امروز: چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 12967
تاریخ انتشار: پنج شنبه, ۰۴ شهریور ۱۳۹۵ ۱۵:۳۰

چرا دولت از مديران نجومي تمجيد مي كند

بر اساس شنيده‌ها جلسه اخير شوراي عالي انقلاب فرهنگي با حضور رئيس‌جمهور و اعضاي هيئت دولت از جمله محمدباقر نوبخت با حاشيه‌هايي درباره عملكرد دولت در برخورد با حقوق‌هاي نجومي همراه شد.

چرا دولت از مديران نجومي تمجيد مي كند

به گزارش حقوق نیوز، يكي از منابع آگاه با بيان اينكه در ابتداي جلسه روز سه‌شنبه شورا دكتر كچوئيان نسبت به عملكرد دولت در زمينه فيش‌هاي نجومي انتقاد كرد، گفت: در ابتداي جلسه ديشب حسين كچوئيان مطالبي را مطرح كرد كه مطلب اصلي آن همين موضوع فيش‌هاي نجومي بود. وي با استناد به سخنان مقام معظم رهبري كه حقوق‌هاي نجومي را هجوم به ارزش‌ها دانستند و آن را خيانت توصيف كردند، گفت كه رئيس‌جمهور در اين زمينه بيانيه‌اي صادر كرده كه بيانيه همراستا و خوبي بود منتها از اين طرف ديده مي‌شود كه كاري انجام نمي‌شود و وزرا يك چيزي مي‌گويند و آقاي معاون رئيس‌جمهور چيز ديگر و آقاي سخنگو هم در تناقض اينها حرف مي‌زند و خلاصه بفرماييد تكليف اين موضوع چيست و بالاخره دولت قبول دارد كه اين خلاف بوده و چرا كاري در اين زمينه صورت نمي‌گيرد و بالاخره چه كاري مي‌خواهيد انجام بدهيد و چه جوابي به مردم مي‌خواهيد بدهيد؟

اين منبع آگاه ادامه داد: پس از اين اظهارات كچوئيان، حسن رحيم‌پورازغدي نيز در نطق پيش از دستور خود موضوع رسيدگي به فيش‌هاي نجومي را مهم خواند و بيان داشت كه فيش‌هاي نجومي تأثير زيادي بر اعتماد عمومي گذاشته است و رهبر معظم انقلاب نيز نسبت به اين موضوع حساسيت نشان دادند كه اقدامات لازم براي مقابله با آن بايد صورت گيرد.

بر اساس اين گزارش، اين سخنان سبب شد محمدباقر نوبخت، سخنگوي دولت درصدد پاسخ برآيد و بيان داشت كه مي‌خواهد به اين موارد پاسخ دهد. نوبخت در پاسخ به انتقادات مطرح شده درباره عملكرد دولت و سخنان تمجيد‌آميز خود در خصوص يكي از مديران نجومي بيان داشت: بنده گفته‌ام كه در اين صندوق كه در آن پول و امانت مردم است و شمايي كه اينجا هستيد امانتدار نظاميد. از طرف ديگر نيز گفته‌ام كه همه مديران ما به سبب سرمايه‌هاي انساني ذخيره‌هاي نظام هستند و نگفته‌ام كه اين آقايان ذخيره‌هاي نظام هستند.

اين منبع آگاه ادامه داد: درحالي كه اين سخنان خلاف گفته‌هاي پيشين وي است و اگر اينگونه مطلب ادا شده است، سخنگوي دولت در تريبون عمومي اعلام كند كه صفدرحسيني و مديران نجومي ديگر سارق بيت‌المال هستند و با آنان برخورد كند.

در ادامه جلسه، عضو شوراي انقلاب فرهنگي بيان داشت كه اصلاً مسئله اين موضوع نيست و اصل اين است كه دولت چه اقداماتي در مقابله با اين موضوع مي‌خواهد انجام دهد. اصل مسئله مهم است يعني اينكه چرا با موضوع برخورد نمي‌كنيد و براي مديران نجومي توديع و معارفه مي‌گذاريد كه به معناي تقدير و تشكر از مديران پيشين و استقبال و خوشامدگويي به مديران جديد است و به اين معناست كه با تمجيد و

تكريم مدير پيشين را بدرقه مي‌كنيم. درصورتي كه مطابق قانون هر كسي كه اين برداشت‌ها را انجام داده بايد دو برابر اين موارد را به خزانه دولت بازگرداند.

