امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 12605
تاریخ انتشار: سه شنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ ۱۳:۳۰

فقر و بی‌کاری شایسته ملت ایران نیست

حجت‌الاسلام «علی یونسی» دستیار ویژه رئیس‌جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، ‌که به همراه رئیس‌جمهوری به کهگیلویه‌وبویراحمد سفر کرده بود، در جمع مسئولان و اعضای شورای اداری «چرام»، با تأکید بر اینکه بی‌کاری و فقر شایسته ملت بزرگ ایران نیست، گفت: «با وجود برخورداری کشور از مؤلفه‌های بالقوه توسعه ازجمله مناطق کم‌نظیر توریستی و گردشگری، شایسته نیست که مردم ایران را یارانه‌بگیر کنیم».

فقر و بی‌کاری شایسته ملت ایران نیست

به گزارش حقوق نیوز، یونسی تأکید کرد: «دولت باید تلاش کند که گردشگری را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد. ما از همه مؤلفه‌های مهم گردشگری، حتی مؤلفه مذهبی برخورداریم. گردشگر مذهبی حتی از عربستان و واتیکان هم بیشتر داریم. جاذبه زیارت امام رضا در سال ٣٢‌ میلیون نفر است و این خود، ‌ظرفیت مهمی‌ برای جذب گردشگر و ایجاد شغل و جذب سرمایه است».

وزیر اطلاعات دولت اصلاحات به مسئولان منطقه گفت: «نباید مردم بی‌کار باشند و مهم‌ترین هدفتان توسعه شهرستان باشد. همه اختلافات و دعواهای سیاسی را باید کنار گذاشت و در شهرستان‌های برخوردار از ظرفیت توسعه و رشد اقتصادی، نباید اجازه داد اختلافات سیاسی که در جاهای دیگر برای نشاط ملی لازم است وارد این مناطق شود و دوستی را تبدیل به دشمنی کند». او افزود: «منطقه زاگرس و مردم آن، دو امتیاز دارند که در انحصار خودشان است. یکی اینکه زایش و خاستگاه اصلی ایرانیان است و براساس اسناد تاریخی این منطقه و مردمش اجداد و پدران و نیاکان همه ایرانیان هستند. همه ایرانیان از همین‌جا برخاسته‌اند و به اقصی نقاط دنیا هم رفته‌اند».

دستیار رئیس‌جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی تأکید کرد: «هیچ‌کس حق ندارد قومی را بر قوم دیگری ترجیح دهد یا تحقیر کند. هرگونه تبعیض ایرانی به معنای انکار ملت ایران است. دشمنان ملت ما هم آنهایی هستند که می‌خواهند بخشی از ملت ایران را با تحقیر نادیده بگیرند». او یادآور شد که تکریم هر قومی از ایرانیان، تکریم همه ملت ایران و تحقیر هر قومی، تحقیر همه ملت ایران است و تکریم یک دستور قرآنی و اسلامی است و خداوند، سرزنش و بی‌احترامی به برخی اقوام از سوی قوم دیگر را به‌شدت نفی کرده است.

 









Scroll to Top