امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 13090
تاریخ انتشار: یکشنبه, ۰۷ شهریور ۱۳۹۵ ۱۹:۰۰

مخالف صد در صد تجزیه عراق هستیم

 

الکعبی:موشک‌های آمریکایی با پول سعودی از ترکیه به تروریست‌ها می‌رسد

رئیس مجلس شورای اسلامی دردیدار با دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء عراق با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران با همه وجود از عراقی ها حمایت می کند گفت: ایران صد در صد مخالف تجزیه عراق است.

مخالف صد در صد تجزیه عراق هستیم

 به گزارش حقوق نیوز به نقل از دفتر رسانه ای جنبش نجبای عراق، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیداربا حجت الاسلام «اکرم الکعبی» دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء عراق اظهار داشت: تحلیل شما از منطقه درست است و عربستان سعودی در این موقعیت جغرافیایی فعالیتهای منفی زیادی دارد، اما مهم این است که عربستان همواره ناموفق بوده و با شکست مواجه شده است.

وی ادامه داد: یک سال و نیم است که عربستان با کشور یمن در حال جنگ است، اما همانطور که مشاهده می‌کنید، در این جنگ پیشرفتی نداشته است. سعودی‌ها در موضوع سوریه هم گفتند که طی دو هفته کار این کشور تمام است و اکنون از آن حرف پنج سالی می‌گذرد.

رئیس قوه مقننه در خصوص موضع ایران در بحث آینده عراق تصریح کرد: ما صد در صد مخالف تجزیه عراق هستیم، همان طوری که مرجعیت عراق این موضع را اتخاذ کرده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی موضع آیت الله سیستانی در این خصوص را مهم دانست و گفت: ما باید بدانیم که پروژه دشمنان در عراق و سوریه ادامه دارد و مساله این دو کشور با یکی دو پیروزی حل نمی‌شود.

لاریجانی خاطرنشان کرد: ما پس از انقلاب بحران‌های امنیتی در مناطق مختلف کشور همچون کردستان داشتیم. نیروهای سپاه و بسیج در آن زمان علاوه بر کار نظامی، کار فرهنگی انجام می‌دادند و این رمز پیروزی آنها بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما با همه وجود از شما حمایت می‌کنیم، چراکه شما فرزندان خوب امام خمینی(ره) در اسلام ناب محمدی هستید.

حجت‌الاسلام شیخ اکرم الکعبی دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء عراق با اشاره به کمکهای ملت ایران به مردم عراق اظهار کرد: من از ملت ایران و مقام معظم رهبری که در عراق و سوریه در کنار ما ایستادند، تشکر می‌کنم. در این دو کشور خون رزمندگان ایرانی در کنار خون رزمندگان عراقی و سوری در جریان مبارزه با گروه‌های تروریستی ریخته شد.

حجت‌الاسلام شیخ اکرم الکعبی گفت: به فضل خداوند بسیاری از مناطق عراق که تحت سیطره داعش قرار داشت، با کمک ایران آزاد شد و ما پیروزی‌های بسیاری را برابر این گروه تروریستی در عراق به دست آوردیم.

وی افزود: بسیاری از مناطق اشغالی در عراق از دست داعش آزاد شد و اکنون تروریستهای داعشی در عراق تنها در شهر موصل و مناطق محدودی از صحرای استان الانبار حضور دارند.

 دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء عراق در خصوص نفوذ داعش در عراق تصریح کرد: زمانی که نیروهای اشغالگر آمریکایی در عراق حضور داشتند، تصور می‌کردند که با یک سری عملیات نظامی، القاعده از بین می‌رود، اما به دلیل پایگاه فکری القاعده، این گروه تروریستی در عراق باقی ماند و داعش به وجود آمد.

فرمانده برجسته نیروهای مردمی (الحشد الشعبی) عراق با اشاره به عملیات مهم آزادسازی شهر استراتژیک موصل گفت: جنگ موصل، یک جنگ سرنوشت ساز در عراق است که خط سیر حرکت مقاومت اسلامی در عراق را تعیین می‌کند. معرکه موصل، نبرد با آمریکا و حزب بارزانی است. بارزانی برای تشکیل یک دولت طرفدار اسرائیل در کردستان عراق تلاش می‌کند.

الکعبی تاکید کرد: اگر گروه‌های مقاومت تحت حمایت ایران در عراق نبودند، این کشور به وضعیت اسفناکی دچار می‌شد و مقاومت اسلامی نُجَباء به عنوان یکی از گروه‌های تحت حمایت جمهوری اسلامی، در تمامی مناطق عملیاتی عراق حضور دارد. همچنین ما در استان حلب در بازه‌های زمانی بسیاری حضور داشتیم و اکنون هم که نیروهای ما در حلب مستقر هستند؛ بر این منطقه تسلط دارند.

وی در خصوص همکاری این جنبش با حزب‌الله لبنان تصریح کرد: ما در کنار رزمندگان حزب‌الله لبنان در منطقه "زینبیه" دمشق حضور داشتیم. هم‌چنین در دوره‌ای هم با این رزمندگان در محاصره شهر حلب بودیم و می‌خواستیم که راهی به سوی شهرک خناصر در استان حلب باز کنیم.

دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء عراق با اشاره به دو شهرک شیعه نشین تازه آزاد شده حومه شمال استان حلب اظهار کرد: رزمندگان ما در عملیات آزادسازی نبل و الزهرا نیز حضور موثری داشتند.

الکعبی در بخش دیگری از سخنانش به افشاگری درمورد گروه‌های تروریستی تکفیری پرداخت و گفت: النصره تحت حمایت کامل و مستقیم کشور قطر است و البته عربستان و امریکا نیز حمایتهای خود را از این گروه تروریستی دریغ نمی‌کنند. موشکهایی با قیمتهای بسیار هنگفت با پول سعودی‌ها از امریکایی‌ها خریداری شده و این موشکها از طریق مرز ترکیه وارد خاک سوریه می‌شود و در نهایت، در اختیار تمام گروه‌های تروریستی فعال در سوریه قرار می‌گیرد.

فرمانده نیروهای مردمی الحشد الشعبی عراق ادامه داد: تروریستها آنقدر از نظر تسلیحات و تجهیزات‌ نظامی از سوی کشورهای مطرح شده تامین می‌گردند که حتی برای هدف قرار دادن یک نفر هم از موشکهای پیشرفته آمریکایی استفاده می‌کنند.

الکعبی به سناریوی نمادین "آتش بس" در سوریه نیز اشاره و تاکید کرد: تروریستها در سوریه هیچ اعتقادی به آتش بس و آرامش ندارند و در این شرایط تنها به سوء استفاده از این فرصت برای اشغال مناطق دیگر می‌پردازند.

وی در پایان با اشاره به حمایت کشورهای مختلف از گروه‌های تروریستی گفت: طبق اسنادی که در دست داریم، بیش از 140 کشور در سوریه از تروریستها حمایت می‌کنند و ما در حقیقت در این کشور با جبهه تکفیر نمی‌جنگیم، بلکه ما به رهبری آیت‌الله العظمی خامنه‌ای و هدایت‌های ایشان در حال مقابله با بیش از 140 کشور هستیم و پیروزی‌های بسیار بزرگی را در سوریه به دست آوردیم.

 









Scroll to Top