امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 12552
تاریخ انتشار: دوشنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ ۱۲:۳۰

پزشکان تمایلی به کار در زندان ندارند

رئیس سازمان زندان‌ها با اشاره به کاهش تمایل پزشکان به کار در زندان‌ها گفت: وزارت بهداشت باید زندان‌ها را مانند نقاط محروم دانسته و خدمات را به داخل زندان تسری دهد.

پزشکان تمایلی به کار در زندان ندارند

 به گزارش حقوق نیوز به نقل از مهر، اصغر جهانگیر، گفت: این نگرانی را ما هم درباره مجموعه بهداشت و درمان کشور داریم چراکه متعلق به همه افراد است. باید برای زندان‌ها یک محیط بهداشتی در نظر گرفته شود و خدماتی که در بیرون از زندان‌ها به مردم ارائه می‌شود، به زندانیان هم ارائه شود.

انتظار داریم مجموعه دولت، به‌ویژه وزارت بهداشت، طبق قول‌ها و وعده‌هایی که داده‌اند، همکاری و به مسائل بهداشت و درمان زندان‌ها توجه کنند. وی به بازدیدهای سال گذشته و اخیر وزیر بهداشت از زندان‌ها، اشاره و تصریح کرد: امیدوارم وزیر به قول‌های مساعدی که داده است، عمل کند تا نگرانی‌های ما و وزارت بهداشت رفع شود.

جهانگیر در ادامه و درباره وضعیت فعالیت و حضور پزشکان در زندان‌ها، اظهار کرد: با توجه به طرح پزشک خانواده، با یک ریزش جدی در رابطه با حضور پزشکان در زندان‌ها مواجه بودیم. در بیرون از زندان‌ها یعنی در مجموعه دولت، پول بسیار خوبی به پزشکان شرکت‌کننده در این طرح داده می‌شود و این در حالی است که پزشکانی که با سازمان زندان‌ها قرارداد می‌بندند، یک دهم این مبلغ را دریافت می‌کنند.

رئیس سازمان زندان‌ها با بیان اینکه پزشکان تمایلی به حضور در زندان‌ها ندارند، گفت: ریزش پزشک در زندان‌ها می‌تواند خطرساز باشد و مشکلاتی جدی را به همراه بیاورد. از دولت خواسته‌ایم و به آن پیشنهاد داده‌ایم که طرح پزشک خانواده را نیز به داخل زندان تسری دهد و زندان‌ها را هم مانند مناطق محروم در نظر گرفته و پزشکانی را که در زندان‌ها فعالیت دارند، مانند سایر پزشکان شرکت‌کننده در طرح پزشک خانواده، بداند.

جهانگیر تصریح کرد: درحال‌حاضر دولت با این پیشنهاد مخالفت کرده و اعلام کرده است فعلا این امکان و اعتبار وجود ندارد؛ بااین‌حال امیدواریم دولت مساعدت‌های لازم را دراین‌باره داشته باشد.

 









Scroll to Top