امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 9943
تاریخ انتشار: جمعه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ۲۲:۰۰

سید حسن نصرالله: اگر اسرائیل ذره‌ای در شهادت سید ذوالفقار نقش داشت مطمئنا اعلام می‌کردیم - اگر بشار

در حال تکمیل...سید حسن نصرالله: اگر اسرائیل ذره‌ای در شهادت سید ذوالفقار نقش داشت مطمئنا اعلام می‌کردیم/ اگر بشار اسد مزدوری آمریکا را قبول کند همین امروز جنگ تمام می‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان به مناسبت هفتمین روز شهادت شهید «مصطفی بدرالدین» ملقب به سید ذوالفقار، به ایراد سخنرانی پرداخت.

شهید مصطفی بدرالدین، ملقب به سیدذوالفقار فرمانده شاخه نظامی حزب‌الله لبنان در بامداد روز جمعه 24 اردیبهشت، بر اثر حملات تروریست‌های تکفیری در نزدیکی فرودگاه دمشق، به شهادت رسید.

در این مراسم پس از قرائت قرآن و اجرای موسیقی نظامی و رژه سربازان مقاومت که در جمع هزاران تن از مسئولان لبنانی و مقاومت و مردم عادی بزگزار شد، دبیرکل حزب‌الله لبنان سخنان خود را آغاز کرد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ابتدا بخش‌های سخنرانی خود را مشخص کرد و گفت که در این مراسم درباره شخصیت شهید و درباره حادثه‌ای که منجر به شهادت وی شد و در بخش سوم درباره پس از شهادتش و اینکه موضع ما چیست، صحبت خواهم کرد.

سید نصرالله با خوش‌آمد گویی به تمام کسانی که در مراسم هفتم سید بدرالدین شرکت کرده بودند، شهادت این فرمانده بلندپایه حزب‌الله را به همسر شهید، فرزندش و به خواهرانش تسلیت گفت.

شهید بدرالدین، از مؤسسان مقاومت حزب‌الله

سید حسن نصرالله در بخش اول سخنان خود گفت: سید مصطفی از اولین افراد مقاومت در مواجهه با دشمن اسرائیلی در «خلده» بود و به همراه برادران جنبش «امل» در جنگ «خلده» و به همراه برادران فلسطینی در این درگیری‌ها حضور داشت و در همین درگیری‌ها نیز از ناحیه پا زخمی شد و جراحات دیگری نیز برداشت که همواره با وی همراه بود. او همچنین اقدام به تشکیل گروههای جهادی علیه دشمن اسرائیلی کرد و به آموزش و مسلح کردن آن‌ها پرداخت که مجموع این اقدامات به همراه دیگر گروههای مقاومت در لبنان در نهایت به بیرون راندن دشمن صهیونیستی از لبنان منجر شد. این شهید از سال 1995 تا 1999 مسئولیت نظامی بالایی در حزب‌الله عهده‌دار شد و در این سال‌ها بنیه دفاعی و نظامی حزب‌الله را تقویت کرد که در سال 2000 شاهد پیروزی بزرگ بودیم.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین به جنگ سال 2006 و خدمات شهید بدرالدین در آن روزها اشاره کرد.

سید نصرالله در ادامه گفت: از مهم‌ترین موفقیت‌ها، کمین معروف «کمین انصاریه» بود که مشترکا از سوی شهید عماد مغنیه و شهید بدرالدین فرماندهی می‌شد. شهید بدرالدین پس از عماد مغنیه به فرماندهی خود در حزب‌الله ادامه داد و مسئولیت‌های مهمی را عهده‌دار شد که از جمله آن‌ها از بین بردن شبکه‌های جاسوسی اسرائیل بود و توانست هماهنگی بالایی را بین حزب الله و سازمان امنیتی لبنان ایجاد کند.

