امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 6242
تاریخ انتشار: جمعه, ۱۱ دی ۱۳۹۴ ۰۷:۳۰

آفتاب اعتدال به بدن یخ‌زده فتنه‌گران جان داده است - خواص پشت پرده فتنه 88 به دنبال ایجاد فتنه‌های

خبرگزاری فارس: آفتاب اعتدال به بدن یخ‌زده فتنه‌گران جان داده است / خواص پشت پرده فتنه 88 به دنبال ایجاد فتنه‌های آینده هستند

حجت‌الاسلام تقوی در شهر اندیشه:
آفتاب اعتدال به بدن یخ‌زده فتنه‌گران جان داده است / خواص پشت پرده فتنه 88 به دنبال ایجاد فتنه‌های آینده هستند

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گفت: در حال حاضر آفتاب اعتدال بر بدن یخ‌زده فتنه‌گران افتاده و به آنها جان داده است.


به گزارش خبرگزاری فارس از غرب استان تهران، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید رضا تقوی امشب در همایش بصیرت که در مصلای شهر جدید اندیشه و با حضور پرشور مسئولان شهرستانی و استانی مردم این شهر برگزار شد، اظهار کرد: برنامه‌‌های 9 دی بهانه‌ای است تا بتوانیم مسائلی را مطرح کرده و به این وسیله بصیرت‌افزایی کنیم.

وی بیان کرد: برنامه‌های 9 دی فرهنگ انقلاب و دین و دیانت را ترویج و تقویت می‌کند، مناسبت‌ها بستر ذهنی مردم را تقویت می‌کنند و توجهات به موضوع مناسبت بیشتر جلب می‌شود.

رئیس شورای سیاست‌‌گذاری ائمه تصریح کرد: عاشورا فضایی را به وجود می‌آورد تا شهادت، ایثارگری و فداکاری‌های یاران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بیان شود، ماه محرم نیز باعث دین‌داری بیشتر مردم می‌شود، مناسبت‌ها دارای برکات فراوانی هستند و نباید بگذاریم به فراموشی سپرده شوند.

وی خاطرنشان کرد: برخی اعتراض دارند و می‌گویند که در فتنه 88 اتفاقات ناگواری رخ داد اما این اتفاقات تمام شده است چرا باید دوباره جلسه بگیریم و این حوادث را زنده کنیم و لزومی ندارد که هرساله پیرامون این حادثه ناگوار سخن گفته شود.

تقوی گفت: در جواب این افراد باید گفت که حوادث تاریخی متنوع و مختلف و خوب و بد است اما این حوادث را باید زنده نگه داریم، چراکه حوادثی وجود دارد که سرنوشت‌ساز است و در این حوادث درس‌های بسیاری وجود دارد که باید به نسل‌های آینده منتقل شود.

وی اظهار کرد: حوادث بخش اعظمی از تاریخ ملت‌‌ها را تشکیل می‌دهد و اگر به فراموشی سپرده شوند تاریخ ملت‌ها نیز فراموش می‌شود.

رئیس شورای سیاست‌‌گذاری ائمه جمعه بیان کرد: در هر حادثه‌ای عبرت‌هایی وجود دارد که نباید از آنها چشم ‌پوشید حوادث فرهنگ‌ساز هستند چه حوادث مثبت و چه منفی، بنابراین جنبه مثبت حوادث باید تقویت و از تکرار جنبه‌های منفی آن جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم فتنه 88 را فراموش کنیم باید حوادثی مانند عاشورا که 1400 سال پیش اتفاق افتاده است را  نیز به فراموشی بسپاریم.

تقوی خاطرنشان کرد: عاشورا فرهنگ‌ساز است و باید برای نسل‌های آینده در زمان‌های گوناگون تفسیر شود، فرهنگ عاشورا فرهنگ فضیلت، ‌رشادت و «هیهات منا الذله» است و باید همیشه حفظ شود.

*دشمن در فتنه 88 از نیروهای درون نظام سرباز گرفت

رئیس شورای سیاست‌‌گذاری ائمه جمعه گفت: حوادث دیگر تاریخی نیز چه مثبت و چه منفی نباید فراموش شود، فتنه 88 یک رویداد منفی بود اما باید خاطره عبرت‌آموز آن را زنده نگه داریم و نسبت به آن هشدار دهیم، چراکه ممکن است دوباره اتفاق بیفتد و نباید در دام این فتنه بیفتیم.

وی اظهار کرد: باید ببینیم دشمن در فتنه 88 از چه کسانی استفاده کرده و چه برنامه‌هایی ریخته است، چراکه دشمن در این فتنه از نیروهای درون نظام سرباز گرفت.