با طرح اين صحبت‌ها روحاني در اين زمينه پاسخ داد: مسئله فيش‌هاي نامتعارف تنها مسئله ما نيست و ديگر قوا در اين مسئله دخيل هستند؛ البته ما صلاح نمي‌دانيم آنها را افشا كنيم.

بنابر اين گزارش، روحاني درباره ماهيت مسئله فيش‌هاي نجومي بيان داشت: به طور قطع در اين زمينه بي‌انصافي و بداخلاقي صورت گرفته است، بر فرض كه شما اجازه هم داشته باشيد اين موضوع حد، قاعده و ظرفي دارد و هر چه كه خواستي نمي‌تواني برداري و ما تأييد مي‌كنيم كه بي‌قانوني‌هايي هم در اين زمينه صورت گرفته است.

روحاني ادامه داد: در اين مسئله يك غفلت همگاني اتفاق افتاده است و رئيس سازمان بازرسي مي‌گويد كه ما تخلفات را به دولت اعلام كرده‌ايم اما اين موارد تنها يكي دو مورد و به صورت ناچيز بوده است و نگفته است كه يك چنين روند كلي در حال شكل‌گيري است و اتفاق مي‌افتد.

ضمن همين بحث‌ها بود كه نوبخت بيان داشت: آقاي سراج را من ديروز ديدم و ايشان مطرح كردند كه هيچ موردي در اين زمينه وجود ندارد و ما هر چه گشتيم تخلفي نديديم.

در همين راستا روحاني بيان داشت كه البته ما در تدوين قانون برنامه و بودجه امسال اين موارد را متوجه شده‌ بوديم و در حال رفع اشكال اين موارد بوديم ولي در هر صورت يك خلأهاي قانوني در اين عرصه وجود دارد و اينها از اين خلأ‌ها استفاده كردند.  كچوئيان در واكنش به اين سخنان با تكذيب خلأ‌هاي قانوني پاسخ داد: ما در اين راستا قانون داريم. اول قانون نظام هماهنگ پرداخت و ديگري قانون خدمات كشوري است كه هيچ كدام از اين قوانين اجازه نمي‌دهد چنين مبالغي پرداخت شود.

وي با قرائت ماده 84 قانون الحاقي افزود: مطابق اين ماده مديران عامل شركت‌ها و اعضاي هيئت مديره شركت‌هاي دولتي و شبه‌دولتي هيچ‌كدام نمي‌توانند بيشتر از 10 برابرحداقل حقوق كاركنان دريافت كنند؛ اين بدان معناست كه اينكه گفته مي‌شود خلأ  قانوني وجود دارد درست نيست و قانون در اين عرصه وجود دارد.

اين عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي بيان داشت كه مسئله قانون را هم اگر كنار بگذاريم حق اوقات فراغت اولاد و اياب و ذهاب، لباس و ... در كجاي قانون وجود دارد؟ اينها روشن است كه دزدي و حرام‌خواري و غيرقانوني است. چرا به اين موارد رسيدگي نكرديد؟
در همين رابطه رئيس‌جمهور دوباره پاسخ داد كه ما خلأ قانوني داشتيم و اينها مسئله حقوق نبوده و دريافت‌هايي بوده كه به حساب مديران واريز شده است و در برخي موارد دو تا فيش نجومي ايجاد كردند و به اين طريق اين موارد پرداخت شده است.

رئيس‌جمهور در مورد عملكرد دولت در حوزه فيش‌هاي نجومي گفت: موارد قانوني طرح ريزي شده است كه هر نوع پرداخت يا دريافتي توسط مديران نبايد از سقفي كه تعيين شده بيشتر باشد. از سوي ديگر جلسه برگزار كرديم و مديران خاطي را كنار گذاشتيم و در همان جلسه هم همه مخالف اين بركناري‌ها بودند و آقاي طيب‌نيا فرداي آن روز گفتند كه من شب خوابم نبرد، به خاطر بركناري اين مديران كه اينها بهترين مديران ما بودند.
روحاني در پايان سخنان خود گفت: اگر خطايي بوده است ما مسئول نبوديم و قوه قضائيه برود اين كار را پيگيري كند.

 









Scroll to Top