حضور در سوریه

رهبر مقاومت لبنان در ادامه با ورود به بحث سوریه گفت: هنگامی که حزب‌الله برای ورود تدریجی به سوریه اعلام آمادگی کرد، مسئولیت اداره گردان‌های نظامی و نیروهای امنیتی را به این شهید سپردم. در ابتدا از لبنان اقدام به فرماندهی می‌کرد و مانع از آن می‌شدم که به طور مستقیم در جبهه‌ها حضور پیدا کند و به سوریه برود، اما در ادامه با اصرار وی و گفته‌اش مبنی بر اینکه نمی‌توانم از لبنان جنگ را فرماندهی کنم، با رفتنش به سوریه موافقت کردم. او در سال‌های اخیر بیشتر وقت خود را در سوریه گذراند و به برکت خون‌های شهدا مانع از افتادن این کشور به دست تکفیری‌ها و بزرگشان آمریکا شد. در همان زمان این شهید نقش مهمی در مقابله با بمب‌گذاری‌ها داشت و در هماهنگی با نیروهای امنیتی لبنانی مانع از ورود خودورهای بمب‌گذاری شده به لبنان می‌شد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان با تأکید بر اینکه ما در برابر فردی قرار داریم که از بزرگان مقاومت اسلامی در لبنان بود و مغز متفکر مقاومت و از مؤسسان اولیه آن به شمار می‌رفت، افزود: سید مصطفی در بین همگان به شجاعت و هوش و حرفه‌ای بودن معروف بود و شهادت گوارایش باد.

سید حسن نصرالله در ادامه گفت: شخصیتی که در طول یک هفته گذشته با آن مواجه بودیم و از این بعد، بیش از پیش درباره او خواهیم خواند و خواهیم شنید، یک شخصیت خاص و ویژه است.

او افزود: شهدای مقاومت، چه به دست اسرائیل یا آمریکا و یا تکفیری‌ها به عنوان مزدوران آن ها به شهادت برسند، در راه عزت امت و کشورشان و در دفاع از مستضعفین کشته شده‌اند. آن‌ها فرقی نمی‌کند که در لبنان، فلسطین، عراق یا سوریه به شهادت برسند، چرا که جنگ و دشمن یکی است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در بخش بعدی سخنان خود به حادثه شهادت شهید بدرالدین پرداخت و گفت: در موضوع اسرائیل باید بگویم که اگر بگوییم اسرائیلی‌های از ما کینه دارند درست گفته‌ایم اما این مزدوران آمریکا بودند که باعث پرداختن به سخنی بی پایه شدند، هنگامی که گفتند «حزب‌الله مسئولیت شهادت سید بدرالدین را به گردن اسرائیل نمی‌اندازد چرا که می‌ترسد و محکوم کردن اسرائیل باید با اقدام متقابل همراه باشد و در این زمان حزب‌الله آماده جنگ با اسرائیل نیست» متأسفانه این سخن از سوی برخی لبنانی‌ها و اعراب گفته شد و اسرائیلی‌ها منصفانه‌تر برخورد کردند و گفتند که حزب‌الله صادق است و دشمن به خوبی در جنگ‌ها فهمیده است که ما هیچ وقت دروغ نمی‌گوییم.

