امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 12884
تاریخ انتشار: سه شنبه, ۰۲ شهریور ۱۳۹۵ ۱۸:۳۰

باید درهای مملکت را ببندیم و خود را مدیریت کنیم

آیت‌الله علم‌الهدی، امام‌جمعه مشهد، گفت: «باید درهای مملکت را ببندیم و خود را مدیریت کنیم». او اخیرا هم در مخالفت‌های جدی با برگزاری کنسرت در مشهد گفته بود: «تو کنسرت می‌خواهی؟ خب برو جای دیگر زندگی کن، چرا اینجا دادوفریاد راه می‌اندازی و چانه‌ می‌زنی؟»

باید درهای مملکت را ببندیم و خود را مدیریت کنیم

به گزارش حقوق نیوز، آیت‌الله علم‌الهدی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌رضوی، در بیست‌وششمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی خراسان‌رضوی که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در این استان برگزار شد، گفت: «انعکاس فعالیت‌های وزارت خارجه آنچنان سایر فعالیت‌های دولت را تحت‌الشعاع قرار داده است که مردم گمان می‌کنند نگاه دولت برای حل مشکلات به بیرون است نه داخل کشور، درحالی‌که اگر گزارش عملکرد دولت به مردم ارائه شود، چنین تصوری ایجاد نمی‌شود».

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در سخنانی توسعه عظیم جریان تجارت در کنار تولید در خراسان‌رضوی را علت بی‌ثباتی اقتصادی استان دانست و تأکید کرد: «عامل دیگر بی‌ثباتی اقتصادی استان، ساخت‌وسازهای نامناسب است که باید مدیریت شود که البته مدیریت استان را پیچیده و دشوار می‌کند، اما امیدواریم استاندار بتواند از عهده حل این مشکلات برآید». علم‌الهدی افزود: «انعکاس فعالیت‌های سیاست خارجی و وزارت امور خارجه، آنچنان سایر فعالیت‌های دولت را تحت‌الشعاع قرار داده است که مردم گمان می‌کنند نگاه دولت برای حل مشکلات به بیرون و غرب است نه درون و داخل کشور، درحالی‌‌که اگر گزارش عملکرد دولت به مردم ارائه شود چنین تصوری ایجاد نمی‌شود».

او با بیان اینکه بزرگ‌ترین بازار پوشاک کشور در مشهد وجود دارد، گفت: «٧٠ درصد اجناس فروشگاه‌های پوشاک تولید خارجی هستند و از این ٧٠ درصد، ٤٠ درصد پوشاک داخلی است که با برند خارجی به فروش می‌رسد».این عضو مجلس خبرگان با تأکید بر لزوم اصلاح وضعیت بازار، از سازمان صنعت، معدن و تجارت خواست قاطعانه از اتحادیه‌ها بخواهند تا جنس خارجی از بازار جمع‌آوری شود و تصریح کرد: «نمی‌شود جنس خارجی در بازار موجود باشد و ما به مردم بگوییم جنس خارجی نخرید». علم‌الهدی پدافند و پیشگیری را در مسئله حمایت از تولید داخلی و اقتصاد مقاومتی اولویت اول دانست و افزود: ‌«در کشور ما فرهنگ‌سازی، نه در مسائل فرهنگی و نه در مسائل معیشتی کار آسانی نیست و عملکرد مردم با یک حرف امام‌جمعه تغییر نمی‌کند؛ این کار زمانی جواب می‌دهد که با ضدفرهنگ خرید کالای خارجی قاطعانه مبارزه و جنس خارجی از بازار جمع‌آوری شود تا در آن صورت، فرهنگ استفاده و خرید کالای داخلی رواج یابد».

امام‌جمعه مشهد پیش از این در انتقاد به وضعیت فرهنگی و برگزارشدن کنسرت در مشهد گفته بود: «مشهد شهری زیارتی است، نه شهر توریستی و گردشگری که مراکز تفریحی و عیاشی درست کنند. حریم حرم امام رضا(ع) تنها ٥٠ هکتار رواق و صحن نیست. نباید برای لغو یک کنسرت در مشهد لازم باشد با مسئولان و مردم چانه بزنیم. پول آستان قدس پیش از انقلاب اسلامی در اختیار عیاشی درباریان بود». او گفته بود: «هر روز یک کمپین راه بیندازی و یک دارودسته؟ این کمپین‌ها و دارودسته‌ها، اردوکشی بر ضد امام‌رضا(ع) است، این مقابله با حرم امام هشتم است، منتها بنده فکر کردم برای یک روز در یک جلسه به نام امام هشتم تکلیف این شهر باید روشن شود، کمپین‌هایی هم که برای این اقدامات راه‌اندازی می‌شود، مقابله با امام هشتم است. چرا هر فکری که به ذهن یک مدیر یا دولت می‌رسد، برای جذب توریست، آن‌هم توریست فاسق و فاجر و خوش‌گذران، می‌خواهد آن را در شهر امام‌رضا پیاده کند؟ مشهد جزیره کیش نیست».

امام‌جمعه مشهد با اشاره به شهر واتیکان گفته بود: «در همه دنیا هم ما نمونه‌اش را داریم؛ مگر شهر واتیکان ایتالیا، دارای یک شرایط، حدود و دارای مقیاس‌های فرهنگی نیست؟ در همه دنیا، یک شهر مقدس به‌عنوان شهر زیارتی، شرایط قداست خودش را دارد و همه افراد و جریان‌ها، هویت قداست آن شهر را حفظ می‌کنند، این شهر هم شهر زیارت است و قداست دارد». این در حالی است که واتیکان با وجود آنکه از نظر جغرافیایی در شهر رم واقع شده؛ اما نه یک شهر در کشور ایتالیا که کشوری مستقل است و در سازمان ملل هم نماینده دارد.

تبریک علم‌الهدی به علیزاده

امام‌جمعه مشهد دیروز در صفحه اینستاگرام خود پیروزی کیمیا علیزاده، برنده مدال برنز المپیک را تبریک گفت. این در حالی است که در این چند روز صحبت‌های سال قبل آیت‌الله علم‌الهدی در ارتباط با ورزش رزمی بانوان به‌گونه‌ای که گویا مخاطب او کیمیا علیزاده بوده، بازنشر شده است.

 









Scroll to Top