امروز: چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 13201
تاریخ انتشار: سه شنبه, ۰۹ شهریور ۱۳۹۵ ۱۹:۰۰

انتقاد روحانيت را نبايد مخالفت با دولت تفسير كرد

عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه انتقاد از دولت نبايد اين‌گونه تفسير شود كه روحانيت اپوزيسيون دولت است، افزود: تبيين درست شرايط كشور و دشمن‌شناسي ازجمله وظايف روحانيت است چراكه دشمن به دنبال از بين بردن عقبه مردمي نظام است.

  انتقاد روحانيت را نبايد مخالفت با دولت تفسير كرد

به گزارش حقوق نیوز، آيت‌الله سيداحمد خاتمي در جمع روحانيون و مبلغان استان فارس با بيان اينكه استقلال روحانيت افتخار آن است، گفت: روحانيت زيرمجموعه و كارمند دولت نيست اما مقصود از استقلال رويارويي با نظام و بيان انتقاد صرف نيست بلكه بايد هم عملكرد مثبت را گفت و هم عملكرد منفي را نقد كرد.

آيت‌الله خاتمي با تشريح وظايف روحانيت گفت: تبيين درست شرايط كشور و دشمن‌شناسي بخشي از وظايف روحانيت است چراكه دشمن به دنبال از بين بردن عقبه مردمي نظام است، روحانيت بايد اين شرايط را بشناسد و خوب تحليل كند. وي با بيان اينكه هدف اصلي دشمن دو قطبي كردن جامعه است، گفت: بايد مراقب بود كه انتقادهاي روحانيت كمك‌كننده اين جريان دوقطبي كردن جامعه نباشد، انتقادهاي روحانيون نبايد سياسي شود بلكه بايد انتقادات دوستانه و از سر خيرخواهي مطرح شود. امام‌جمعه موقت تهران با بيان اينكه روحانيت بايد چشم به‌فرمان و صحبت‌هاي مقام معظم رهبري داشته باشد، افزود: نبايد اين‌گونه تلقي شود كه روحانيت اپوزيسيون دولت است.

آيت‌الله خاتمي با بيان اينكه دشمن به دنبال حذف اعتقادات و تغيير سبك زندگي مردم است، خاطرنشان كرد: روحانيت بايد با تبيين درست سبك زندگي ديني را ترويج دهد و نگذارد كه نفرت از استكبار در ميان مردم كاسته شود. وي با بيان اينكه روحانيت بايد از عضويت در گروه‌هاي مختلف دوري كند، تصريح كرد: روحاني تكليف‌مدار است نه تشكيلات مدار، وقتي يك روحاني وارد حزب و تشكيلاتي شود بايد دستور تشكيلات را رعايت كند در صورتي كه در دين بايد بر اساس حجت شرعي عمل كند.

امام‌جمعه موقت تهران با بيان اينكه اطاعت از ولايت جريان سياسي نيست بلكه يك مسئله شرعي است، بيان كرد: اين سخن كه برخي مي‌گويند حفظ مواضع ولايي حفظ مواضع حزبي است، يك مغلطه است و روحانيت بايد مراقب باشد كه در نقد تنها عملكردهاي نادرست را نقد كند. آيت‌الله خاتمي با بيان اينكه از ديگر وظايف روحانيت اين است كه براي وقت مردم ارزش قائل باشد، اظهار داشت: براي وقت مردم ارزش قائل باشيد و براي منبر رفتن با مطالعه برويد چراكه مردم فرق بين امام‌جمعه مطالعه كرده و امام‌جمعه‌اي كه مطالعه نكرده را خوب تشخيص مي‌دهند. وي با بيان اينكه در طول تاريخ روحانيت هميشه فراز و نشيب داشته است، بيان كرد: مردم روحانيت را با معنويت و زهد مي‌شناسند و نبايد با اشرافي‌گري آبروي روحانيت را برد، بايد مناعت طبع را حفظ كرد و در برابر تنگي‌هاي زندگي به هر شخصي رو نزد.  

 









Scroll to Top