امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 3566
تاریخ انتشار: سه شنبه, ۰۳ شهریور ۱۳۹۴ ۱۴:۳۰

کردها قصد ندارند از سوریه جدا شوند

رهبر حزب "اتحاد دموکراتیک کردها" در سوریه ضمن اعلام اینکه آن‌ها قصد ندارند از سوریه جدا شوند، تاکید کرد، کردها در سوریه بخش اساسی این ملت هستند.

1440487479988_reuters2.jpg

به گزارش حقوق نیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، صالح مسلم، رهبر حزب "اتحاد دموکراتیک کردها" در سوریه گفت: حزب ما می‌خواهد جزئی از سوریه باقی بماند.

وی نگرانی خود را نسبت به تلاش ترکیه برای ایجاد منطقه‌ای امن در شمال سوریه در نزدیکی مرز ترکیه ابراز کرد که پوشش هوایی را برای مخالفان سوری که در این منطقه با تروریست‌های داعش مبارزه می‌کنند، فراهم خواهد کرد.

مسلم گفت: هیچ کس منطقه امن در شمال سوریه را نمی‌خواهد. این مساله تنها در رسانه‌های ترکیه به بحث گذاشته شده است. اقدامات یک جانبه ترکیه قابل قبول نیست. هیچ قدرت دیگری در این منطقه از جمله ما این مساله را نمی‌پذیرد. کردها، عرب‌ها و ترک‌ها چنین ابتکار عملی را نخواهند پذیرفت.

وی افزود: حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه خواستار بهبود روابط با ترکیه است؛ مساله‌ای که تنها از طریق درک متقابل میان هر دو طرف تحقق می‌یابد.

صالح مسلم در خصوص علت موفقیت نیروهای کرد در به دست آوردن مناطق شمال سوریه گفت: این دستاوردها که عمدتا به شکل تصرف زمین و مناطق از تروریست‌های داعش بوده به خاطر تلاش‌ها و موفقیت گروه‌های محلی سازمان یافته حاصل شده است. به چنین گروه‌هایی دستور داده شده تا از حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه برای تداوم حکومتش بر شهرهای تصرف شده حمایت کنند.

واحدهای حفاظت خلق کرد، جناح مسلح اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه که در ژوئن سال جاری میلادی شهر "تل ابیض" واقع در شمال سوریه را از داعش پس گرفتند، نه تنها ارتباط بین مناطق کردنشین از شهر "جزیره" در شرق سوریه و کوبانی در غرب این کشور را ممکن ساختند بلکه مسیر سربازگیری‌های جدید را که از مرز شمالی به شهر رقه، مرکز داعش ختم می‌شود، مسدود کردند.

صالح مسلم همچنین به روابط خوب میان حزب "اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه" با آمریکا و دیگر کشورهای شرکت کننده در کمپین ضد داعش اشاره کرده و گفت: این عامل دیگری است که به نیروهای کرد در حمله به داعش و تصرف مناطق تحت کنترلش کمک می‌کند.

وی افزود: ترکیه برخلاف آمریکا و دیگر کشورها در جریان مبارزه با داعش هیچ گونه کمکی به نیروهای کرد نکرده است./








Scroll to Top