سید نصرالله در ادامه افزود: موضوع این نیست و ما در طول 24 ساعت پس از شهادت سید مصطفی در پی این بودیم که چه اتفاقی افتاده است. اقدام جنایتکارانه اسرائیل یکی از فرضیه‌ها بود. ما به محل حادثه رفتیم و در پی نشانه‌های حمله هوایی بودیم اما چیزی پیدا نکردیم که نشان بدهد این حمله کار اسرائیل بوده است. ما اسرائیل را مبرا نمی‌کنیم؛ همچنان که اگر دلیلی نیز نداشته باشیم او را متهم نمی‌کنیم چرا که ما حتی دشمنمان را نیز در سیاست متهم نمی‌کنیم، ما در جنگ روانی به سر می‌بریم و دروغ و تزویر و فریب جزئی از جنگ روانی است اما ما در جنگ روانی نیز دروغ نمی‌گوییم.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در این باره ادامه داد: هنگامی که نشانه‌هایی مبنی بر دست داشتن گروههای تکفیری در منطقه در این حادثه بدست می‌آوریم، چگونه می‌توانم به عنوان یک حزب صادق، چیز دیگری را بگویم. ما باید مسئولیت و تبعات سخنان خود را بپذیریم. اگر کوچکترین نشانه‌ای نیز مبنی بر دست داشتن اسرائیل داشتیم، می‌گفتیم. همچنان که در قضیه «حاج عماد» ما اسرائیل را متهم کردیم. تاریخ شاهد است که ما هنگامی که گفته‌ایم پاسخ تجاوز را می‌دهیم، داده‌ایم و به عنوان مثال در حادثه قنیطره و  احتمال اینکه پاسخ ما به جنگ با اسرائیل بیانجامد وجود داشت اما ما پاسخ تجاوز رژیم صهیونیستی را دادیم چرا که برای ما خوب نبود که در روز روشن علیه ما حمله کنند و ما پاسخ آن را ندهیم.

سید نصرالله در ادامه گفت: در روزهای گذشته سخنان و صحبت‌های سخیفی از برخی شخصیت‌های سیاسی در رسانه‌ها شاهد بودیم که نشان از اوج انحطاط اخلاقی است که برخی در لبنان به آن دچار شده‌اند.

در موضوع دادگاه بین‌المللی [دادگاه رفیق حریری] تمام چیزی که ما گفته‌ایم این است که تمام چیزهایی که علیه ما در سال‌های گذشته گفته‌اند سیاسی کاری و استفاده از دادگاه به عنوان سلاحی علیه مقاومت بوده است.

سید حسن نصرالله ادامه داد: حزب الله جنبشی است که در طول سال‌های عمر خود با کسب تجارب ثابت کرده است که قائم به شخص نیست و توقفی در حرکت رو به جلوی خود ندارد و همواره در حال پیشرفت کمی و کیفی است و تجربه خود را به نسل‌های آینده  انتقال می‌دهد. بسیاری از فرماندهان ناشناخته هستند که در صورت شهادت یکی از فرماندهان به سرعت جای او را می‌گیرند و مقاومت را به پیش می‌برند و بعد از شهادت «حاج عماد» بسیاری گفتند که بنیه حزب‌الله سست شد، اما همگان دیدند که حزب‌الله قدرتمندتر از گذشته به مسیر خود ادامه داد و به عنوان یک قدرت منطقه‌ای مطرح شد.

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه سید بدرالدین اولین و‌ آخرین شهید مقاومت نیست و ما به حرکت خود ادامه می‌دهیم، گفت: هر کسی در خانه‌اش بماند در رختخوابش خواهد مرد اما کسی که در میدان جنگ حاضر شود، ممکن است که خداوند افتخار و شرف شهادت را نصیب او کند.

سید حسن نصرالله افزود: هنگامی که به سوریه می‌رویم، به مرور متوجه می‌شویم که اهداف این جنگ و نقش آمریکایی‌ها و غرب و هم‌پیمانان منطقه‌ای آنان چیست و اینکه چه کسانی گروههای تروریستی را تسلیح و مجهز می‌کنند .

