امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 12311
تاریخ انتشار: دوشنبه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ ۲۰:۰۰

بحران سوریه بدون روسیه حل نمی شود

رئیس جمهور ترکیه در آستانه سفر به سن پترزبورگ و دیدار با ولادیمیر پوتین اعلام کرد که حل بحران سوریه بدون روسیه غیرممکن است.

بحران سوریه بدون روسیه حل نمی شود

به گزارش حقوق نیوز  به نقل از روسیا الیوم، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز یکشنبه مشارکت روسیه در حل بحران سوریه را بسیار مهم برشمرده و اعلام کرد حل و فصل بحران سوریه بدون مسکو امکان پذیر نیست.

اردوغان در آستانه سفر به «سن پترزبورگ» و دیدار با «ولادیمیر پوتین» در گفتگو با خبرگزاری «تاس» روسیه گفت: بدون مشارکت روسیه حل و فصل موضوع سوریه غیرممکن است و تنها با همکاری روسیه می توانیم راهکاری سیاسی برای بحران سوریه ایجاد کنیم.

رئیس جمهور ترکیه سفر خود به روسیه را تاریخی و آغازی جدید برشمرده و افزود: من اطمینان دارم که مذاکرات با دوستم «ولادیمیر» صفحه جدیدی را در مناسبات دو کشور خواهد گشود. به اعتقاد من دو کشور کارهای زیادی برای انجام دادن با هم دارند.

اردوغان درباره روابط ترکیه با اتحادیه اروپا نیز گفت: اتحادیه اروپا از وعده های خود به ترکیه شانه خالی کرد و ۵۳ سال است که ما را فریب می دهد. اتحادیه اروپا باید سیاست یک بام و دو هوای خود را کنار بگذارد.

لازم به ذکر است که اردوغان سه شنبه گذشته در همایشی اقتصادی در آنکارا از سفر خود به «سن پترزبورگ» روسیه در نهم ماه اوت جاری (۱۹ مرداد) به همراه هیاتی عالیرتبه خبر داد.

وی گفت: اگر همه چیز طبق روال پیش رود نهم اوت به همراه یک هیات عالیرتبه به سن پترزبورگ سفر خواهم کرد و مجددا روابط اقتصادی با روسیه را مورد بررسی قرار می دهیم.

ناظران از بازنگری در طرح های متعدد بین ترکیه و روسیه که پیش از این به دلایل مختلف مسکوت مانده بود خبر می دهند.

این سفر اولین تلاش دو جانبه روسای جمهور دو کشور برای عادی سازی روابط به دنبال تشدید تنش ها در نتیجه انهدام جنگنده روس از سوی نیروی هوایی ترکیه در ماه نوامبر سال میلادی گذشته (۲۰۱۵) است.

آنکارا و مسکو اخیرا مذاکرات مقدماتی را در جهت احیاء روابط داشته اند.

اردوغان در اواخر ماه ژوئن گذشته، بعد از ماه ها مقاومت، در نامه ای خطاب به پوتین مراتب تاثر خود را از حادثه سقوط جنگنده روسی اعلام و به این ترتیب باب آغاز مذاکره برای عادی سازی روابط را باز کرد.

 









Scroll to Top