امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 12873
تاریخ انتشار: سه شنبه, ۰۲ شهریور ۱۳۹۵ ۱۴:۳۰

نجات مرکز آمار با جدا کردن یارانه‌ها

آذر با بیان اینکه نوبخت در حوزه آمار عملیاتی استاد وی به شمار می‌رود، گفت: جدا کردن یارانه‌ها از مرکز آمار ایران و مقابله با خوشه‌بندی اصلی ترین اقدام در بدو مدیریتم در مرکز آمار بوده است.

نجات مرکز آمار با جدا کردن یارانه‌ها

به گزارش حقوق نیوز،  عادل آذر رئیس سابق مرکز آمار ایران در مراسم تودیع خود و معارفه امید علی پارسا در روز جاری گفت: در حوزه آمار عملیاتی نوبخت استاد بنده است،. در عین حال کسی سکان دار مرکز امار شده که خود پیشینه‌ اماری دارد.

 وی با بیان ایکه حضور پارسا به عنوان رییس جدید مرکز امار ایران دورانی طلایی را برای این مرکز رقم خواهد زد، عنوان کرد: 13 مدیر قبل از من، از انسان های خوشنامی بوده اند و حتی یکی از مدیران قبل انقلاب هم اکنون در سمت مشاور مرکز امار کمک می‌کند.

رییس دیوان محاسبات جدا کردن موضوع یارانه ها از فعالیت مرکز امار ایران را که به گفته او آمارهای این مرکز را تحت الشعاع قرار داده بود، از دستاوردهای مدیریتی خود اعلام کرد و افزود: در همان ابتدای کار تاکید کردیم که چیزی به نام خوشه بندی نداریم. یادمان نرود طنزهایی که میان مردم درست کرده بودند و در چنین فضایی به مرکز آمار آمدم.

به گفته وی مرکز امار هم اکنون نظام مند و سیستماتیک شده و هم اکنون آمار تورم هر ماه در ابتدای ماه بعدی اعلام می شود. در عین حال نرخ بیکاری در میانه هر ماه و در عین حال در بیستم هر ماه رشد ماهانه اقتصادی ارایه می شود.

وی با اشاره به حاکم شدن نظام حرفه ای آماری بر مرکز امار ایران گفت: در حال حاضر تورم تحت سیستمی بوده و دیگر دیروز و امروز ندارد . نظام مبتنی بر ابزارهای جدید و بروز وارد مرکز آمار ایران شده که برای آنکه کاغذ در مرکز آمار کاهش یابد، دو بار به مرز سکته رسیدم .

رییس دیوان محاسبات؛ مرجعیت مرکز آمار ایران با خروجی قانونی ماده 11 برنامه پنجم توسعه را یادآور شد و گفت: خروجی این اقدام کشف ذخیر انسانی شریف ،مستقل و حرفه ای در مرکز آمار بوده است.

آذر از کمک نوبخت برای تزریق اعتبار مرکز آمار سخن گفت و در عین حال با اشاره به عدم هم ترازی حقوق و دستمزد کارکنان مرکز آمار با سازمان برنامه و بودجه به عنوان کار ناتمام خود گفت: تمام تلاش خود را کردم تا کارکنان مرکز امار آسیب نبینند. این در حالی است که کارمندان مرکز امار جزء بازنشستگی و حقوق سازمان برنامه و بودجه به حساب نمی ایند.

وی گفت: نمی شود نوبخت رییس سازمانی باشد که دو نوع نظام پرداخت داشته باشد و درخواست می کنم که این کار نا تمام را به پایان برسانند.

رییس دیوان محاسبات در خاتمه گفت: مرکز امار به لحاظ برخورداری از افراد متخصص به مثابه گنجینه برای کشور به حساب می آید.

 









Scroll to Top