امروز: جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 12608
تاریخ انتشار: سه شنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ ۱۴:۳۰

ماجرای۵۰ میلیون‌ حساب ‌بانکی‌مجهول‌الهویه

در حالي كه بحث‌ها درباره پيوستن ايران به FATF همچنان ادامه دارد، وزير دادگستري به تازگي ۵۰ ميليون حساب مخدوش بانكي در ايران را كه مي‌تواند به مساله پولشويي دامن بزند مورد انتقاد قرار داده است.

ماجرای۵۰ میلیون‌ حساب ‌بانکی‌مجهول‌الهویه

به گزارش حقوق نیوز، اين در حالي است كه حدود يك سال قبل از اظهارات مصطفي پورمحمدي، بانك مركزي از وجود ۳۸ ميليون حساب بانكي بدون شماره ملي خبر داده بود. مساله حساب‌هاي مخدوش بانكي در ايران به ويژه با افشاگري‌هاي گسترده‌اي كه در سال‌هاي اخير درباره فساد‌هاي ميلياردي انجام شده بيش از گذشته در كانون توجه قرار گرفته است.

اين در حالي است كه در پسابرجام پيوستن ايران به نظام بانكي بين‌المللي جزو كارويژه‌هايي تعريف شده است كه مي‌تواند اقتصاد ايران را به پيش ببرد. كارشناسان مي‌گويند اصلاح نظام بانكي پيش شرط پيوستن ايران به بانك داري بين‌المللي است، همانطور كه مبارزه موفق با فساد جز در سايه ايجاد اصلاحات بانكي امكانپذير نيست. با اينكه يك سال از افشاگري بانك مركزي درباره وجود حساب‌هاي بانكي مخدوش مي‌گذرد، اين موضوع همچنان محل بحث و مناقشه است، چنانكه به تازگي وزير دادگستري از وجود حدود ۵۰ ميليون حساب بانكي مخدوش و داراي هويت نامشخص در نظام بانكي خبرداد و گفت: چنين آماري نظام بانكي كشور را زير سوال مي‌برد.

بحجت‌الاسلام مصطفي پورمحمدي عنوان كرد: براي مبارزه هدفمند با فساد، مي‌بايست در ابتدا از حالت بي‌نظمي موجود خارج شويم. او در اين باره تاكيد كرد: متاسفانه در حوزه مالي، با بي‌نظمي‌هاي زيادي از جمله فرارهاي مالياتي و گمركي مواجه هستيم كه اين موضوعات بخش عمده حجم فساد در كشور را شامل مي‌شوند. پورمحمدي خاطرنشان كرد: همزمان با چنين اقداماتي، مي‌بايست اصلاحات دروني نيز صورت گرفته و به ضعف‌هاي خود واقف باشيم؛ مبارزه موثر و درست با فساد اين است كه در مداركارها و موضوعات مختلف، ريشه‌يابي كرده و زيرساخت‌ها را اصلاح كنيم.

او در بخش ديگري از سخنانش حركت رو به پيشرفت در كشور را بسيار فزاينده و مطلوب ارزيابي و تصريح كرد: آمار سه‌ماهه نخست امسال، رشد خوبي را نشان مي‌دهد كه اين نرخ رشد چهار و نيم درصدي در سه ماهه اول، نويد بخش رونق اقتصادي است و اطمينان داريم كه اين سير صعودي ادامه پيدا مي‌كند. وزير دادگستري گفت: بخشي از مراقبت‌هاي ضد فساد همچون مبارزه با پولشويي و جلوگيري از فرار مالياتي و گمركي وتصميمات مثبت اقتصادي اتخاذ شده و در حال نشان دادن آثار خودش است. بدانيم كه دولت هر گام مثبتي كه بخواهد بردارد، مبارزه با فساد يكي از بال‌هاي آن است.

 









Scroll to Top