امروز: چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 12514
تاریخ انتشار: یکشنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ ۱۷:۳۰

تهیه دانشنامه صنایع دستی اصفهان ضرورت دارد

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی اصفهان با اشاره به مراحل تهیه دانشنامه صنایع دستی اصفهان گفت :ضرورت دارد دانشنامه صنایع دستی را تهیه و از این طریق آثار خلق شده را به دیگران بشناسانیم.
تهیه دانشنامه صنایع دستی اصفهان ضرورت دارد.

به گزارش حقوق نیوز، مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی اصفهان در نشست هم اندیشی اصحاب رسانه اصفهان گفت: صنایع دستی اصفهان از جایگاه ویژه ای برخوردار است و این به خاطر تاریخ عظیمی است که پشت سر قرار دارد. فریدون الهیاری گفت: با توجه به شرکت ۱۷۴ نفر در همایش مجمع جهانی صنایع دستی از ۵ قاره جهان، تصمیم داریم تا از طریق رسانه ها و پتانسیل آن ها اصفهان و ایران را به مردم بشناسانیم.

فریدون الهیاری افزود: آنچه موجب تفاخر اصفهان است، میراث فرهنگی و صنایع دستی است. چون سابقه صنایع دستی در اصفهان به چند ده هزار سال پیش بر می گردد. وی گفت: ۲۹۷ رشته در کشور در حوزه صنایع دستی فعال است که ۱۹۹ رشته مربوط به اصفهان است و  از این تعداد ۳ رشته متعلق به حوزه فرش است.

مدیر کل میراث فرهنگی اصفهان اظهار کرد: اصفهان جایگاه مهمی در حوزه صنایع دستی دارد و به همین دلیل سال ۹۴ رویداد مهمی اتفاق افتاد و آن ثبت اصفهان به عنوان شهر جهانی صنایع دستی و تبریز به عنوان شهر جهانی فرش است. امسال هم این روند ادامه خواهد داشت و مشهد شهر جهانی سنگ های قیمتی و لاله جین همدان به عنوان شهر سفال معرفی می شود .

وی با اشاره به برگزاری هجدهمین اجلاس مجمع جهانی شورای جهانی صنایع دستی در اصفهان گفت: این مجمع، با وجود رقابت های فشرده در عالی ترین سطح دنیا در اصفهان برگزار می شود.
الهیاری افزود: با توجه به شرکت ۱۷۴ نفر در این همایش از ۵ قاره جهان، تصمیم داریم تا از طریق رسانه ها و پتانسیل آن ها اصفهان و ایران را به مردم بشناسانیم./









Scroll to Top