امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 4056
تاریخ انتشار: دوشنبه, ۲۰ مهر ۱۳۹۴ ۱۱:۳۰

همه سواحل جنوب را مسلح کرده‌ایم - دشمن را تا خلیج مکزیک هم تعقیب می‌کنیم - بازداشت 4 روزه نظامیان آ

خبرگزاری فارس: همه سواحل جنوب را مسلح کرده‌ایم/دشمن را تا خلیج مکزیک هم تعقیب می‌کنیم/ بازداشت 4 روزه نظامیان آمریکایی توسط سپاه

دریادار تنگسیری در گفت‌وگو تفصیلی با فارس:
همه سواحل جنوب را مسلح کرده‌ایم/دشمن را تا خلیج مکزیک هم تعقیب می‌کنیم/ بازداشت 4 روزه نظامیان آمریکایی توسط سپاه

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه دشمن ما را از برخی مجموعه‌های درون کشور بهتر می‌شناسد، گفت:‌ دشمن یک حساب دیگری روی ما باز می‌کند اما می‌بینیم یک مسئول ما خیال می‌کند با یک بمباران همه چیز جمع می‌شود.


گروه امنیتی دفاعی خبرگزاری فارس- محمدمهدی یزدی: دیدار فرماندهان نیروی دریایی سپاه با حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب و برپایی نمایشگاه بزرگ دستاوردهای این نیرو در دریاچه شهدای خلیج فارس تهران ما را بر آن داشت تا با دریادار علیرضا تنگسیری جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه به گفت‌وگو بنشینیم.

در این گفت‌وگو برخی از مصداق‌های ایجاد رعب در دشمن توسط ندسا، آمادگی نیروی دریایی برای اجرای فرمان رهبری مقابل عربستان، متحرک سازی شناورها، گستردگی در کل ساحل خلیج فارس و استراتژی «دست بلند» نیروی دریایی سپاه مطرح شد.

***

سردار تنگسیری در ابتدای این گفت‌وگو با اشاره به دیدار اخیر فرماندهان نیروی دریایی سپاه با مقام معظم رهبری گفت: ایشان در بحث توانایی‌های نیرو فرمودند که باید روز به روز این توانمندی‌ها را افزایش دهید و همچنین بر آمادگی نیرو تاکید کردند.

وی افزود: مقام معظم رهبری بر اعتماد و استفاده از جوانان به خصوص جوانان بومی در جنوب کشور تاکید داشتند و فرمودند که ساده‌اندیشی است که خیال کنیم دشمن راضی می‌شود به اینکه هر چه ما می‌گوییم، بپذیرد.

جانشین نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه ما جوانترین نیروها را در حوزه خود داریم، اظهار داشت: هر چند نیروی دریایی یک نیروی تخصصی است و اگر آدم‌ها قدیمی باشند می‌توانند کارایی بهتری داشته باشند، اما ما در نیروی دریایی سپاه روی جوان‌ها کار کردیم.

تنگسیری خاطرنشان کرد: ما همچنین راهیان نور دریایی را ویژه دانش‌آموزان تا دانشجویان برای آشنایی جوانان با مقوله دریا راه‌اندازی کرده‌ایم.

* طرح‌های «شهید باقری» و «شهید کاظمی» برای شناسایی نخبگان در سپاه

وی افزود: اعتقاد ما این است که باید دفاع را مردمی و از توان نیروهای انسانی استفاده کنیم و مبارزه با استکبار جهانی بایستی از جوانی شروع شود تا به پختگی برسد.

جانشین نیروی دریایی سپاه تصریح کرد: ما طرح‌هایی به نام شهیدان باقری و کاظمی داریم که از طریق آنها نخبگان را برای فرماندهی شناسایی می‌کنیم. این دو طرح در سپاه شروع و در نیروی دریایی بیشتر به آن توجه شده است.

تنگسیری با اشاره به تاکید بر آمادگی جسمانی در نیروی دریایی سپاه گفت: شناورهایی که ما داریم ضرباتی را به بدن وارد می‌کند لذا بر آمادگی بدنی نیروهای خود توجه ویژه داریم.

وی در ادامه این گفت‌وگو اظهار داشت: مقام معظم رهبری تاکید ویژه‌ای بر وحدت نیروی دریایی سپاه و نیروی دریایی ارتش دارند که خوشبختانه ارتباط نزدیکی بین فرماندهان این دو نیرو وجود دارد.