او در این باره ادامه داد: من از کسانی که به دنبال حقیقت هستند اما هنوز ابهاماتی دارند می‌خواهم تا رسانه‌های عربی را رها کرده و رسانه‌های غربی را دنبال کنند و ببینند که آنان درباره سوریه و چگونگی شکل‌گیری بحران چه می‌گویند؛ چرا که غربی‌ها به تدریج در حال پشیمانی از آن‌چه کرده‌اند هستند و زبان به سخن گفتن درباره حقایق باز کرده‌اند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه با انتقاد از عربستان و متهم کردن آل سعود به دروغ گویی و نفاق، گفت: اهداف عربستان در سوریه چیست؟ عربستان به دنبال قانون اساسی جدید در سوریه است اما آیا خود عربستان قانون اساسی دارد؟ آن‌ها فقط نظام پادشاهی دارند. عربستان خواستار انتخابات در سوریه است اما مگر سعودی‌ها انتخابات دارند؟ آن‌ها خواستار اصلاحات و آزادی در سوریه هستند اما آیا کسی در عربستان می‌تواند خواستار اصلاحات شود؟ کسی را که چیزی در تویتر می‌نویسد را شلاق می‌زنند اما خواستار تعدد احزاب در سوریه هستند. تمام حرف‌ها عربستان کذب و رفتارش نفاق آمیز است.

دبیرکل حزب‌الله ادامه داد: تمام نشانه‌ها حاکی از این است که هدف گیری سوریه به این خاطر است که این کشور خارج از سلطه آمریکاست و موضع ملی خود را در قبال فلسطین و جولان حفظ کرده است.

سید نصرالله در این باره تأکید کرد: اگر همین امروز بشار اسد بگوید که می‌خواهم در خدمت طرح و پروژه‌های آمریکا باشم جنگ تمام خواهد شد؛ این همان هدف اصلی جنگ است. متأسفانه آمریکایی‌ها پس از شکست‌هایشان در منطقه و شکست‌های اسرائیل گروههای تکفیری را برای انجام اهداف خود کشف کرده و به کار گرفته‌اند و در حقیقت تفاوتی میان آن‌ها نیست.

رهبر مقاومت لبنان درباره گروههای تکفیری آن‌ها را ارتشی سیاه و متوحش خواند که در پی تحقق اهداف اسرائیل و آمریکا در منطقه هستند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان ادامه داد: ما به جنگ رفته‌ایم و سید مصطفی نیز در این جنگ به شهادت رسیده است، ما به دفاع از لبنان، سوریه، فلسطین و تمام امت ادامه می‌دهیم. مطمئنا به تبعات آن نیز واقف هستیم و می‌دانیم که در این راه با حملات شنیع برای ضربه زدن به مقاومت مواجه خواهیم بود. جنگ رسانه‌ای شدیدی علیه ما جریان دارد اما من می‌گویم که ما در طول 34 سال گذشته با شرایطی به مراتب بدتر از این مواجه بودیم اما روحیه‌مان و قدرت ایمانمان افزون‌تر از پیش شد.

سید نصرالله درباره جنگ سوریه گفت: ما در سوریه پیشروی کرده و تا کنون پیروز میدان بوده‌ایم. وضعیت حاضر با چیزی که دشمنان در 5 سال گذشته پیش‌بینی می‌کردند تفاوت دارد و شهادت فرماندهانمان در تحقق این پیروزی‌ها سهم بسزایی داشته است.

وی در این باره افزود: امروزه ارتش سوریه با مشارکت همه مبارزان شهرک‌های بسیاری را در منطقه «غوطه شرقی»  آزاد و خطر را به شکل وسیعی از فرودگاه دمشق و منطقه سیده زینب دور کرده‌اند.

سید حسن نصرالله در بخش نهایی سخنان خود با اشاره به انتخابات شهرداری‌ها در لبنان از تمام مردم جنوب لبنان خواست تا در انتخابات حاضر شوند. هم‌پیمانی قوی بین حزب‌الله و جنبش امل در همه زمینه‌ها به خصوص در انتخابات شهرداری‌ها وجود دارد و ما از همه می‌خواهیم تا در انتخابات حاضر شوند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در آخر گفت: در روز شهید مصطفی بدرالدین، دو نکته را باید تأکید کنیم، اول اینکه ما به حضور خود در سوریه ادامه می‌دهیم و آن را گسترش خواهیم داد و دوم اینکه پاسداشت مقاومت هستیم چرا که سید مصطفی برای مقاومت به شهادت رسید.

انتهای پیام/د






Scroll to Top