امروز: سه شنبه, ۲۸ فروردين ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 12599
تاریخ انتشار: سه شنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ ۱۲:۳۰

پیگیری مصادره ۲ میلیارد دلار ایران در ریاست جمهوری

معاون وزیر امور خارجه گفت: روندهای قانونی مشخص شده در برجام بر حسب تشخیص هیأت نظارت بر اجرای برجام طی می‌شود.

پیگیری مصادره ۲ میلیارد دلار ایران در ریاست جمهوری

به گزارش حقوق نیوز به نقل از خانه ملت، سید عباس عراقچی پس از حضور در مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به این سوال که آیا ایران در قبال بد عهدی غربی‌ها در اجرای برجام شکایتی را به کمیسیون مشترک تعیین شده در توافقنامه با 1+5 برده است یا خیر، اظهار داشت: ما در قالب کمیسیون مشترک در حال پیگیری همه موارد هستیم.

معاون وزیر امور خارجه با بیان اینکه ایراداتی در نحوه اجرای برجام از طرف مقابل وجود دارد، بیان کرد: این ایرادات را در جلسات مختلفی که داشتیم، به خصوص در کمیسیون مشترک مطرح و مورد پیگیری قرار گرفته که بسیاری از آن ها حل شده است. مثلا در حوزه بیمه تقریبا همه مشکلات حل شده و در حال حاضر در حوزه های بانکی و مالی برخی از مشکلات حل شده است.

رئیس کمیته اجرای برجام با بیان اینکه به طور مرتب در حال پیگیری هستیم و برخی از این ها نیاز به زمان دارد و بعضی دیگر از آن ها نیاز به آئین نامه‌های جدید از طرف مقابل دارد، ادامه داد: همه این ها به ترتیب در حال حل شدن است ولی کماکان بعضی از تعلل‌ها، اهمال ها و بدعهدی از طرف مقابل وجود دارد که با این مسائل ما به صورت خیلی محکم برخورد می کنیم و وظایف طرف مقابل را به آن ها گوشزد می کنیم.

عضو تیم مذاکره کننده هسته ای جمهوری اسلامی با بیان اینکه هر جائی که طرف مقابل کوتاهی و تعلل داشته باشند پیگیری خواهیم کرد، متذکر شد: اگر نیاز باشد حسب تشخیص هیئت نظارت بر اجرای برجام، ان‌شاءالله روندهای قانونی که در برجام مشخص شده هم طی خواهد شد.

وی در خصوص اینکه آیا وزارت خارجه در خصوص برداشت 2 میلیارد دلار از سوی آمریکا اقدامی کرده است یا خیر، گفت: دفتر حقوقی ریاست جمهوری مسئول این پرونده هستند که این موضوع را دنبال می کنند و شکایتی را به دیوان بین المللی لاهه ارجاع داده اند.

 









Scroll to Top