* کل ساحل را مسلح کرده‌ایم

جانشین نیروی دریایی سپاه با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر ایجاد رعب بر دشمن در جبهه جنوب گفت: در بحث تجهیزات می‌دانیم که تجهیزات ما بومی است و این تجهیزات در تحریم کامل تولید می‌شود. از جمله شناورها، موشک‌ها، راکت‌اندازها و سلاح‌های جدید.

تنگسیری تاکید کرد: ما بایستی از لحاظ کمیت این تجهیزات را روز به روز بیشتر و کل ساحل را مسلح کنیم که تقریبا این کار را کرده‌ایم.

وی اظهار داشت:‌ ما الان به گونه‌ای عمل می‌کنیم که همه جا هستیم و هیچ جا نیستیم یعنی در کل ساحل حضور داریم اما دشمن نمی‌داند که ما کجا هستیم.

جانشین نیروی دریایی سپاه گفت: ما اعتقاد داریم که دشمن توانمندی این را دارد که پایگاه‌های ثابت را بزند لذا در کل خلیج فارس و دریای عمان گستردگی خود را ایجاد کردیم.

* جابجایی شناورها در جاده با سرعت 60 کیلومتر

تنگسیری همچنین تصریح کرد: ما اعتقاد داریم که شناورهایمان روی زمین هم باید متحرک باشند یعنی هر شناور یک کِشنده دارد که می‌تواند روی جاده با سرعت 60 کیلومتر جابجا شود.

* تونل‌هایی برای مخفی‌سازی موشک‌ها و شناورها در کل سواحل جنوب

وی در ادامه این گفت‌وگو تاکید کرد: ما اعتقاد داریم که بایستی تجهیزات‌مان را به زیر زمین ببریم و این کار را کرده‌ایم. تونل‌هایی که ما ایجاد کرده‌ایم در کل جنوب و بسیار زیاد است که دشمن نمی‌تواند آن را تصور کند.

جانشین نیروی دریایی سپاه گفت: این تونل‌ها می‌تواند هم موشک‌ها هم سلاح‌هایی مثل راکت‌اندازهای متحرک و هم شناورها را در خود جای دهد. دشمن هم می‌داند و به همین خاطر ترس و واهمه دارد. لذا ما اعتقاد داریم که رعب و وحشت را اینگونه در دشمن ایجاد کنیم.

* دشمن را حتی تا خلیج مکزیک هم تعقیب می‌کنیم

تنگسیری با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر پاسخ سخت و خشن به عربستان در خصوص ادامه بی‌احترامی به زائران گفت: فرمایش حضرت آقا بین همه نیروها از جمله نیروی دریایی، نیروی قدس و دیگر نیروها تقسیم می‌شود. لذا ما قبلا هم گفته‌ایم و حضرت آقا هم روی آن تاکید داشتند و این یک شعار نیست.

وی افزود: این صحبت حضرت امام (ره) است که فرمود اینطور نیست شما در خلیج فارس ناوها و هواپیماهای ما بزنید، فرزندان ما شما را رها نمی‌کند و حضرت آقا هم فرمودند اینطور نیست که دیگر بزنید و در بروید، فرزندان ما شما را تعقیب می‌کنند.

جانشین نیروی دریایی سپاه تاکید کرد: من اعلام می‌کنم که اگر دشمن بخواهد درگیر شود حتی اگر شده تا خلیج مکزیک هم دنبالشان می‌رویم و این کار را می‌کنیم. غیرت ایرانی نه در شعار بلکه در عمل است.

* دشمن ما را از برخی مسئولین داخلی بهتر می‌شناسد

تنگسیری با بیان اینکه شاید دشمن ما را از برخی مجموعه‌های درون کشور بهتر بشناسد، گفت:‌ یعنی آمریکا بیشتر ما را می‌شناسد تا برخی در داخل. آنها یک حساب دیگر روی ما باز می‌کنند اما می‌بینیم یک مسئول از ما اینقدر شُل برخورد می‌کند که خیال می‌کند با یک بمباران همه چیز جمع می‌شود. اینطور نیست اراده هر جوان ایرانی با اتکا به خدا اگر دست خالی هم باشد پوزه دشمن را به خاک مذلت می‌کشاند. لذا ما آماده اجرای آن بخش از فرمایش حضرت آقا که ناظر به وظیفه ما در نیروی دریایی سپاه باشد هستیم.

