امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 13020
تاریخ انتشار: شنبه, ۰۶ شهریور ۱۳۹۵ ۱۴:۰۰

برنامه ششم جامعیت ندارد

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: مسئولان دولتی تدوین برنامه ششم را در حیطه اختیار رئیس جمهور می‌دانند که نیاز به ورود مجلس نیست.

برنامه ششم جامعیت ندارد

به گزارش حقوق نیوز، حمیدرضا فولادگر در مورد وضعیت بررسی برنامه ششم توسعه در مجلس اظهار داشت: دولت نسبت به لایحه‌ای که در مجلس قبل ارائه کرد 4 ماده با امضای رئیس سازمان برنامه و بودجه اضافه کرده که البته راجع به این موضوع نیز مباحث مختلفی مطرح می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه در این 4 ماده برخی اعداد و ارقام و اولویت‌ها و جهت‌گیری‌ها مطرح شده است، تصریح کرد: دولت محتوای آنچه ارائه کرده است را تغییر نداده و احکام مورد نیاز برنامه ششم را به مجلس ارائه کرده است، بنابراین لایحه برنامه ششم به مجلس ارسال نشد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه رئیس مجلس نسبت به امضای رئیس سازمان برنامه و بودجه پای ویرایش احکام برنامه ششم ایراد شکلی را وارد دانست، یادآور شد: ویرایش جدید با اغماض از سوی مجلس پذیرفته شد و در حال حاضر قرار است در کمیسیون تلفیق و با پیشنهاد کمیسیون‌های دیگر لایحه برنامه ششم تکمیل شود.

وی یکی از ایرادات موجود در لایحه دولت را جامع‌نبودن آن دانست و گفت: دولت اعتقاد دارد که برنامه‌ریزی به ویژه برنامه ششم جزء وظایف رئیس جمهور است و نیازی به ورود مجلس نیست، البته قانون اساسی به صراحت نیز الزامی برای این موضوع ندارد. بنابراین از لحاظ حقوقی برخی این نظر را قبول داشته و برخی رد می‌کنند. با فرض اینکه برنامه در حیطه اختیار رئیس جمهور است، چرا دولت آن را تحت عنوان لایحه ارائه کرده است؟

فولادگر با اشاره به اینکه مسئولان با همین نگاه که برنامه ششم در حیطه اختیارات رئیس جمهور است، احکام مورد نیاز برنامه ششم را به مجلس ارائه کردند، عنوان کرد: با این حساب قرار است، آنچه دولت آورده تکمیل شود و با پیشنهاد نمایندگان آن را به برنامه جامعی تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: البته مجلس تجربه چندین برنامه را دارد و نباید شرایط به گونه‌ای رقم بخورد که مانند برنامه پنجم مواد آن حجیم شده و قابلیت اجرا نداشته باشد و در نهایت دولت هنگام تصویب به عنوان مخالف سخن بگوید. در حال حاضر باید با هماهنگی دولت ایرادات و نواقص آن را برطرف کرد، تا بتوان برنامه‌ای قابل اجرا داشت.

به گفته این نماینده مجلس، در حال حاضر مباحث در بخش‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و دیگر حوزه‌ها به صورت کلان مطرح شده در صورتی که نیاز است به جزئیات مباحثی مانند اقتصاد در زیربخش‌های مختلف آن پرداخته شود.

 









Scroll to Top