امروز: جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 12640
تاریخ انتشار: چهارشنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ ۱۲:۳۰

يورش به خانه تيمي داعش

دوشنبه‌شب و بامداد سه‌شنبه دو تیم تروریستی وابسته به داعش در استان کرمانشاه منهدم شدند. این خبر را مقامات استانی از جمله «اسدالله رازانی» استاندار کرمانشاه و «مجتبی ملکی» دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه اعلام کردند. از این عملیات تصاویر و ویدئوهایی هم در فضای مجازی توسط شهروندان منتشر شده که البته در آنها تنها صدای شلیک گلوله به گوش می‌رسد.

يورش به خانه تيمي داعش

به گزارش حقوق نیوز، تصاویری هم از خانه تیمی تروریست‌ها منتشر شده که روی در ورودی خانه جای گلوله دیده می‌شود.به گفته استاندار کرمانشاه «یک تیم انتحاری وابسته به گروهک تکفیری داعش که برای انجام عملیات در نقاط مختلف و شهرهای مرکزی کشور وارد مرزها شده بود، در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در یکی از محلات شهر کرمانشاه و یک شهر دیگر استان منهدم شد». به گزارش «ایرنا» او افزود: «در این درگیری سه نفر از اعضای این تیم تروریستی که یک خانه تیمی در شهر کرمانشاه را در اختیار گرفته بودند...

صبح سه‌شنبه در یک عملیات کشته شدند». او ادامه داد: «از این خانه تیمی انواع سلاح‌های نظامی و انفجاری مانند جلیقه و کمربندهای انتحاری، نارنجک و انواع سلاح خودکار و کمری کشف شده است». رازانی گفت: «صدای شلیک تیر که دوشنبه‌شب در یکی از محلات شهر کرمانشاه {باغ ابریشم} شنیده شد، در نتیجه این عملیات ضدتروریستی بوده است». به گفته رازانی در درگیری دیگری که دوشنبه‌شب در یکی از شهرهای غربی استان بین نیروهای اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی استان با بخش دوم همین تیم ترویستی رخ داد، یکی از عناصر مؤثر گروه تکفیری داعش به هلاکت رسید و تعدادی هم دستگیر شدند. او افزود: «موفقیت بزرگ نیروهای اطلاعاتی، انتظامی و بسیج و همکاری مؤثر قضات دستگاه قضائی باعث شد این گروه در رسیدن به اهداف شوم خود که قتل و کشتار مردم بی‌گناه بود، ناکام شود». استاندار کرمانشاه به دلیل این عملیات موفقیت‌آمیز که در ٤٨ ساعت گذشته در استان کرمانشاه انجام شد، از نیروهای انتظامی، سربازان گمنام امام زمان(عج)، بسیج و دستگاه قضائی استان تقدیر و تشکر کرد.

توضیحات وزیر  اطلاعات

همچنین به گزارش «پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت اطلاعات» سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات گفت: «در یک عملیات اطلاعاتی پیچیده، یکی از هسته‌های وارداتی گروهک تروریستی داعش به سرکردگی یکی از امرای منطقه‌ای این گروه در غرب کشور شناسایی و قبل از هرگونه اقدامی با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان(عج) و هماهنگی نیروهای انتظامی و امنیتی متلاشی شد». او افزود: «انجام عملیات‌های تروریستی در مراکز جمعیتی و مذهبی شهرهای عمقی کشور از اهداف تروریستی این گروه بوده است. این تیم مسلح تروریستی در یک برنامه‌ریزی گسترده درصدد انجام چندین عملیات در نقاط حساس کشور به صورت هم‌زمان و ترکیبی بوده است».

