امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 12512
تاریخ انتشار: یکشنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ ۱۶:۳۰

برای حمایت از روحانی شرط نداریم

عضو شورای مشورتی اصلاحات با بیان اینکه سخنان اخیر منتجب‌نیا موضع جریان اصلاحات نیست، گفت: اصلاح‌طلبان برای حمایت از روحانی در انتخابات ۹۶ شرط و شروط نمی‌گذارند.

برای حمایت از روحانی شرط نداریم

به گزارش حقوق نیوز، عبدالله ناصری در پاسخ به این سوال که آیا اصلاح‌طلبان حمایت خود را از روحانی در انتخابات سال آینده مشروط خواهند کرد یا خیر، اظهار داشت: با وجود انتقادهای مشفقانه‌ای که به دولت وجود داشته، عملکرد دولت از نظر اصلاح‌طلبان عملکردی است که برای سال ۹۶ هم از آقای روحانی حمایت کنند.

وی افزود: اصلاح‌طلبان هیچ وقت برای حمایت از روحانی در انتخابات ۹۶ شرط و شروط نمی گذارند.

ناصری در واکنش به اظهارات منتجب‌نیا مبنی بر اینکه حمایت از روحانی مشروط بر افزایش سهم اصلاح‌طلبان در دولت آینده است، خاطرنشان کرد: این سخنان نظر شخصی منتجب‌نیا است، زیرا چنین بحثی اصلا در مجامع و شوراهای اصلاحات مطرح نشده است و موضع جریان اصلاحات هم نیست.

دولت وزرای ضعیف را تغییر دهد

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: انتظار اصلاح‌طلبان از دولت افزایش سهمشان در دستگاه های اجرایی نیست بلکه توصیه کلی آنها به دولت این است که در عرصه کابینه سامان ایجاد کرده و وزرای ضعیف و ناکارآمد را تعدیل کند.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از انتظارات اصلاح‌طلبان از دولت این است که در برخی مدیران استانی که بخش قابل توجهی از آنها مدیران دولت احمدی‌نژاد هستند، تغییراتی ایجاد کرده و به مدیریت های کارآمدتری تبدیل کند.

ناصری گفت: توصیه اصلاح‌طلبان در چارچوب‌های کلی است نه اینکه بخواهند یک فردی را در یک پست یا جایگاهی بگمارند. این انتظارات از سوی اصلاح‌طلبان از دولت در سال ۹۲ هم نبوده، تا به امروز هم رخ نداده و در دولت آینده نیز مطرح نخواهد شد.

وی افزود: آنچه ما فعلا ارزیابی می‌کنیم این است که اگر اصلاح‌طلبان و حتی اصولگرایان معتدل بخواهند منافع ملی و اوضاع عمومی کشور را در نظر بگیرند، کسی بهتر از روحانی ندارند.

شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان با کمی تغییرات ادامه می‌یابد

عضو شورای مشورتی اصلاح طلبان در پاسخ به این سوال که آیا شورای عالی سیاستگذاری اصلاحات برای انتخابات ریاست جمهوری هم فعالیت خود را ادامه خواهد داد یا خیر، اظهارکرد: مرجع اصلی و نهایی در این مورد شورای مشورتی است. اما قرار بر این خواهد بود که شورای عالی سیاستگذاری با توجه به تجربه مفیدی که در انتخابات مجلس دارد، با یکسری سازوکارهای تغییر و تحول به لحاظ کمی و کیفی همان ساختار و قالب را دنبال کند.

ناصری تصریح کرد: بنا بر این است که شورای عالی سیاستگذاری بتواند کار را برای انتخابات ریاست جمهوری هم ادامه دهد، اما مرجع نهایی در این زمینه شورای مشورتی به ریاست رئیس دولت اصلاحات خواهد بود.

وی با بیان اینکه شورای مشورتی در سال ۹۲ آغاز به کار کرد و فشار احزاب اصلاح طلب هم باعث شد که این شورا کارش را پس از سال ۹۲ هم ادامه دهد، گفت: از آن تاریخ به بعد تقریبا قریب به اتفاق دبیران کل احزاب عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، عضو شورای مشورتی و شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان شدند.

شورای هماهنگی اصلاحات تابع شورای مشورتی است

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: شورای هماهنگی جبهه اصلاحات کار خود را در چارچوب احزاب دنبال می‌کند اما تابع جمع‌بندی شورای مشورتی به عنوان مرجع نهایی است.

وی با بیان اینکه ماموریت شورای عالی سیاستگذاری فقط برای مجلس بوده است، گفت: این شورا با همان ساختار و با یک مقدار تغییرات کار خود را برای انتخابات ۹۶ هم دنبال می‌کند.

عضو شورای مشورتی اصلاح طلبان اظهارکرد: شورای مشورتی کار اجرایی انجام نخواهد داد بلکه چارچوب‌های کلی را تنظیم و سپس مسئولیت اجرایی را به شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان با کمی تغییرات واگذار می‌کند.

محمدعلی نجفی مسئول کارگروه اصلاح طلبان برای انتخابات شوراهاست

ناصری با اشاره به برنامه اصلاح‌طلبان برای انتخابات شوراها گفت: برای انتخابات شوراها کارگروهی به ریاست محمدعلی نجفی تشکیل شده که قرار است چارچوب کلی برنامه هایشان را تنظیم کنند و سپس در شورای مشورتی مطرح کرده تا مورد تصویب قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: امروز فعلا کارهای مقدماتی برای دو انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای سال ۹۶ در جریان اصلاحات آغاز شده است و احتمالا در نیمه دوم سال کارها به صورت جدی‌تری شروع می‌شود.

 









Scroll to Top