله نی‌ریزی، که حدود شش ماه قبل پس از ربودن این دختربچه، طلاهای او را ربوده و ستایش را به قتل رسانده بود، صبح پنجشنبه اول مهر ماه در شهرستان نی‌ریز و در ملاءعام اعدام شد.

قاتل ستایش اعدام شد

به گزارش حقوق نیوز به نقل از روابط عمومی دادگستری استان فارس، سعید ـ ط که با نیت ربودن طلاهای ستایش، او را ربوده و پس از آزار و اذیت و سرقت زیورآلاتش، به قتل رسانه بود، صبح پنجشنبه و پس از طی مراحل قانونی، اعدام شد.

این قاتل که گوشواره‌های ستایش، سرنخی برای شناسایی اش شد، پس از دستگیری به اغفال و مخفی کردن، آزار و اذیت و قتل ستایش اعتراف کرد.

متهم پرونده پس از اقرار صریح و همچنین تکمیل تحقیقات در دادگاه عمومی بخش آباده‌طشک و صدور قرار جلب به دادرسی و همچنین صدور کیفرخواست در دادسرای نی‌ریز در خردادماه امسال در دو قسمت علنی و غیرعلنی در شعبه اول دادگاه کیفری یک استان محاکمه شد.

شعبه اول دادگاه کیفری یک استان پس از رسیدگی به اتهامات، حکم بر محکومیت متهم و  اعدام در ملاءعام از باب تجاوز به عنف، قصاص نفس از جهت قتل عمدی و پانزده سال حبس از حیث آدم‌ربایی و ده سال و ۷۴ ضربه شلاق تعزیری از باب سرقت توأم با آزار، صادر کرد.

حکم صادر شده پس از فرجام خواهی وکیل متهم پرونده به دیوان عالی کشور ارسال و در شعبه ۲۴ دیوان عالی کشور با رد فرجام خواهی، حکم محکومیت تأیید و ابرام گردید.

اجرای حکم اعدام سعید ـ ط در کمتر از شش ماه پس از وقوع جنایت از حیث تجاوز به عنف و پس از صرفنظر اولیاء دم از اولویت اجرای حکم قصاص انجام شد.

قتل و آزار ستایش ـ دختر بچه ۶ ساله نی‌ریزی ـ در فروردین ماه امسال باعث تألمات شدید روحی خانواده و اطرافیان مقتوله و همچنین جریحه دار شدن احساسات عمومی شد که دستگاه قضایی استان فارس پس از دستگیری قاتل در کوتاه‌ترین زمان نسبت به مدیریت پرونده، رسیدگی قانونی و مجازات عامل این جنایت اقدام کرد.

 









Scroll to Top