‌هلاکت یکی از رده‌بالاهای تکفیری عراق

در همین رابطه «حسین ذوالفقاری» معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: «اشراف اطلاعاتی و کنترل‌های چندلایه اطلاعاتی، انتظامی و امنیتی در کشور، موجب شده تلاش‌های گروه‌های تکفیری برای ایجاد ناامنی ناکام بماند». او افزود: «فعالیت گروه‌های تروریستی و تکفیری، ازجمله تهدیدها در سطح منطقه است و این گروه‌ها در چند سال گذشته تلاش کرده‌اند به هر نحوی، ناامنی در منطقه ایجاد کنند». ذوالفقاری ادامه داد: «اشراف اطلاعاتی و کنترل‌های چندلایه اطلاعاتی، انتظامی و امنیتی در کشور موجب شده تلاش‌های گروه‌های تکفیری برای ایجاد ناامنی ناکام بماند که برای نمونه می‌توان به خنثی‌سازی عملیات تیم خرابکاری که اخیرا تصمیم داشتند در یکی از استان‌های غربی و مناطق مرکزی اقدامات ضد امنیتی داشته باشند، اشاره کرد». او افزود: «نیروهای اطلاعاتی، انتظامی و نظامی از غروب دوشنبه تا صبح سه‌شنبه، در دو نقطه از استان کرمانشاه با این گروه تروریستی و تکفیری درگیر شدند و چهار نفر از آنها را به هلاکت رساندند و شش نفر دیگر نیز دستگیر شدند». او یکی از عناصر به‌هلاکت‌رسیده در درگیری صبح دیروز را از افراد از قبل شناسایی‌شده و رده‌بالای جریان تکفیری در کشور عراق عنوان کرد.

توضیحات  دادستان کرمانشاه

همچنین دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه گفت: «در این عملیات چهار تروریست به هلاکت رسیدند». «مجتبی ملکی» درباره جزئیات انهدام دو تیم تروریستی درکرمانشاه افزود: «يك تیم تروریستی توسط نیروهای امنیتی شناسایی و صبح سه‌شنبه در یک عملیات برنامه‌ریزی‌شده در منطقه باغ ابریشم کرمانشاه، منهدم شدند». به گزارش «ایرنا» او گفت: «در این عملیات هر سه تروریست به هلاکت رسیدند و از آنها مقادیری مواد منفجره و جلیقه انفجاری کشف شد». این مقام قضائی به عملیاتی دیگر برای انهدام یک تیم تروریستی اشاره کرد و گفت: «دوشنبه‌شب نیز در منطقه جوانرود یک تیم تروریستی با تلاش مأموران انتظامی و نظامی متلاشی شد که در آن عملیات نیز یک نفر از تروریست‌ها به هلاکت رسید و تعدادی نیز دستگیر شدند». ملکی گفت: «تلاش و زحمات همه نیروهای نظامی و انتظامی به‌خصوص سربازان گمنام زمان(عج) در شناسایی و متلاشی‌کردن این دو تیم تروریستی قابل تقدیر است».

همکاری «نوپو» با سربازان گمنام

سردار «منوچهر امان‌اللهی» فرمانده انتظامی استان کرمانشاه نیز در همین رابطه گفت: «در پی کسب خبر ورود عناصر تکفیری به شهر کرمانشاه از سوی سربازان گمنام امام زمان(عج)، موضوع با جدیت در دستور کار قرار گرفت». او افزود: «بر این اساس صبح سه‌شنبه تیم ویژه عملیات انتظامی استان و نیروی ویژه نوپو یگان ویژه با همکاری و هماهنگی سربازان گمنام امام زمان(عج) وارد عمل شدند و در یکی از محلات شهر کرمانشاه در درگیری صورت‌گرفته، هر سه عامل را به هلاکت رساندند». او با اشاره به اینکه این عوامل با هدف عملیات خرابکارانه وارد کشور شده بودند، تصریح کرد: «از عناصر تکفیری یک قبضه سلاح کلاشنیکف، دو تیغه خشاب و یک جلیقه انفجاری کشف شده است». امان‌اللهی با بیان اینکه دستگاه‌های انتظامی و امنیتی با اقدامات اطلاعاتی شبانه‌روزی، فضای امنی را در استان کرمانشاه ایجاد کرده‌اند، به مخلان نظم و امنیت هشدار داد: «جان کمترین بهایی است که برای برقراری ثبات و آرامش می‌پردازیم».

 









Scroll to Top