امروز: چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 12501
تاریخ انتشار: یکشنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ ۱۳:۳۰

فرصت ارزشمندی نصیب اصفهان شده است

برگزاری مجمع جهانی صنایع دستی، امکان به ثبات رساندن و سهم خواهی ایران از بازار دنیا را فراهم می آورد.
اجلاس مجمع جهانی صنایع دستی، تمام تغییرات و تحولات به یک فرصت تبدیل می کند
 به گزارش حقوق نیوز، مشاور بین الملل سازمان صنایع دستی کشور در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه اصفهان گفت: ما در کشورمان به رخداد ها اهمیت نمی دهیم و رخدادهای فرهنگی را کمرنگ می کنیم. امید شیوا گفت: برگزاری مجمع عمومی صنایع دستی یک رخداد اجتماعی سیاسی محسوب می شود و با توجه به این که تاکنون هیچ اتفاق مهمی در حوزه صنایع دستی نداشته ایم این اتفاق مهمی است که رخ می دهد.
وی با اشاره به تفاوت درآمدی صادرات در ایران با چین افزود: اگر تعاملی با جهان نداشته باشیم بازارهای ما رو به فراموشی می رود. شیوا گفت: روند این رخداد از سال ۲۰۱۴ در هند آغاز و مصوب شد و بعد از آن شورای عالی صنایع دستی طرحی را ارائه داد که همه ساله شهرهای جهانی صنایع دستی انتخاب شوند.
مشاور سازمان میراث فرهنگی کشور افزود: از سال گذشته که رییس منطقه ای صنایع دستی در جشن شهر جهانی اصفهان این پیشنهاد را به مسئولین داد بیش از ۲۰۰۰ ساعت کار کارشناسی انجام شد تا علی رغم همه مخالفت ها، اصفهان با اکثریت آرا میزبان این اجلاسیه شد. وی اظهار داشت: با برگزاری این مجمع تمام تغییرات و تحولات به یک فرصت تبدیل می شود این امکان به ثبات رساندن و سهم خواهی ایران از بازار دنیاست./









Scroll to Top