امروز: سه شنبه, ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 12833
تاریخ انتشار: دوشنبه, ۰۱ شهریور ۱۳۹۵ ۱۷:۳۰

بدخواهان دروغ می‌گویند

نمايشگاه صنايع دفاعي به مناسبت روز ملي صنعت دفاعي كشور برگزار شده است كه ديروز رئيس‌جمهور از آن بازديد كرد و گفت: بازديد آمانو از پارچين يك بازديد تاريخي در مسائل حقوقي جمهوري اسلامي ايران بود.

بدخواهان دروغ می‌گویند

به گزارش حقوق نیوز، حسن روحاني اظهار كرد: ‌بازديد آمانو از پارچين يك بازديد تاريخي در مسائل حقوقي جمهوري اسلامي ايران بود كه اين كار با تلاش و كوشش همه مسئولان، صاحبنظران، حقوق‌دانان و شخصيت‌هايي كه ساعت‌ها و روزها كار كرده‌ بودند از جمله مسئولان وزارت دفاع، انجام شد.

وي ادامه داد: برجام يك كار عظيم و بزرگ بود كه بسياري از نيروها و كارگزاران نظام در بخش‌هاي مختلف در آن نقش و تاثير داشتند و وزارت دفاع از جمله آنها بود. ما در برجام موفقيت‌هاي فراواني به دست آورديم كه يكي از آنها پيروزي اخلاقي ملت ايران بود. روحاني يادآور شد: در طول مدت ۱۲ – ۱۳ سال دشمنان ما را متهم كردند كه مخفيانه در پي ساخت سلاح‌هاي كشتار جمعي هستيم؛ يك بار در ماجراي سلاح‌هاي شيميايي و الحاق ما به كنوانسيون شيميايي كه در بازرسي‌ها از جمهوري اسلامي، ثابت شد دشمنان تهمت‌هاي واهي به ما وارد كرده بودند و ما دنبال ساخت و انبار كردن سلاح شيميايي نبوديم.

رئيس دولت يازدهم همچنين اظهار كرد: حل مساله پي‌ام دي پيروزي اخلاقي جمهوري اسلامي بود و ما به دنيا ثابت كرديم كه راستگو هستيم و بدخواهان دروغگو هستند. اينكه آژانس بعد از سال‌ها اعلام كرد نسبت به گذشته پرونده ايران بحثي نداريم و پرونده بسته شده و از امروز كاري كه خواهيم داشت نسبت به آينده است و اجراي برجام يك پيروزي حقوقي و فني و اخلاقي بود كه به دست آورديم. وي افزود: وزارت دفاع همه توان فني، حقوقي و سياسي خود را براي اين كار انجام داد و اين يك كار بسيار عظيم و بزرگ بود. از صدها خاصيت برجام كه بگذريم كسي نمي‌تواند اين يكي را منكر شود كه ثابت كرديم راست مي‌گوييم و بدخواهان دروغ مي‌گويند. وي همچنين گفت: ما به جهان ثابت كرديم كه اگر فتواي رهبر معظم انقلاب اين است كه ساخت، انبار، و به كارگيري سلاح هسته‌اي نامشروع است، ما به آن عمل كرديم. ما ملتي دورو و دو چهره نيستيم كه به زبان حرفي بزنيم و در عمل كار ديگري انجام دهيم.

رئيس‌جمهور با بيان اينكه «امروز تغييرات صنعت دفاعي به خوبي مي‌تواند توضيح دهد كه فضاي بعد از برجام نسبت به قبل از آن تغيير كرده است» خاطرنشان كرد: بايد تلاش كنيم و روي پاي خودمان بايستيم. همين‌طور كه در مسير خود كفايي حركت مي‌كنيم همكاري‌ها با ديگران مي‌تواند ما را چند سال جلو بياندازد؛ چراكه سرعت براي ما مهم است. چون دنيا نايستاده است تا منتظر حركت ما شود و ما بايد فاصله‌مان را با صنعت دنيا كم كنيم.

اعتبارات سال ۹۵ نيروهاي مسلح بيش از دو برابر سال ۹۴

وي با تاكيد بر اينكه «دولت با همه سختي‌ها از لحاظ بودجه و امكانات نسبت به نيروهاي مسلح كم نگذاشته است» گفت: اعتبارات سال ۹۵ براي نيروهاي مسلح حتما بيش از دو برابر سال ۹۴ است كه اين رقم، براي سال گذشته نزديك به دو برابر بود.

روحاني با اشاره به اينكه «اگر قادريم در دنياي سياست پشت ميز مذاكره و با طرف مقابلمان سخن بگوييم به خاطر قدرت و وحدت ملي يكپارچگي ملت و رهبري شجاع‌مان است»، اظهار كرد: اگر قادريم پشت ميز مذاكره سخن بگوييم به خاطر آن است كه نيروي مسلح توانمند داريم و اقتصادي داريم كه مي‌توانيم روي پاي خود بايستيم. وي گفت: عربستان مجبور به استفاده از ذخاير ارزي خود شد. ونزوئلا تورم سه رقمي يعني بالاي ۴۰۰ درصدي را تجربه كرد و روسيه و آذربايجان ارزش پول ملي‌شان كمتر از نصف شد. ايران تنها كشوري بود كه در چنين شرايطي با قدرت در يك سال گذشته با وجود همه كمبودها و قيمت‌ بي‌سابقه نفت رشد اقتصادي داشت يعني پارسال رشد اقتصادي ما ۱/۳ بود و ان‌شاء‌ا... تا پايان امسال به ۵ درصد خواهد رسيد و در تورم نيز روند كاهنده را تجربه كرديم و به تورم يك رقمي رسيديم.

وي همچنين اظهار كرد: از طرفي رابطه ما با كشورها در زمينه خريد و فروش سلاح بسيار خوب است، ورود اس ۳۰۰ در شرايط امروز دنيا، يك كلمه رمز است؛ چراكه بعد از ساليان دراز ما به امكاناتي رسيديم كه سلاح مورد نيازمان را بخريم. وي ياد آور شد: زماني كه من مسئول پدافند كشور بودم نخستين نامه‌اي كه براي خريد اس ۳۰۰ نوشتم به اواخر سال ۱۳۶۸ باز مي‌شود كه خدمت مقام معظم رهبري نوشتيم نياز به خريد اين سامانه داريم. حالا از آن زمان تاكنون حدود ۲۷ سال مي‌گذرد و الان اس۳۰۰ در كنارماست. مامعمولا براي چيزهايي كه مي‌خواهيم به آن برسيم فراز و نشيب داريم. رئيس‌جمهور با بيان اينكه «اين به معني آن است كه با دنيا كار مي‌كنيم» افزود: ما امروز به راحتي مي‌توانيم سلاح‌هاي مورد نيازمان را بخريم، بفروشيم و بسازيم. البته پيام ما به همه‌ همسايگان‌مان اين است كه قدرت نظامي و دفاعي ما به ضرر كشورهاي همسايه‌ ما و مسلمانان نيست.

 









Scroll to Top