امروز: چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 13183
تاریخ انتشار: سه شنبه, ۰۹ شهریور ۱۳۹۵ ۱۳:۴۶

پایان شبیه سازی زندگی بر روی مریخ

اعضای تیم شبیه سازی زندگی بر روی مریخ پس از گذراندن یکسال در جوار یک آتشفشان غیرفعال در هاوایی روز یکشنبه به ماموریت خود پایان دادند.

اعضای این تیم که داوطلبانی از کشورهای فرانسه، آلمان و آمریکا بودند پروژۀ شبیه سازی شرایط زندگی به روی مریخ از روز بیست و هشتم اوت ۲۰۱۵ در اتاقکی گنبدی شکل آغاز کردند.
کریستین هینیش، عضو آلمانی این طرح که به نام «مارس وان» مشهور است، گفت: «هدف این بود که نشان بدهیم می توان از زمینی که خشک به نظر می رسد، آب گرفت. به روی مریخ هم کار خواهد کرد و شما می توانید برای به دست آوردن آب در مریخ از سازوکار گلخانه ای بهره ببرید.»

شرایط زندگی این شش نفر که شامل یک اختر شناس فرانسوی، یک فیزیکدان آلمانی و چهار آمریکایی (خلبان، خبرنگار، خاک شناس و معمار) هستند در یکسال گذشته کاملا منطبق با ماموریت های فضایی بوده و به هنگام خروج از اتاقک گنبدی شکل مجبور بودند از لباس فضانوردی استفاده کنند.

شبیه سازی زندگی به روی مریخ توسط سازمان فضایی آمریکا ناسا و با مشارکت دانشگاه هاوایی انجام شده است. این شش نفر طی یکسال گذشته در فضایی به قطر ۱۱ و ارتفاع شش متر با استفاده از مواد غذایی کنسرو شده شبیه آنچه در ماموریتهای فضایی استفاده می شود زندگی کرده اند.

در سال ۲۰۱۰ نیز آژانس فضایی روسیه با همکاری آژانس فضایی اروپا اقدام به شبیه سازی زندگی فضانوردان در مریخ کرده بود که بیش از ۵۰۰ روز به طول انجامید.

Loading...
 
دانلود

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top