امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 12335
تاریخ انتشار: سه شنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ ۱۳:۰۰

ساخت ۲ نیروگاه هسته‌ای جدید با ۱۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: بانک‌های بزرگ اروپایی با فشار آمریکا فعلاً‌ با ما کار نمی‌کنند.

ساخت ۲ نیروگاه هسته‌ای جدید با ۱۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری

به گزارش گروه حقوق نیوز، علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی اظهار داشت: به دستور رئیس‌جمهور عملیات اجرایی ساخت دو نیروگاه هسته‌ای جدید با 10 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به تلاش غربی‌ها برای اعمال فشارها و تهدیدهای مختلف بر هیات مذاکره‌کننده ایرانی افزود: مشکل غربی‌ها با تسلیحات، اقتصاد، فناوری، تجارت یا حتی علم ما نیست، بلکه مشکل غربی‌ها با ملت ایران، نگرانی از انتشار پیام انقلاب اسلامی به جهان است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: ما با انقلابمان جهان‌بینی، فلسفه سیاسی، زندگی و شیوه حکمرانی جدیدی را به دنیا ارائه کردیم.

وی ادامه داد: 37 سال گذشته نشان داد که این فلسفه جدید می‌تواند کارآمد باشد و در برابر توفان‌ها مقاومت کند و بایستد.

صالحی گفت: آمریکا تکلیفش را با رقبای بالقوه‌اش روشن کرده است در حالی که می‌بیند یک کشور در برابرش ایستاده است و این چالشی سیاسی است که در خلأ ایجاد نمی‌شود و نیازمند تولید محتوا و اندیشه است.

رئیس سازمان انرژی اتمی عنوان کرد: رسانه ملی با امکانات محدود در مقایسه با شبکه‌های خارجی بسیار خوب درخشیده است اما اقدامات صورت گرفته کم است و صدای ما باید رساتر در جهان شنیده شود.

صالحی تأکید کرد: در این زمینه نیاز به شتاب جدی‌تری داریم و آمریکا هم نگران این است که محتوای تولیدات جمهوری اسلامی ایران به گوش جهانیان برسد.

وی با مهم خواندن نگاه خداجویی و خداپسندانه در کار خبرنگاران گفت: خبرنگاران در انعکاس مطالبشان باید بر اساس منافع ملی و تأمین امنیت ملی عمل کنند.

صالحی افزود: خبرنگاران باید ضمن امانتداری به گونه‌ای خبر را منتشر کنند که مردم امیدوار شوند و اخبار آنان باعث ایجاد نشاط و امید در جامعه شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی اظهار داشت: درست است که در مقایسه با برخی کشورها ما از نظر صنعتی کمی عقب هستیم و از نظر اقتصادی هم به خاطر برخی مسائل، کمی مشکل داریم اما باید بدانیم که راهمان را درست انتخاب کرده‌ایم.

صالحی با بیان اینکه با اجرای برجام غنی‌سازی و تولید آب سنگین در کشور همچنان حفظ شده است، افزود: موضوع مازاد آب سنگین تولیدی ایران هم در حال حاضر در دستور کار فروش است و صنعت هسته‌ای هم در حال فعالیت خوبی قرار دارد؛ بنابراین منتقدان منصف باشند و به مصالح ملی فکر کنند.

رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین گفت: بانک‌های بزرگ اروپایی با فشار آمریکا فعلاً‌ با ما کار نمی‌کنند.

صالحی در پایان خاطرنشان کرد: صنعت هسته‌ای صنعتی بسیار حساس است و باید در آن دقت ویژه‌ای صورت گیرد تا مشکلی پیش نیاید.

 









Scroll to Top