امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 6178
تاریخ انتشار: چهارشنبه, ۰۹ دی ۱۳۹۴ ۰۱:۳۰

مهار تورم بدون برنامه‌ریزی برای کسب‌وکار رکود را تشدید کرد - هیچ زمانی سود بانکی دو برابر تورم نبود

خبرگزاری فارس: مهار تورم بدون برنامه‌ریزی برای کسب‌وکار رکود را تشدید کرد/ هیچ زمانی سود بانکی دو برابر تورم نبوده است

عضو کمیسیون بودجه مجلس در گفت‌وگو با فارس:
مهار تورم بدون برنامه‌ریزی برای کسب‌وکار رکود را تشدید کرد/ هیچ زمانی سود بانکی دو برابر تورم نبوده است

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: دولت با استفاده از سیاست‌های انقباضی زمینه‌های کنترل تورم و تشدید رکورد را فراهم کرد در حالی که برنامه‌ای برای توسعه کسب و کار و رونق اقتصادی وجود نداشت.


جعفر قادری عضو کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری درباره تشدید رکود اقتصادی در دولت ًیازدهم اظهار داشت: اخیراً طی تذکری مشکلات اقتصادی به دولت گوشزد شد و در این باره تذکری ارائه کردیم.

وی با بیان اینکه پیش از این راهکارهای بسیاری برای برون‌رفت از رکود در اختیار دولت قرار دادیم، گفت: استفاده از ظرفیت‌های علم و فناوری با تکیه بر اقتصاد دانش‌بنیان از جمله راهکارها بود.

قادری تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، استفاده از ظرفیت بخش تعاون کشور و فناوری را از جمله دیگر راهکارها عنوان کرد و گفت:‌ ظرفیت‌های بسیاری در کشور وجود دارند که همچنان مغفول واقع شده‌اند،از جمله آنها دریاها برای تأمین آب مورد نیاز و توسعه صنعت و کشاورزی است.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد که بخشی از مشکلات رکود به ساختار اقتصاد کشور بازمی‌گردد که در این باره دولت انتظارات و توقعات بسیاری را به وجود آورده است.

وی افزود: دولت با استفاده از سیاست‌های انقباضی زمینه‌های کنترل تورم و تشدید رکورد را فراهم کرد در حالی که برنامه‌ای برای توسعه کسب و کار و رونق اقتصادی وجود نداشت.

قادری در توصیه‌ای به دولت گفت: دولت باید در استفاده از منابع هدفمندسازی یارانه‌ها بیشترین کارایی را داشته باشد و در کنار آن به ماده 12 قانون رفع موانع تولید و مشکلات بازار پول و سرمایه نیز توجه کند.

عضو کمیسیون بودجه مجلس با بیان اینکه نرخ سود بانکی به 2 برابر نرخ تورم رسیده است، گفت: در هیچ دوره‌ای این تفاوت نرخ وجود نداشت و باید این میزان برای جلوگیری از تشدید رکود کاهش یابد.

انتهای پیام/م

http://fna.ir/OFA0X6





Scroll to Top