امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 13295
تاریخ انتشار: پنج شنبه, ۱۱ شهریور ۱۳۹۵ ۲۳:۰۰

امروز در فضاهای دور دست با دشمنان در نبرد هستیم - در برجام بدنبال استراتژی کاهش قدرت ایران هستند

سردار سلامی در اجلاس سالانه بسیج اساتید:امروز در فضاهای دور دست با دشمنان در نبرد هستیم/ در برجام بدنبال استراتژی کاهش قدرت ایران هستند

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، سردار حسین سلامی جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم اختتامیه هفدهمین اجلاس سالانه بسیج اساتید در سالن صبای شهر مشهد گفت: ما در موقعیت سرنوشت‌ساز و بسیار تعیین‌کننده‌ای از تاریخ اسلام و ایران زندگی می‌کنیم، در مقطعی هستیم که یک مواجه راهبردی تعیین‌کننده بین دنیای استکبار و نظام سلطه با محوریت قدرت‌های غربی از یک سو و انقلاب اسلامی و هواداران آن از سوی دیگر، در اقصی نقاط جهان اسلام در جریان است.

وی افزود: بدون تردید نقشه سیاسی آینده جهان و اطلس هندسه جدید قدرت در تمام جهان و مسیر آینده بشریت به نتیجه این نبرد ارتباط مستقیم دارد.

سلامی گفت: در هر دوره‌ای از تاریخ، قطعه‌ای از جغرافیای جهان با جنگی با مقیاس جهانی، تعیین‌کننده آینده روابط سیاسی، فرهنگی،‌ اقتصادی و امنیتی در جهان بوده است، اطلس جغرافیای سیاسی جهان معمولاً پس از بروز جنگ‌ها شکل می‌گیرد، به طور مثال بعد از جنگ جهانی اول و دوم اروپا به عنوان قلب سیاسی در جهان مطرح بود، اما امروز منطقه جهان اسلام ایفاکننده نقش راهبردی است، به طوری که هر تحولی در این منطقه رخ دهد، سیمای جهان را برای آینده‌ای نامعین ترسیم می‌کند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: تقریباً ۳۵ سال است تمامی نبردهای عمده چه در مقیاس منطقه‌ای و چه در گستره‌های جهانی و حتی معیارهای محلی، اما با دامنه‌های جهانی و منطقه‌ای تقریباً در منطقه جهان اسلام رخ داده است، به‌طوری‌که در این دوره ۱۲ جنگ در سرزمین اسلام صورت گرفته که یک طرف آن دنیای غرب و معمولاً طرف دیگر یا انقلاب اسلامی یا بخش‌های دیگری از جهان اسلام بوده است.

وی خاطرنشان کرد:‌ آمریکا و رژیم صهیونیستی در این دوره به ۱۴ کشور اسلامی حمله کرده‌اند، از دفاع مقدس ۸ ساله تا نبردهای شرق مدیترانه و جنگ امروز کنار دریای سرخ و تنگه باب‌المندب و نبردهای افغانستان، عراق، سوریه، لبنان و فلسطین، همه با لشکر‌کشی‌های بزرگ و ثابت در این منطقه صورت یافته است، این نبرد همه‌جانبه مسلمانان و اربابان تمدن غرب توصیف‌کننده مشخصات حاکم بر جهان در دوره جدید بوده است، ممکن است نبرد در یک منطقه اتفاق بیفتد، ولی دامنه تأثیر آن می‌تواند جهانی باشد.