* عربستان قطعا نمی تواند در برابر جوانان ایرانی دوام بیاورد

وی ادامه داد: آمریکا که استکبار جهانی است ما در مقابلش ایستاده‌ایم. حال عربستان که با کشوری مثل یمن که همه چیز آن از بین رفته و با خیانت رئیس‌جمهورش مکان دقیق مهمات و موشک‌هایش بمباران شده، درمانده و 7 ماه مستأصل شده،‌ چگونه می‌خواهد با کشور بزرگی مثل ایران درگیر شود.

جانشین نیروی دریایی سپاه گفت: صدام که می‌گفتند بزرگترین ارتش خاورمیانه و جنوب غرب آسیا را داشت در درگیری با ما مستأصل و درمانده شد. البته اوایل نبرد، امکان دارد احساس پیروزی کنند که اجازه آن را هم نمی‌دهیم اما هر چه پیش می‌رویم خواهند دید چقدر در باتلاق فرو می‌روند.

تنگسیری اظهار داشت: عربستانی‌ها در عراق که اصلا نیرویی نداشت، درمانده‌اند حالا در مقابل جوانان ایرانی قطعا نمی‌توانند دوام بیاورند. عربستان رقمی نیست و جوانان ما اصلا آن را کشوری قوی نمی‌دانند چون اصلا آدمی ندارد و تجهیزات‌شان نیز اجاره‌ای است.

* استراتژی «دست بلند» در نیروی دریایی سپاه

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به بُرد عملیاتی نیروی دریایی سپاه گفت: عقل سلیم این را نمی‌گوید که ما فقط توان خود را در خلیج فارس ببینیم. حتما بایستی استراتژی «دست بلند» را کار کنیم که روی آن کار شده و صورت گرفته است.

* می‌دانیم با آمریکا باید در عمق درگیر شویم

جانشین نیروی دریایی سپاه گفت: ما می‌دانیم اگر با کشوری مثل آمریکا درگیر شویم امکان دارد نزدیک ما نباشد و این درگیری باید در عمق‌ باشد که روی آن کار کردیم. ما شروع کننده هیچ جنگی نیستیم اما ایرانی‌هایی که فرزند امام(ره) باشند زیر بار هیچ ظلمی نمی‌روند و دشمن را دنبال می‌کنند.

تنگسیری ادامه داد: ما هیچ راهی نداریم؛ یا باید دست به سینه دشمن باشیم یا هر گزینه‌ای که داریم روی میز بگذاریم تا خدا نیز به ما کمک کند و بدانید که گزینه‌های خداوند خیلی عمیق‌تر از گزینه‌های ما هستند. خداوند به ما گفته است که زیر بار زور نرویم.

* هستند کسانی که خود را با مواد منفجره به ناوهای آمریکایی بزنند

جانشین نیروی دریایی سپاه با اشاره به تهدیدات دشمن گفت: دشمن ما را از هارت و پورت خود نترساند. آنها یکبار ما را آزموده‌اند والله اگر جایش برسد هستند کسانی که به با مواد منفجره خود را به ناوهای آمریکایی بزنند.

تنگسیری در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به بعضی تحلیل‌ها مبنی بر خروج آمریکایی‌ها از خلیج فارس، گفت: آیا باورتان می‌شود که آمریکایی‌ها منطقه خلیج فارس را ترک کنند؟ در این صورت کشورهایی که تحت حمایت آمریکا هستند در بغل ما خواهند بود و ترتیبشان را می‌دهیم.

* آمریکا کل توانش را از خلیج فارس خارج نمی‌کند

وی افزود: امکان دارد برخی از ناوهایشان از خلیج فارس به دریای عمان برود اما آمریکا کل توانش را از خلیج فارس خارج نمی‌کند و ما برای آن هم فکر کرده‌ایم.

* بازداشت 4 روزه نظامیان آمریکایی توسط سپاه

جانشین نیروی دریایی سپاه با اشاره به ناگفته ای از بازداشت نظامیان آمریکایی در گذشته گفت: در سال 82 چهار نظامی آمریکایی و 2 کویتی با کلی تجهیزات نظامی و 2 فروند قایق قصد داشتند به اروند بیایند که ما آنها را بازداشت کردیم.