تقوی بیان کرد: فتنه 88 تنها مختص آن زمان نبود و ممکن است دوباره اتفاق بیفتد، بنابراین باید هوشیار باشیم و 9 دی را همیشه زنده نگه داریم تا این گونه فتنه‌ها روی ندهد.

وی تصریح کرد: اگر عزاداری‌ها و حسینی‌ها وجود نداشت عاشورا به فراموشی سپرده می‌شد، بنابراین بزرگان و پیشوایان دین به برپایی عزاداری‌ها برای امام حسین (ع) توصیه می‌کند.

رئیس شورای سیاست‌‌گذاری ائمه جمعه خاطرنشان کرد: 9 دی پاسخی به فتنه بود و پیام بیداری و بصیرت را در دل خود داشت، این حماسه به دشمنان نشان داد که ملت ایران همیشه در صحنه حاضر است و پیوندی را که با ولایت دارد حفظ خواهد کرد.

وی گفت: یکی از وظایف ائمه جمعه در سراسر کشور زنده نگه داشتن مناسبت‌هاست آنها باید با برنامه‌ریزی این مناسبت‌ها را در ذهن و ضمیر مردم حفظ کنند تا فرهنگ اسلام و ولایت تقویت شود، چراکه این امر منجر به حضور مردم در صحنه می‌شود.

تقوی اظهار کرد: فتنه در لغت به معنی آزمایش است اما در اصطلاح وقتی در جنبه عام به کار برده می‌شود به یک رویداد اجتماعی اشاره دارد که در جهت تخریب یک سلسله از ارزش‌ها و ساختارهاست.

رئیس شورای سیاست‌‌گذاری ائمه جمعه بیان کرد: فتنه توسط یک نفر روی نمی‌دهد و یک جریان اجتماعی در سطح جامعه است که اجتماع را با تنش مواجه می‌کند، این امر ساختارشکن بوده و می‌خواهد با ساختارشکنی تغییر کلی در نظام کشور به وجود آورد.

وی تصریح کرد: انگیزه فتنه شیطانی است و از طریق آشوب به وجود می‌آید و با شبیه‌سازی لباس حق را بر تن می‌کند و شعارهای پرجاذبه اما زهرآگین سر می‌دهد.

تقوی خاطرنشان کرد: برای همه مردم فهم فتنه مهم نیست، چراکه فتنه شبیه‌سازی می‌کند و با این کار افراد ناآگاه را به سمت خود جذب کرده و در زمان فتنه درک آن سخت است.

رئیس شورای سیاست‌‌گذاری ائمه جمعه گفت: فتنه دارای مؤلفه‌های خاصی است و باید یک سری از مسائل کنار هم قرار گیرند تا فتنه به وجود آید یکی از این امور هم‌سویی، ارتباط و همکاری عوامل داخلی با بیگانگان است، در فتنه عناصر قدرت‌طلب در راستای خواسته‌های دشمن فعال می‌شوند.

وی اظهار کرد: در فتنه عوامل فتنه‌گر داخلی باید جسارت هنجارشکنی داشته باشند و از مرزهای قانونی عبور کنند و همچنین باید با تحریک مردم اردوکشی خیابانی اتفاق بیفتد.

تقوی بیان کرد: فتنه لایه‌های مختلفی دارد،‌ معمولاً افراد لایه‌های بیرونی و ظاهر را می‌بینند و تحریک‌کننده‌های فتنه در پشت پرده بوده و وارد میدان نمی‌شوند.

*خواص پشت پرده فتنه 88 به دنبال ایجاد فتنه‌های آینده هستند

وی تصریح کرد: عوامل به وجودآورنده فتنه در لایه‌های زیرین قرار دارند، به همین دلیل به راحتی شناخته نمی‌شوند، آنها از انظار پنهان می‌مانند تا خطری متوجهشان نشود.

رئیس شورای سیاست‌‌گذاری ائمه جمعه خاطرنشان کرد: باید با ارائه اسناد و مدارک قوی چهره‌ واقعی این افراد را به مردم نشان داد و دست آنها را رو کرد، چراکه آنها خود را برای فتنه‌های آینده آماده می‌کنند.

وی گفت: تا بستر مناسب فراهم نشود فتنه به وجود نمی‌آید مانند بذری که باید در زمین مناسب کشت شود، زمین مناسب فتنه اجتماع است.

تقوی اظهار کرد: بستر فتنه از راه‌های مختلفی فراهم می‌شود، نخستین بستر فتنه، شبهه‌افکنی است که در این امر فتنه‌گران با بیان شبهات مختلف ذهن مردم را مشوش و گمراه می‌کنند و با استفاده از تریبون‌ها و رسانه‌های مختلف ذهن مردم را در اختیار می‌گیرند.