سلامی ادامه داد: این جنگ از تمرکز تمام قدرت‌های مسلط و شرکای منطقه‌ای آنان بر روی یک نقطه به نام جمهوری اسلامی در روزهای نخست انقلاب رخ داد، زیرا دنیای غرب می‌دانست انقلاب اسلامی از مرکزیت ایران آغاز می‌شود، اما دامنه‌های نفوذ و گستره‌های تأثیر این انقلاب در مرزهای جغرافیایی ایران متوقف نمی‌شود و این انقلابی با پیام‌های تمدنی برای تغییر نقشه سیاسی جهان اسلام و به تبع آن تمام زمین است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرد: آنها می‌دانستند حرکتی که برای فروپاشی نظم ناعادلانه ساخته قدرت‌ها انجام شده است، هندسه سیاسی جهان را تغییر می‌دهد،‌ آنها می‌دانستند اگر در برابر امواج خروشان این پدیده عظیم نایستند،‌ نقشه ژنتیک سیاسی و فرهنگی جهان از سوی اسلام تغییر می‌کند، عدالتی که اسلام از آن سخن می‌گوید، می‌تواند در بی‌عدالتی حاکم از سوی قدرت‌های پیشرفته اثر بگذارد و آنها می‌دانستند اگر در برابر این امواج عظیم پیام‌های انقلاب نایستند به تدریج تسلط سیاسی خود را در جهان اسلام از دست می‌دهند، جهانی که تسلط بر آن به معنای تسلط بر همه عالم است.

به گفته وی دفاع مقدس جلوه‌ای از یکی از ابعاد تهاجم همه‌جانبه غرب به جهان اسلام برای شکستن انقلاب و احیای مجدد توطئه سیاسی غرب در این بخش استراتژیک بود،‌ اما روندهایی که شکل می‌گرفت داستان را به شکل دیگری تغییر داد، ما می‌توانستیم نخستین پیروزی را در شکستن تمرکز راهبردی دشمن به قلب انقلاب اسلامی از بین ببریم.

سلامی گفت: امروز شما تجسم ملموس و احساسی واقعی از شکستن این تمرکز و تعقیب دشمن در افق‌های دوردست را در اختیار دارید، امروز می‌بینید آن نقطه تمرکز امن‌ترین نقطه عالم است و این یک پیروزی بزرگ به شمار می‌رود.

وی گفت: دنیای غرب و حتی با قدرت‌های آن روز شرق ائتلافی نیرومند ساختند،‌ آمده بودند تا ما را از جغرافیا حذف کنند، این گفته جرج شولتز است که ایران باید از نقشه جغرافیایی جهان حذف شود، این یک توهم و رویا برای آنان نبود، بلکه کاملاً یک هدف استراتژیک با برنامه بود، واقعیتی بود که تعقیب می‌شد اما امروز اتفاقاتی عکس این مسئله رخ داده است، ما در فضاهای دوردست با دشمنان بزرگ در نبرد هستیم، نبردی که امروز در حداقل تصور ما در قیاسی از موازنه صورت می‌گیرد، یعنی نه‌تنها امروز  یک تفرقه راهبردی در سیاست‌های دشمن حاصل شده، بلکه توانسته‌ایم تا حدودی اراده سیاسی مسلمانان را بر کفار، مشرکان،‌ یهود و نصارا تحمیل کنیم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد:‌ این عدم تبعیت از دشمن که نقطه کانونی جهاد کبیر است، فرایندی است که امروز در حال رخ دادن است، اما آیا این مواجهه راهبردی قابلیت تبدیل به یک تعامل راهبردی را دارد؟ این یک تفکر ساده‌لوحانه است که ما تصور کنیم دشمنی که از اساس با هویت ما، حیات معنوی، استقلال و عزت ما در تضادِ انقلابیِ عمیق است و موجودیت مستقل انقلابی ما را متضاد با حیات سیاسی و فرهنگی خود می‌داند، این فضای مواجهه راهبردی را رها کرده و به میدان تحول استراتژیک، تنزل موقعیت دهد.

سلامی تأکید کرد: وقتی مواجهه‌ها بر اساس استراتژی‌ها انجام می‌شود، تنها و تنها اساس استراتژی است که می‌تواند صحنه‌ها را تغییر دهد،‌ بنابراین اگر بخواهیم چنین تصور کنیم که خروج از این شرایط تن دادن به تفاهم با دشمن است، به منظور تخلیه تمام انرژی‌های ذخیره‌شده ما.

وی عنوان کرد: برجام می‌تواند معیار مناسب و تجسم علمی از روح تعامل‌پذیری دشمن در فضای جدید باشد، می‌بینیم که دشمن چگونه در فضای تعامل قصد گسترش سلطه سیاسی،‌ فرهنگی و نظامی خود را دارد، آیا می‌توان با مدل برجام به حفظ استقلال واقعی خود بیاندیشیم؟ این تفکر در عمل محکوم به شکست است،‌ هرچند مبانی نظری و پایه‌های فلسفیِ چنین تفکری هم کاملاً قابل بطلان است، اما همواره تجربه برای نشان مصادیق، زیباترین معیار است.

جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ما از تاریخ آموخته‌ایم برای بقا در برابر قدرت‌هایی که می‌خواهند نظم عادلانه در جهان حاکم کنند، تنها راه قدرتمند شدن، یک سری مبانی است که اقتصاد مقاومتی یکی از همان مبانی مستحکم بقای ماست.

سلامی گفت: اقتصاد مقاومتی نشان می‌دهد در برابر دشمن باید قوی بود، زمانی که نیجریه از آمریکا درخواست مقابله با بوکوحرام را کرد، اولین خواسته آمریکا این بود که دولت نیجریه به همجنس‌گرایی رأی دهد. وقتی با ما در مسئله برجام معامله کرد، آن را یک معامله بزرگ دانست و از ما خواستند که توسعه قدرت بازدارنده خود را متوقف کنیم.

وی خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال استراتژی تهی‌سازی قدرت است، آمریکایی‌ها و غربی‌ها از خود توصیفی جهانی ترسیم کرده‌اند و به دنبال سیطره مطلق بر تمام مناطق جهان هستند، ولی ما به دنبال برهم زدن این سیطره هستیم.

جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد:‌ دشمن ما در حوزه تمدنی خود رو به زوال است و به فروپاشی اخلاقی رسیده است که آثار آن مشخص شده و امروز می‌بینیم سالانه ۳۸ هزار نوجوان آمریکایی خودکشی می‌کنند و پیامدهای اخلاقی دیگری در آمریکا رخ داده است، به طوری که کودکان ۱۰۰ هزار نوع خشونت را می‌آموزند و نرخ طلاق در این کشورها، رکورد زده است.

سلامی افزود: برخی فکر می‌کنند آمریکا نماد معرفی یک تمدن برتر در جهان است که این مسئله را صاحب‌نظران اجتماعی و سیاسی خودشان مطرح می‌کنند، ولی واقعیت‌های بسیاری نشان می‌دهد که این جامعه قابل دوام نیست، مثلاً به‌ازای هر جوان که خودکشی می‌کند، ۵۰ جوان نیز به دنبال راهی برای خودکشی هستند.

وی گفت: فلسفه نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکا و معرفی فشرده ارزش‌های اسلام به آنان، ایجاد یک پایه از معرفت نسبت به حقایق اسلام بود که بخش مهمی از جوانان جهان از بی‌هویتی نجات یابند، زیرا رهبر جمهوری اسلامی یک رهبر جهانی است و بدون آرامش اخلاقی تمام جهان، آرامش اخلاقی در این سرزمین هم ممکن نیست.

جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: انقلاب اسلامی به دنبال ایجاد تمدن اسلامی در منطقه است تا شاهد مثالی برای تمام عالم شود و همه بدانند نسخه آرامش در تمدن غرب نیست، بلکه ظرفیت این تمدن برای نابودی زمین بسیار بیشتر از ظرفیت آبادانی آن است.

سلامی اضافه کرد: فرمول انیشتین برای آزادسازی انرژی درونی هسته، نقش بزرگی در ایجاد بمب اتم داشت و هیروشیما و ناکازاکی محصول این تمدن است. وقتی غرب پیشرفت کرد، مواد انفجاری انهدام بشر را ساخت و انتشار ابتذال و خشونت را مطرح کرد، بمب‌افکن‌ها را ساخت و حتی نشان دادن چهره همسر خود را نشانه تجلی هنرنمایی آفرینش عنوان کردند، ولی اسلام به دنبال احیای هویت حقیقی انسان است.

وی تأکید کرد: برای اسلام کشتن یک انسان به غیرضرورت یعنی کشتن تمام بشریت و این منطق مقام معظم رهبری است که در یک جلسه خصوصی به بنده فرمودند اینکه ما سلاح کشتار جمعی نمی‌خواهیم یک تاکتیک نیست، بلکه بر اساس مبنای اعتقادی ماست که سلاح کشتار جمعی را کشتار نسل‌ها می‌دانیم و اسلام اجازه این کار را نمی‌دهد.

جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اسلام درحال گسترش است و غرب یک بار درخشش عصر طلایی اسلام را دیده است، در قرن‌های دهم،‌ یازدهم و دوازدهم میلادی مشغل فروزان تمدن علمی اسلام در جهان برافراشته شد. ابن‌سینا با ۴ جلد کتاب قانون خود، ۷۰۰ سال دانشکده‌های پزشکی اروپا را تسخیر کرد، علم جبر، از سوی خوارزمی وضع شد، وقتی اروپایی‌ها خواب بودند، مسلمانان فاصله زمین تا ماه را اندازه می‌گرفتند، ابن‌هیثم، خواجه نصیر، رازی، ابوریحان، کارهایی کردند که حتی برخی قوانینی که کپلر تحت عنوان حرکت توزیع سیارات به دور خورشید می‌گوید از ابن‌هیثم است.

به گفته سلامی دانشمندان ما تا قلب اسپانیا پیش رفتند، به‌طوری‌که حتی دانشمندان انگلیسی، صحبت کردن به زبان دانشمندان ما را یک ارزش می‌دانستند و غرب این اصل را اصل طلایی اسلام نامید و می‌دانند اگر مسلمانان فرصت یابند، دوباره پرچم جنبش علمی در جهان را به دست می‌گیرند.

وی افزود: این یک آرمان دست‌نیافتنی نیست، این نقشه راه ما برای پی‌ریزی تمدن اسلامی است، غرب از نظر قدرت سیاسی هم فروریخته است و تحولات سیاسی دیگر با اراده آنها صورت نمی‌گیرد، امروز نقطه‌ای که تحولات جهان را راهبری می‌کند، جهان اسلام است.

جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: به تحولات سوریه، لبنان، بحرین، یمن و فلسطین نگاه کنید، آیا تأثیری از درخشش قدرت سیاسی غرب می‌بینید؟ قبلاً الگوهای دشمنی و دوستی را اینها مشخص می‌کردند، ولی امروز خبری نیست و توان تبدیل قدرت نظامی آنها به منفعت سیاسی از بین رفته است.

سلامی افزود: این بخش از قدرت غرب در حال افول است، هرچند هنوز اگر در یک لحظه به صحنه سیاسی جهان نگاه کنیم، آن را قدرتمند می‌بینیم، اما نمی‌خواهیم در یک لحظه به روند نگاه کنیم.

وی ادامه داد: قدرت اقتصادی غرب هم در حال زوال است، بحران‌های اقتصادی فراوانی دارند لذا اگر در قرآن آمده است که تبعیت از کفار شما را به عقب برمی‌گرداند، نشان دهنده همین موضوع است و اینکه مقام معظم رهبری فرمودند از دشمن تبعیت نکنید، هم منطق قرآنی و هم تجربه ماست.

جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: به صحنه امنیتی و نظامی هم نگاه کنید، دشمن در هر نقطه‌ای که ما را ضعیف ببیند، از همان نقطه حمله می‌کند و اینکه سی و چند سال است که از حمله نظامی دست کشیده‌اند، نشان می‌دهد که ما قدرتمندیم.

سلامی گفت: خجالت می‌کشم بگویم که جوانان غربی دچار چه بحران شخصیتی شده‌اند، اما دشمن تلاش می‌کند این تومور را در سرتاسر جهان پراکنده کند، این یک جنگ واقعی است و ما نباید بی‌طرف باشیم، این رسالت اساتید بزرگ ماست که این طوفان تیره ابتذال غرب را برای جوانان توصیف کنند.

به گفته وی تنها راه ما برای خروج از ظلمات، تمسک به احکام قرآن است،‌ دشمن به‌تدریج صحنه سیاسی و امنیتی منطقه را ترک می‌کند و ما پیروز می‌شویم.

جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: بیانم مبتنی بر واقعیت‌های جاری جهان است، امروز اقتصاد چیزی است که دشمن برای ما برنامه‌ریزی کرده و اقتصاد مقاومتی فرمول تغییر ادراک دشمن است که ما با این فرمول به‌تدریج تمام راه‌های دشمن را سد می‌کنیم.

انتهای پیام/






Scroll to Top