امروز: چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 12508
تاریخ انتشار: یکشنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ ۱۵:۳۰

آخرین وضعیت پرونده دادمان وطالب‌زاده

رئیس سازمان پدافند غیرعامل، با بیان اینکه تهدید از طریق بیوتروریسم بسیار مهم است و باید مورد توجه باشد، به آخرین وضعیت پرونده علی دادمان و نادر طالب‌زاده اشاره کرد.

آخرین وضعیت پرونده دادمان وطالب‌زاده

به گزارش حقوق نیوز، سردار غلامرضا جلالی در خصوص تهدیدات پیش‌روی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: یکی از وظایفی که برای ما پیش‌بینی شده، پایش دائمی تهدیداتی است که متوجه کشور خواهد بود که در حوزه‌های مختلف این کار را انجام داده‌ایم.

وی افزود: تهدیدات سایبری، نظامی، زیستی، اقتصادی و سایر تهدیدات را بررسی کرده‌ایم و بر اساس تشخیص تهدید، رویکردهای مقابله با آن را طراحی و دنبال می‌کنیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با تاکید بر اینکه در بخش آموزش و پژوهش هم اقدامات خوبی انجام شده است، گفت: مسئله تهدیدشناسی در رشته‌های مختلف، موضوع پایان‌نامه‌های ارشد و دکتری ما است و به تولید کتاب‌ها و متون علمی نیز در این زمینه پرداخته شده است.

گزارش های مربوط به پرونده دادمان و طالب زاده ارائه شده است

جلالی در خصوص آخرین بررسی‌ها برای احتمال ترور بیولوژیک زنده یاد علی دادمان و نیز نادر طالب‌زاده اظهار داشت: من گزارش‌ها را در رابطه با این موضوع داده‌ام. برای بررسی این موضوع دو رویکرد داریم که شامل رویکردهای اطلاعاتی و پزشکی است.

وی افزود: در رویکرد اطلاعاتی، سازمان‌های اطلاعاتی و سپاه مسئول هستند و ما استعلام کرده‌ایم اما پاسخ مشخص و دقیقی در این زمینه دریافت نکرده ایم. در بخش پزشکی هم پرونده‌های این دو بزرگوار را بررسی کردیم و اظهارنظر پزشکان بر اساس پرونده پزشکی، دال بر این نیست که این اتفاق افتاده است، اما این پرونده‌ها هم قطعی نیست.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل خاطرنشان کرد: البته آقای طالب‌زاده در قید حیات است و امکان توسعه تحقیقات وجود دارد؛ طبیعتاً پزشکان بررسی بیشتر و دقیق‌تری انجام خواهند داد.

جلالی گفت: بیوتروریسم به عنوان یک مفهوم، بسیار موضوع جدی و مهمی است. اساساً نه تنها تروریسم بلکه تهدیدات زیستی به صورت عام می‌تواند تهدیدات خاموش و آشکاری باشد که در حوزه‌ غذا، انسان و دام به اولویت اول تبدیل شود.

وی افزود: بیوتروریسم بخشی از تهدیداتی است که توسط تروریست‌ها دنبال می‌شود و موضوع بسیار مهمی نیز هست که باید به آن توجه شود.

توافق مسئولان با FATF دارای اشکالات متعدد است و باید مجددا بررسی شود

رئیس سازمان پدافند غیرعامل در خصوص کنترل حساب‌های ایران توسط کارگروه ویژه مقابله با تأمین مالی تروریسم «FATF»، تصریح کرد: موافقتنامه اولیه‌ای که بین کارگروه مالی در این موضوع و بعضی از بخش‌های کشور بسته شد، دارای موردهای مشکل‌داری است و باید حتماً اصلاح شود.

جلالی ادامه داد: امکان دسترسی اطلاعاتی در نظام و زیرساخت‌های مالی به بهانه پولشویی می‌تواند تسلط اطلاعاتی دشمن را در این زمینه توسعه دهد.

وی با تأکید بر اینکه تعریف مبهم از تروریسم و پولشویی باعث می‌شود که نهضت‌های آزادی‌بخش مثل حزب‌الله لبنان و کسانی را که از کشور خود دفاع می‌کنند در بر بگیرد، اظهار داشت: تعریف ما از حزب‌الله به عنوان جریانی است که از کشور خود دفاع می‌کند و اگر قرار باشد تعریف آنها اعمال شود، با سیاست‌های کشور ما تناقض دارد و باید کنترل شود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: یکی از شرط‌های کارگروه مالی این است که تحریم‌های بانکی که علیه اشخاص و مؤسسات ما انجام داده‌اند، در داخل کشور اجرایی شود که به معنای اجرای تحریم در داخل کشور به وسیله خود ماست و بسیار مضر و مخل امنیت است. این بخش حتماً باید اصلاح و حذف شود.

جلالی در پایان اظهار داشت: از نگاه تولید آسیب‌پذیری و امکان نفوذ دشمن در زیرساخت‌های مالی، این توافقنامه باید مجدداً بررسی شود.

 









Scroll to Top