امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 12633
تاریخ انتشار: چهارشنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ ۱۱:۳۰

گفتني‌هايي ناگفته از بزرگ ترين سرّ مگوي مجلس نهم

بي‌شك پرونده تحقيق و تفحص از بنياد شهيد، بزرگ‌ترين سرّ مگوي مجلس نهم است و با اين‌حال، اطلاعات و جزئيات جالب‌توجهي درباره آن وجود دارد كه شايد بتوان به زبان آورد. با وجود اينكه هنوز زمان زيادي از پايان مجلس عجيب نهم نگذشته، بازگشت«اميدِ» اصلاحات به مجلس پس از ۱۲ سال، آنقدر موضوع براي صحبت‌هاي پارلماني به دست داده كه كمتر صحبتي از آن روزهاي عجيب به گوش مي‌رسد و با اينكه پرونده تندروي‌هاي مجلس نهم مختومه است، پرونده مهم‌ترين تحقيق و تفحص آن دوره، همچنان باز است.

گفتني‌هايي ناگفته از بزرگ ترين سرّ مگوي مجلس نهم

به گزارش حقوق نیوز، علي لاريجاني در آخرين نشست خبري خود به عنوان رئيس مجلس نهم كه اوائل خرداد و تنها سه‌روز پيش از آغاز كار رسمي مجلس دهم برگزارشد، گفت: در اين مجلس شش تحقيق‌وتفحص خوانده شد و يكي دو تحقيق‌وتفحص هم انجام شد كه خوانده نشد؛ يكي مربوط به منطقه آزاد بود، يكي مربوط به بنياد شهيد كه كمیسيون‌ها هنوز اطلاعات لازم را نداده بودند و مسير اينگونه بود كه بايد اول كميسيون‌ها تاييد كنند. رئيس مجلس نهم درحالي مقابل انبوه دوربين‌هاي رسانه‌هاي داخلي و خارجي چنين ادعايي مي‌كرد كه همان روز، رئيس كميته اين تحقيق و تفحص با تاكيد بر اينكه گزارش اين پرونده طي نامه‌اي در اختيار لاريجاني قرار گرفته، فشارهاي سياسي را علت العلل عدم قرائت گزارش دانست و جالب‌تر اينكه رئيس كميسيون اصل نود باز هم در همان روز، اعلام كرد كه«امكان رسانه‌اي شدن بخشي از پرونده بنياد شهيد وجود ندارد».

با وجود اينكه وی از پاسخ دادن به اين سوال كه«آيا حضور برخي اشخاص خاص يا حجم بالاي تخلف‌ها، مانع از قرائت گزارش بنياد شهيد مي‌شود» خودداري كرد، در واكنش به اينكه «آيا اينكه پرونده در اختيار رئيس مجلس قرار بگيرد، مشكل را حل خواهد كرد يا خير» گفت: به هر حال، رئيس مجلس بنابر قانون اختياراتي دارد و تا جايي كه اطلاع دارم، گزارش در اختيار آقاي لاريجاني قرار گرفته و چندين جلسه نيز با حضور رئيس مجلس، آقاي خجسته، رئيس كميته تحقيق و تفحص و برخي از مسئولان بنياد شهيد برگزار شده اما واقعيت اين است كه اين گزارش، گزارش خاصي است و امكان توضيح بيشتر درباره آن وجود ندارد!

اما آيا امكان توضيح بيشتر درباره تحقيق و تفحص از بنياد شهيد و تخلف گسترده گروهي از مديران و مسئولان اين بنياد در دوران احمدي‌نژاد وجود ندارد؛ دوره‌اي كه فساد اقتصادي عادي شد و ديگر كمتر كسي با شنيدن كلماتي همچون اختلاس، تباني، زمين‌خواري، پرداخت‌هاي بي‌حساب و كتاب و در يك كلام فساد اقتصادي و مالي شوكه مي‌شد. دوراني دلواپسان امروز با خيال تخت، رسانه ملي تماشا مي‌كردند.

خجسته نماينده اصولگراي همداني كه به جز رياست كميته تحقيق‌وتفحص از بنياد شهيد، رياست كميسيون شوراها و امور داخلي مجلس نهم را نيز برعهده داشت، ۱۲ آبان‌ماه ۹۴ در يك نشست خبري، با اعلام خبر اتمام كار تهيه گزارش نهايي اين پرونده در تاريخ ۲۴ آبان‌ماه همان سال، دقيق‌ترين اطلاعات اين پرونده تا به امروز را رسانه‌اي كرد و از جمع‌آوري ۳۰ هزار مستندات اوليه و تهيه گزارش نهايي متشكل از ۵۰۰ برگ مستند درباره عملكرد اين بنياد خبر داد و با بيان اينكه منظور از بنياد شهيد، كارمندان و مديران بنياد شهيد كه كار اجرايي مي‌كنند نيست، گفت: منظور از متخلفان اين پرونده سيستم‌هاي اقتصادي بنياد شهيد است. چند روز پيش و در آخرين روزهاي ماه گذشته، بار ديگر انگشت بر ۳۰ هزار سندي كه در تحقيق‌وتفحص از بنياد شهيد به دست آمده اشاره كرد و با تهديد متخلفان اين پرونده، صحبت از افشاي اين مستندات به ميان آورد و ضمن اعلام اينكه چندين نفر در ارتباط با اين پرونده دستگير شده‌اند، تهديد كرد كه آقاي زريبافان اعلام مي‌كند اگر به اندازه حبه قندي سند داريد، آن را رو كنيد.

بايد گفت كه اگر رئيس مجلس اجازه دهد، ۳۰ هزار سند از اين تحقيق و تفحص را رسانه‌اي خواهم كرد و هنوز ساعتي از اين صحبت‌هاي رئيس كميته تحقيق و تفحص از بنياد شهيد نگذشته بود كه اطلاعات جديدي به دست آمد.

 









Scroll to Top