امروز: سه شنبه, ۲۸ فروردين ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 8973
تاریخ انتشار: پنج شنبه, ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ ۱۰:۰۴
دسته: اقتصادی
پرینت
ایمیل

آسمان جولانگاه جت های بچه پولدارها

ظاهرا برخی ثروت مندان داخلی برای اینکه از همتایان خود در کشورهای اروپایی عقب نمانند اقبال خوبی نسبت به استفاده از جت های اختصاصی برای حمل و نقل هوایی خود نشان داده اند تا جائیکه به گفته مشاور رسانه‌ای و مدیر روابط‌عمومی سازمان هواپیمایی کشور اگر کسی توانایی داشته باشد در این بخش سرمایه‌گذاری کند، در صورت داشتن شرایط تعیین‌شده از سوی سازمان هواپیمایی می‌تواند درخواست مجوز داده و کار خود را آغاز کند.

جت اختصاصی ثروتمندان


به گزارش  اصفهان تی وی، جعفرزاده در این باره اظهار داشت: همه تلاش سازمان هواپیمایی کشوری بنابر سیاست‌های تعیین‌شده برای بخش حمل‌ونقل کشور، افزایش ناوگان و اقتصادی‌کردن این بخش بوده است. با این هدف که زمینه‌های جذب سرمایه در این عرصه را فراهم کند و فعالیت‌ها در بخش هوانوردی کشور اقتصادی و سودآور باشد. بر همین اساس، هم‌اکنون شرکت‌هایی داریم که در این زمینه در حال فعالیت هستند
وی درباره جزئیات این شرایط گفت: کفایت سرمایه یکی از شروط اصلی در این زمینه است، همچنین داشتن پنج فروند هواپیما که حداقل دو یا سه فروند از آنها متعلق به خود شرکت باشد و اجاره‌ای نباشد. بقیه شرایط نیز شامل نیروی انسانی، منابع مالی و ... است».

با این حساب، می‌توانید خود و چهار نفر از همکاران، دوستان یا اعضای خانواده‌تان با جت اختصاصی کوچک پنج‌نفره از فرودگاه مهرآباد راهی هر نقطه‌ای در داخل کشور یا حتی خارج از کشور شوید. تنها نکته‌اش این است که برای هر ساعت پرواز باید دست‌کم سه‌ هزار و 200 دلار، به‌علاوه مقداری هزینه‌های جانبی شامل هزینه فرودگاهی و ... را کنار بگذارید. مسئولان این شرکت می‌گویند: «مخارج هر پرواز از حاصل ضرب نرخ ساعت پرواز در تعداد ساعات پرواز انجام‌شده، با تقریب صدم ساعت، به‌علاوه هزینه‌های خدمات فرودگاهی، مشخص می‌شود».

جت اختصاصی ثروتمندان

سه هزار و 200 دلار براساس نرخ روز چیزی در حدود 11 میلیون و 200 هزار تومان است. به این هزینه‌ها باید این مبالغ را هم اضافه کرد: اگر هواپیما برای شما تا لحظه برگشتتان در فرودگاه منتظر بماند به ازای هر ساعت باید 200 دلار و به ازای هر روز هزار و 500 دلار هزینه بپردازید. اگر هم قرار باشد هواپیما بدون شما و خالی به مبدأ بازگردد باید نصف هزینه هر ساعت پرواز را برای زمان برگشت به شرکت بدهید. با احتساب همین هزینه؛ برای مثال یک پرواز این مدلی با مبدأ تهران و مقصد کیش برای رفت‌وبرگشت، با احتساب یک‌ونیم ساعت پرواز رفت و یک‌ونیم‌ساعت برگشت، درصورتی‌که دو روز نیز هواپیما در فرودگاه کیش برای برگرداندن مسافرانش منتظر بماند در حدود 45 تا 50 میلیون تومان هزینه خواهد داشت.

یکی از مسئولان این شرکت می‌گوید: «برخی مقامات دولتی، تجار و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و مدیران شرکت‌های بزرگ، از جمله مشتریان ما هستند که به مقاصد داخلی مثل اصفهان، تبریز، مشهد، شیراز و ... و همچنین مقاصد خارجی، مثل مسکو در روسیه، اربیل در کردستان عراق، ترکیه، دوبی و اروپا پرواز می‌کنند و برمی‌گردند».
اتومبیل تشریفات که یک خودرو بنز اس500 است، ورود به سالن تشریفات (CIP) در مقصد. انتخاب و تعیین ساعت پرواز به وسیله مسافر، حضور در فرودگاه فقط 15 دقیقه قبل از پرواز، خروج از فرودگاه فقط 15 دقیقه بعد از فرود، امکان استفاده از این پروازها در داخل ایران، پرواز و فرود در فرودگاه‌های کوچک، عدم پرواز در صورت تأخیر مسافران، پذیرایی با غذای مورد علاقه شما برای پرواز، امکان مشاهده پرواز در جایگاه کمک‌خلبان، تلفن و اینترنت رایگان حین پرواز با بالاترین سرعت جهان، امکان تغییر برنامه و مسیر پرواز در آسمان و امکان انتظار جِت شخصی شما در مقصد.
جت‌های استفاده‌شده برای این پروازها مشخصاتی به این شرح دارند: دو هزار و 182 کیلومتر بُرد با چهار سرنشین، 722 کیلومتر در ساعت نهایت سرعت پروازی، 953 متر نهایت مسافت بلندشدن (حداکثر وزن بلندشدن)، 830 متر نهایت مسافت نشستن (حداکثر وزن نشستن)، 605 کیلوگرم حداکثر وزن بارگیری و 12 هزار و 497 متر حداکثر ارتفاع که از میزان ارتفاع هواپیماهای بزرگ بیشتر است و به همین دلیل در چاله‌های هوایی قرار نمی‌گیرد.


آن‌گونه که در سامانه اینترنتی و برگه‌های تبلیغاتی این شرکت آمده است، شما البته نه‌تنها می‌توانید با این توصیفات با این جت‌های اختصاصی به این سو و آن سوی ایران و جهان پرواز کنید، بلکه حتی می‌توانید با پرداخت پنج ‌میلیون دلار یکی از آنها را برای خودتان داشته باشید. این بخشی از اطلاعات در این رابطه است که با عنوان «پکیج خرید هواپیما به منظور سرمایه‌گذاری و درآمدزایی» ارائه شده است، به این شرح: «قیمت فروش یک فروند هواپیمای جت Phenom 100 مدل 2015 ساخت کارخانه EMBRAER واقع در کشور برزیل، 5 میلیون دلار است؛ به‌طوری‌که سند مالکیت هواپیما به ‌عنوان ضمانت به نام خریدار تنظیم خواهد شد و ضمن پرداخت سالانه 800 هزار دلار بابت اجاره‌بهای هواپیما، سالانه 400 هزار دلار اعتبار نیز برای استفاده از 120 ساعت پرواز رایگان به خریدار تخصیص داده می‌شود، همچنین خریدار می‌تواند درخواست این ساعات پروازی را 24 ساعت قبل اطلاع داده و بدون هیچ‌گونه محدودیتی از آن استفاده کند. نرخ اعمال‌شده برای این ساعات پروازی پایین‌ترین نرخ محاسباتی سیستم پروازی و برابر با دو هزار و 200 دلار در هر ساعت است که این نرخ تنها ویژه خریداران جت‌ها و اعضای ویژه این شرکت است»./


تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top