امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 12312
تاریخ انتشار: دوشنبه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ ۲۰:۰۰

هشدار جمهوریخواهان درباره احتمال باخت - ترامپ - در ایالت های کلیدی

رفتارهای نامناسب نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا، موجب نگرانی چهره های سرشناس حزب و بالار فتن احتمال شکست وی در برخی از ایالت های کلیدی شده است.

هشدار جمهوریخواهان درباره احتمال باخت «ترامپ» در ایالت های کلیدی

به گزارش حقوق نیوز به نقل از واشنگتن پست، یک هفته اخیر برای حزب جمهوریخواه آمریکا که «دونالد ترامپ» را به عنوان نامزد منتخب خود در رقابت ریاست جمهوری ۲۰۱۶ برگزیده است تا حد محسوسی دشوار و پر اضطراب بود تا آنجا که با ورود به هفته جدید، دو نفر از چهره های سرشناس جمهوریخواه به وی هشدار دادند که اگر رفتار و گفتار خود را تغییر ندهد، دستکم در دو ایالت کلیدی آمریکا، رقابت نهایی هشت نوامبر را به «هیلاری کلینتون» رقیب دموکرات واگذار خواهد کرد.

«جان کیسیک» فرماندار ایالت «اوهایو» و همچنین نامزد جمهوریخواه دور نخست انتخابات ۲۰۱۶ به همراه «جف فلِیک» سناتور ایالت «آریزونا» با حضور در دو مصاحبه تلویزیونی گفتند اگر ترامپ به رفتارهایی چون حمله به بزرگان حزب جمهوریخواه و یا زیر سوال بردن حرمت والدین سربازان کشته شده در جنگ ادامه دهد، شانس پیروزی در این دو ایالت را از دست خواهد داد.

ایالت های کلیدی آمریکا ایالت هایی هستند که تقریبا تا دقیقه ۹۰ نتیجه نهایی انتخابات در آنها نامشخص است. رای مردم در این ایالت ها که در اصطلاح به ایالت های «آونگی» مشهور هستند همچون پاندول ساعت در نوسان است و هیچ معلوم نیست که دست آخر چه کسی در آنها به پیروزی میرسد و درست به همین دلیل است که می توانند نقشی سرنوشت ساز در تعیین رئیس جمهور بعدی آمریکا ایفا کنند.

به گفته کیسیک، شاید ترامپ توانایی جلب آراء بخشی از مردم اوهایو را داشته باشد اما اینکه وی قادر به پیروزی در این ایالت کلیدی باشد، امری دشوار است.

فلِیک نیز هشدار داد که اگر ترامپ مواضع مسئولانه ای اتخاذ نکند، احتمالا پیروزی در میدان رقابت آریزونا را از دست خواهد داد.

به گفته وی، اگرچه آریزونا تمایلات جمهوریخواهانه دارد، اما در سال های اخیر به دلیل رشد فزاینده لاتین تبارهای دموکرات گرا، به آوردگاهی سخت برای جمهوریخواهان بدل شده است.

آریزونا از سال ۲۰۰۰ میلادی در هر رقابتی، به نامزد جمهوریخواه رای داده است اما در انتخابات ریاست جمهوری سال میلادی ۱۹۹۵ به «بیل کلینتون» دموکرات رای داد.

ایالت کلیدی اوهایو نیز علریغم تمایلات جمهوریخواهانه، در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۲، از «باراک اوباما» رئیس جمهوری فعلی حمایت کرد./

 









Scroll to Top