تنگسیری افزود: فیلم و تجهیزات آنها موجود است اما به دلایل امنیتی آن را رسانه‌ای نکردیم.

وی گفت: آنها با دو قایق آمده بودند و نیروهای ما با دو قایق به طرف آنها رفته بودند ولی تجهیزات آمریکایی‌ها خیلی بیشتر بود با این حال یکی از بچه‌های ما با لباس پاسداری و یک اسلحه کلاش به داخل قایق آنها می‌رود و فقط می‌گوید الله اکبر و فرد کویتی به آمریکایی‌ها می‌گوید اینها پاسدار هستند و تسلیم می‌شوند.

جانشین نیروی دریایی سپاه اظهار داشت: بعدها از انگلیسی‌هایی که در دو مرحله بازداشت کردیم پرسیدم شما که این همه تجهیزات، سلاح و نیروی ویژه داشتید چرا در مقابل دو قایق ما تسلیم شدید که پاسخ دادند ما اصلا نمی‌دانیم چه شد.

تنگسیری تصریح کرد: به هر حال در سال 82 بنا بر وضع موجود سیاسی کشور مجبور شدیم آن 4 آمریکایی را رها کنیم. البته این افراد را 4 روز نگه داشتیم و بعد رها کردیم.

وی ادامه داد: شناورهای گروه آمریکایی را به آنها دادیم اما شناورهای دو گروه بعدی انگلیسی را به همراه تمام تجهیزات‌شان نگه داشته‌ایم.

* برپایی نمایشگاهی برای مسئولینی که می‌گویند چیزی نداریم

جانشین نیروی دریایی سپاه با اشاره به برپایی نمایشگاه بزرگ این نیرو که به مناسبت هفته دفاع مقدس در پارک چیتگر صورت گرفته بود، گفت: ما بخشی از تجهیزات‌مان را نمایش دادیم تا جوانان و برخی مسئولینی که می‌گویند ما چیزی نداریم بیایند توان ما را ببینند واین در راستای فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تور نظامی‌گردی برای مسئولین بود.

* شناورهای دوزیستی که رادار آنها را نمی‌گیرد

تنگسیری همچنین با اشاره به شناور دوزیستی که در این نمایشگاه به نمایش درآمد، گفت: ما دو نوع شناور دوزیست داریم که یکی مغروق و دیگری نیمه مغروق است.

وی ادامه داد: شناور مغروق همان ذوالفقار است که در نمایشگاه نشان داده شد و شناور نیمه مغروق نیز تا سطح آب، آبگیری می‌کند و اژدر دارد و رادارها آن را نمی‌گیرند.

جانشین نیروی دریایی سپاه گفت: اما شناور دوزیستی که نمایش داده شد سرعت قایق تندرو را دارد و وقتی زیر آب می‌رود سرعتش به 5 گره دریایی می‌رسد.

تنگسیری خاطرنشان کرد: این شناور دوزیست برای عمق خلیج فارس جواب می‌دهد.

* موشک‌هایی بهتر از نمونه‌های خارجی و حتی اسرائیلی داریم

وی در ادامه با اشاره به زمانی که مسئول تجهیز نیروی دریایی سپاه بود، گفت: در آن زمان به کشور می‌گفتیم موشکی با طول یک متر و 80 سانتی‌متر می‌خواهیم که گفتند اصلا چنین چیزی وجود ندارد و رفتند اما 6 ماه بعد آمدند و چیزهایی گفتند. ولی در همان مدت متخصصان ما در وزارت دفاع آن را ساختند.

جانشین نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه این موشک ها نظیر نصر و ظفر، قابلیت شلیک از روی شناورهای کوچک را نیز دارند،گفت: این موشک‌هایی که الان در اختیار داریم به لحاظ بُرد و دقت بسیار بهتر از نمونه‌های خارجی و حتی اسرائیلی و مدل‌هایی نظیر موشک‌های پنگوئن است.

تنگسیری در پایان گفت: در زمان شاه بالاترین برد موشک‌های ما 45 کیلومتر بود اما الان فقط برد موشک‌های کروز ما -و نه بالستیک- 300 کیلومتر است و این توانمندی نیروهای مسلح در دفاع از کشور را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/






Scroll to Top