امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 11152
تاریخ انتشار: سه شنبه, ۱۵ تیر ۱۳۹۵ ۱۵:۰۰

- فلج مغزی نوزاد - دستاورد کم کاری کادر پزشکی بیمارستانی در اصفهان


کادر پزشکی بیمارستان زهرای مرضیه (س) اصفهان به دلیل کم کاری و یا احمال در حین عمل زایمان موجب فلج مغزی نوزاد شد.

فلج مغزی نوزاد در بیمارستان اصفهان

عکس تزیینی است

به گزارش حقوق نیوز،  ظاهرا جدال لفظی پرستار و پزشک در حین عمل، آنان را از اکسیژن رسانی به موقع به نوزاد غافل می کند و این فاجعه رقم می خورد.

مهدی رجایی پدر نوزاد فلج مغزی می گوید: پزشک همسرم به او گفته بود که سر 9 ماه باید بستری شود و همسرم بی آنکه  درد زایمانی داشته باشد در تاریخ ۶/۴/۹۵ و در ساعت ۱۳:۳۰   در بیمارستان زهرای مرضیه واقع در خیابان زینبیه بستری شد.

وی ادامه داد: به گفته پزشک،همسر من شرایط زایمان  طبیعی  را نداشت اما پرستاران به او آمپول فشار زدند و همسر من تا ساعت ۲۱ شب درد می کشید. پرستارها که دیدند کاری از پیش نمی برند با دکتر همسرم تماس گرفتند و وی خود را به بیمارستان رساند.

زن عموی خانم مرضیه حیدری  مادر نوزاد که بالای سر او بوده در این باره می گوید: با مشقت بسیار بچه به دنیا آمد اما در این حین پرستار و پزشک با هم بگو مگویشان شد و اصلا متوجه اکسیژن رسانی به بچه نبودند.

وی ادامه می دهد: پزشک و پرستار سر اینکه بیمار خودم هست بحث شان شد.

درتکمیل صحبت های او پدر نوزاد می گوید:  بچه ام مدام تشنج می کرد و حالش بد می شد و پزشک فلج مغزی را به من اعلام کرد .
وی اضافه کرد: زمانی که علت را از پزشک جویا شدم و به او گفتم تمام آزمایشات زمان بارداری همسرم سلامت نوزاد را تایید کرده است. پزشک همسرم گریه کنان در جواب سوال من گفت، مقصر پرستار اتاق عمل هست و هزینه زایمان را هم نمی خواهد پرداخت کنید.

رجائی در حالی که بغضش را فرو می دهد می گوید :بچه ام از دست رفت حال جسمی و روحیه همسرم اصلا مساعد نیست؛ نگرفتن حق زایمان دردی از من تسکین نمی کند.
رجایی می گوید :پاسخگوی این اهمال کاری کیست؟ به نظام پزشکی رفتم و درخواست شکایت دادم در جواب می گویند الان نمی شود باید منتظر بمانید ترخیص شود آنوقت اقدام به شکایت کنید می گویم اگر فرزندم بمیرد چه؟می گوید اورا خاک نکنید و به پزشک قانونی مراجعه کنید.

رجایی می گوید: اجازه دیدن فرزندم را هم نمی دهند بعد از این مدت که نوزادم را دیدم ناف او خونریزی کرده علت را جویا می شوم یکی می گوید نمی دانیم دیگری می گوید آزمایش ازش گرفتیم.
وی اضافه می کند: پرونده نوزادم را هم به من نمی دهند که حتی از طریق پزشک قانونی اقدام کنم.









Scroll to Top