امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 6392
تاریخ انتشار: پنج شنبه, ۱۷ دی ۱۳۹۴ ۰۰:۳۰

قدم‌خیر جان! حالا خاطراتت به دوردست‌ترین روستاهایِ ایران هم رفته است

خبرگزاری فارس: قدم‌خیر جان! حالا خاطراتت به دوردست‌ترین روستاهایِ ایران هم رفته است

نویسندۀ «دختر شینا» در سال‌روزِ درگذشتِ راویِ کتاب
قدم‌خیر جان! حالا خاطراتت به دوردست‌ترین روستاهایِ ایران هم رفته است

نویسندۀ کتاب «دختر شینا» خطاب به راوی کتابش نوشت: او خاطراتش را گفت تا سبک شود؛ گفت و گفت و سبک شد، مثل یک پرندۀ تیزپرواز؛ آن قدر که بعد از بیان خاطراتش پرید و از پیش ما رفت، بدون اینکه باورش شود؛ خاطراتش به زودی کتاب می‌شود.


به گزارش خبرگزاری فارس، بهناز ضرابی‌زاده، نویسندۀ کتاب «دختر شینا» که این روزها کتابش به یکی از کتابهای پرفروش و مطرح کتاب‌فروشی‌ها تبدیل شده است در متنِ کوتاهی به تجلیل از راویِ کتاب پرداخت. بهناز ضرابی‌زاده در یادداشت کوتاه خود آورده است: «این روزها که می‌گذرد به سالگرد وفات خانم قدم‌خیر محمدی کنعان، راویِ کتابِ دختر شینا نزدیک می‌شویم.»

نویسندۀ «دختر شینا» در بخش دیگری از یادداشت خود آورده است: «او خاطراتش را برایم گفت تا سبک شود. گفت و گفت و سبک و سبک‌تر شد مثل یک پرندۀ تیزپرواز. آن قدر که بعد از بیان خاطراتش پرید و از پیش ما رفت بدون اینکه باورش شود خاطراتش به زودی کتاب می‌شود و کتابش در دورافتاده‌ترین روستاهای این کشور، روی صفحۀ تلویزیون به نمایش در می‌آید.»

ضرابی‌زاده پنهان نمی‌کند که روزهای مصاحبه تنها آرزویش این بوده است که هر چه زودتر، کتابِ خاطراتِ قدم‌خیر چاپ شود و آن را به آن مرحوم هدیه کند: «به همین زودی شش سال گذشت. آن روزها تنها آرزویم این بود که کتاب زودتر چاپ شود و آن را به قدم‌خیر خانم بدهم و به قول و تعهدم عمل کنم. شاید چون باورش نمی‌شد خاطراتش چاپ شود. می‌گفت خیلی‌ها آمدند و مصاحبه کردند و رفتند و هیچ‌کدام‌شان حتی یک جزوۀ کوچک هم نشد.»

کتاب «دختر شنا» حاوی خاطراتِ مرحوم قدم‌خیر محمدی همسر شهید ابراهیمی هژیر از سرداران شهدای استان همدان است که به قلم بهناز ضرابی‌زاده و همت انتشارات سوره مهر روانه بازار نشر شده است. این کتاب به عنوان کتابِ محوریِ دورِ سوم مسابقۀ کتاب و زندگی انتخاب شده است و تاکنون بیش از 150 هزار نسخه از آن به فروش رفته است.

انتهای پیام/و

http://fna.ir/YA25YN





Scroll to Top