امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 12598
تاریخ انتشار: سه شنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ ۱۲:۳۰

بازی سیاسی‌ - باهنر - با موضوع حصر!

چند روزي بيشتر از مصاحبه «محمدرضا باهنر» با ايلنا نمي‌گذرد كه او در مصاحبه ديگري با خبرگزاري فارس، مدعي تقطيع سخنانش در مصاحبه قبلي شد. باهنر كه اين روزها رابطه تنگاتنگي با رسانه‌ها پيدا كرده است، در مصاحبه با خبرگزاري ايلنا، مضاف بر تكرار سخنان و موضع‌گيري‌هاي قبلي خود، به موضوعي اشاره كرد كه براي افكار عمومي و اصحاب رسانه، جالب‌توجه بود و آن اشاره به ارسال پيغام براي «پذيرش شرط عدم فعاليت سياسي در ازاي رفع حصر» بود!

بازی سیاسی‌«باهنر» با موضوع حصر!

سخنان دبيركل جامعه اسلامي مهندسين بازتاب‌هاي وسيعي داشت اما نایب‌رئيس مجلس نهم، با تاكيد بر اينكه «مصاحبه با ايلنا دستاويزي شد كه برخي از افراد و رسانه‌ها مكنونات و آرزوهاي خود را منتسب به تحليل بنده كنند» توضيحات بيشتري داد!

احكام سخت!

به گزارش حقوق نیوز، دبيركل جبهه پيروان خط امام و رهبري، با اشاره به مصاحبه اخير خود با يكي از رسانه‌هاي اصلاح‌طلب و صحبت‌هايي كه درباره پيغام به موسوي مطرح ‌شده بود، اظهار داشت: «در خصوص ابهاماتي كه پيرامون مصاحبه بنده با خبرگزاري ايلنا به وجود آمده و دستاويزي شد كه برخي از افراد و رسانه‌ها مكنونات و آرزوهاي خود را منتسب به تحليل بنده كنند و البته درصدد قلب واقعيت عملكرد سران فتنه بر بيايند، بايد توضيحاتي را مطرح كنم.» باهنر ادامه داد:«اولا از آنجا كه اين‌جانب هيچ ارتباط رسمي علني و غيرعلني با سران فتنه ندارم و نمي‌توانم داشته باشم، طرح پيغام به موسوي، شائبه ارتباط را تداعي مي‌كند و اين به نفع دوستانشان نيست، چرا كه با توجه به عملكرد و هزينه‌هايي كه آنها براي ملت و كشور به همراه داشتند، محاكمه در هر دادگاه عادلانه‌اي كه صورت گيرد، احكام سختي در انتظار آنها خواهد بود. »

پشيمان نيستند!

باهنر در ادامه افزود:«نكته دوم اين است كه از آنجا كه خيلي واضح است كه حداقل نشانه اينكه متوجه شويد فردي متنبه شده است، پشيماني او از عملكرد گذشته است، تحليل بنده اين است كه با توجه به اينكه هيچ نشانه‌اي از پشيماني و توبه آنها در دست نيست، امكان رفع حصر نيز منتفي است.» نایب‌رئيس مجلس نهم تاكيد كرد:«شايد جا داشته باشد تا به عنوان يك كنشگر مسائل سياسي كه به جرات مي‌توانم ادعا كنم بيشترين ارتباط را به‌صورت ماهانه، هفتگي و روزانه با رسانه‌ها از جناح‌هاي مختلف سياسي دارم بگويم كه شايسته نيست برخي رسانه‌ها با تقطيع سخناني كه در برهه‌هاي مختلف گفته‌شده و شرط زمان و مكان بر آنها مترتب است سعي كنند آرزوهاي خود را به عنوان خبر توليد كنند و خوانندگان را كاملا گيج و مبهوت كرده كه اين مطالب كي، چگونه و در چه زمان توليدشده است.»

باهنر چه گفته بود؟!

محمدرضا باهنر در مصاحبه با خبرگزاري ايلنا كه روز شنبه، روي خروجي اين خبرگزاري قرار گرفت، در پاسخ به اين سوال كه آيا تاكنون پيگيري در مورد مساله حصر انجام داده‌ايد، عنوان كرده بود: «در اين مورد بارها و بارها گفته شده است. بهترين وضعيتي كه مي‌تواند ادامه پيدا كند همان حصر است. اگر دادگاهي بخواهد اين آقايان را رسما و طبق قوانين كشور محاكمه كند، حكمشان سنگين خواهد بود و شايد به مصلحت نباشد اين حكم در مورد آنها اجرا شود. » دبيركل جامعه اسلامي مهندسين در ادامه اين مصاحبه، اضافه كرد: «من خودم به آقاي مهندس موسوي گفتم ۵ درصد از صندوق‌ها را به انتخاب شما مي‌شماريم. اگر اشكالي داشت حرف شما درست است. ايشان گفت نه، ما به پروسه قبل از راي اعتراض داريم. در اينجا تكليف مشخص است. مهندس موسوي گفت من كاري به آراي درون صندوق ندارم، به قبل از آن كار دارم. » دبيركل جبهه پيروان خط امام و رهبري در پايان اين مصاحبه گفت: «اگر قرار باشد دادگاهي براي اين افراد برگزار شود، حكم اجرايي در مورد آنها خيلي سخت است و نتيجه راي اين دادگاه هم به ضرر اصلاح‌طلبان و هم به ضرر خود اين افراد خواهد بود. حتي اخيرا هم براي آقاي مهندس موسوي پيغام فرستادم كه اعلام كند در صورتي كه آزاد شود تا سال‌ها فعاليت سياسي انجام نخواهد داد، اما گويا وي نپذيرفت. » ادعاي باهنر در خصوص ارسال پيغام براي يكي از محصورين، اين شائبه را ايجاد كرده بود كه نایب‌رئيس مجلس نهم از چه طريقي با محصورين در ارتباط است. البته محمدرضا باهنر در گفت‌وگو با فارس، گرچه هر گونه ارتباط «رسمي علني و غيرعلني» با محصورين را منكر شده، اما در توضيح اينكه از چه طريقي و بنا به چه ماموريتي براي يكي از محصورين پيغام فرستاده، توضيح صريحي نداده است!

 









Scroll to Top