وی بیان کرد: باید بدانیم دشمن به دنبال سوءاستفاده از همه امور است، به طور مثال با اینکه قرآن حقیقت است اگر بخواهند از آن دام درست کرده و فتنه‌ای مانند جنگ صفین به وجود آورند، نباید فریب خورد.

رئیس شورای سیاست‌‌گذاری ائمه جمعه تصریح کرد: یکی دیگر از بسترهای فتنه بی‌بصیرتی است، چراکه وقتی مردم قدرت تجزیه و تحلیل امور را نداشته باشند در دام فتنه می‌افتند، به همین دلیل مقام معظم رهبری بر بصیرت تأکید داشتند، چراکه بصیرت فتنه را خنثی می‌کند.

وی گفت: از دیگر بسترهای فتنه می‌توان به قدرت‌طلبان و افراد ناراضی اشاره کرد؛ از ویژگی‌های فتنه‌گران نیز می‌توان به جمود و تحجر، تندروی‌هایی افراطی، تنگ‌نظری، لجاجت و عناد و ... اشاره کرد.

تقوی اظهار کرد: در زمان فتنه برخی از خواص در فتنه حضور نمی‌یابند و جزء فتنه‌گران نیستند و خود را کنار می‌کشند که به این افراد خواص بی‌بصیرت گفته می‌شود، آنها با اینکه هرچه دارند از نظام است اما به نظام کمک نکرده و از خود خرج نمی‌کنند اما به دلیل عدم حضور در صحنه به حق ضربه می‌زنند.

وی بیان کرد: در راه مقابله با فتنه باید روشنگری کرد، همچنین باید بدانیم که حساب عناصر اصلی فتنه با فریب‌خوردگان جداست و هرگونه کمک به فتنه‌گران محکوم است، به ویژه در انتخابات، در روز قیامت باید پاسخ‌گوی رأی که به صندوق انداخته‌ایم باشیم و در برابر آن مسئول هستیم و در نهایت نیز باید قانون درباره فتنه‌گران اجرا شود.

رئیس شورای سیاست‌‌گذاری ائمه جمعه تصریح کرد: مقابله با فتنه 88 توسط مقام معظم رهبری مدیریت شد و ایشان در این راه بارها بر دشمن‌شناسی و قانون‌گرایی سفارش کردند.

*آفتاب اعتدال به بدن یخ‌زده فتنه‌گران جان داده است

وی خاطرنشان کرد: در فتنه 88، 34 انسان بی‌گناه توسط عوامل بیگانه به شهادت رسیدند و فتنه‌گران به مساجد و مغازه‌های مردم حمله کردند و به غارت اموال عمومی پرداختند، بنابراین باید آنها را محاکمه کرد، چراکه باید پاسخگوی خون ریخته‌شده مردم ایران باشند.

تقوی گفت: فتنه‌گران به آرای مردم خیانت کردند، چراکه بعد از تحقق مشارکت 85 درصدی مردم در انتخابات، سران کشورهای استکباری سر تعظیم به ایران فرود آوردند اما بعد از ایجاد شبهه تقلب لحن آنها عوض شد.

رئیس شورای سیاست‌‌گذاری ائمه جمعه اظهار کرد: آیا جزای بسیجیان و پاسداران انقلاب که جان خود را برای کشور فدا کردند بلوک سیمانی بوده یا جزای امام حسین (ع) سوزاندن خیمه‌ها و حسینیه‌های سوگواری ایشان در روز عاشوراست؟

وی بیان کرد: دشمن دست از سر ما برنداشته است، در حال حاضر آفتاب اعتدال بر بدن یخ‌زده فتنه‌گران افتاده و به آنها جان داده است، بنابراین مردم باید با هوشیاری با برنامه‌‌های دشمن مقابله کنند.

تقوی در پایان متذکر شد: آب دهان برخی به خاطر برجام به راه افتاد و برای آمریکا فرش قرمز انداختند اما آمریکایی‌ها جواب آنها را با تحریم‌های بیشتر و بلوکه کردن دارایی‌های کشور دادند.

در ابتدای جلسه نیز حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی مروج، امام جمعه شهر جدید اندیشه با خیرمقدم به حضار و قرائت بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری اظهار کرد: مسئولان باید بدانند که مشروعیت آنها از ولایت است و باید پشتیبان ولایت باشند تا گزندی به کشور وارد نشود.

انتهای پیام/3154/ش40

http://fna.ir/WALVV





Scroll to Top