امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 12318
تاریخ انتشار: دوشنبه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ ۲۲:۰۰

گلایه ازهیات نظارت بربرجام

رئیس کمیته هسته ای مجلس، با اشاره به آغاز جلسات رسمی این کمیته برای تهیه گزارش شش ماهه اجرای برجام از این هفته، گفت: از هیات نظارت بر برجام این گلایه را داریم که خبری از آن بیرون نمی‌آید.

آغازتهیه گزارش ۶ماهه برجام از این هفته

به گزارش حقوق نیوز، حجت الاسلام مجتبی ذوالنور درباره برنامه های کمیته هسته ای مجلس برای تهیه گزارش شش ماهه اجرای برجام جهت ارائه به صحن علنی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: در تعطیلات دو هفته ای مجلس تلاش کردیم تا همکاران را جمع کنیم و تشکیل جلسه رسمی دهیم، اما به دلیل حضور آنها در حوزه های انتخابیه، موفق نشدیم.

وی افزود: در عین حال، برخی همکاران ما گزارش ۳ ماهه دوم اجرای برجام را که وزارت امور خارجه ارائه داده است، به طور شخصی مطالعه و بررسی کرده‌اند و برخی نیز گزارش قبلی را بررسی و مقایسه کرده‌اند و کمیته هسته ای نیز به طور غیررسمی نشست‌هایی داشته است.

رئیس کمیته هسته ای مجلس تصریح کرد: به دنبال آن هستیم تا کمیته در این هفته تشکیل جلسه دهد و گزارش شش ماهه وضعیت اجرا و پیشرفت برجام را ناظر به دو گزارش سه ماهه وزارت خارجه تهیه و ارائه دهیم.

ذوالنور خاطرنشان کرد: در صورتی که کارهای مطالعاتی همکاران ما کفایت کند، نیاز به جلسات بیرون از مجلس و یا بازدیدهای میدانی نیست، اما هرجا مسیر تهیه گزارش نیاز به این جلسات و بازدیدهای میدانی داشته باشد، قطعاً این کار را انجام خواهیم داد.

وی تصریح کرد: همچنین در صورت ضرورت، با اعضای شورای عالی امنیت ملی و ستاد پیگیری برجام در وزارت خارجه نیز هماهنگی و ارتباط خواهیم داشت.

از هیات نظارت بر برجام گلایه داریم/ برون‌دادی نداشته‌اند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین با بیان اینکه ما اطلاعی از عملکرد هیئت نظارت بر برجام در شورای عالی امنیت ملی نداریم، گفت: اینکه چرا روش کار این هیئت اینگونه است و برون‌دادی از آن دیده نمی‌شود، باید بررسی شود و ما نیز این گلایه را داریم که خبری از این هیئت بیرون نمی‌آید.

ذوالنور درباره زمان نهایی شدن گزارش کمیته هسته ای و کمیسیون امنیت ملی از اجرای ۶ ماهه برجام، اظهارداشت: نمی توان زمان دقیقی را پیش‌بینی کرد، چرا که عوامل متعددی که در تهیه این گزارش دخیل هستند، همگی در اختیار ما قرار ندارد، اما با توجه به این که طبق قانون ما باید هر ۶ ماه یک بار گزارش را آماده کنیم، تلاش می‌کنیم که تاخیر ایجاد نشود.

بر اساس قانون اقدام متقابل و متناسب دولت ایران در اجرای برجام، وزارت امور خارجه موظف است هر سه ماه یک بار گزارشی از روند اجرای برجام به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارائه دهد که بر این اساس، گزارش نخست این وزارتخانه ۲۶ فروردین ماه و گزارش دوم آن ۲۶ تیرماه امسال ارائه شد؛ کمیسیون امنیت ملی نیز موظف است هر ۶ ماه یک بار روند اجرای برجام را به صحن علنی مجلس گزارش دهد.

 









Scroll to Top