امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 3554
تاریخ انتشار: سه شنبه, ۰۳ شهریور ۱۳۹۴ ۱۲:۳۰

تلاش برای ایجاد فاصله میان کردها و عراق و ایران

بر اساس بررسی‌های صورت گرفته رژیم صهیونیستی اصلی ترین مشتری نفت کردستان عراق در جهان به شمار می رود. یکی از دلایل این اقدام فاصله انداختن بین کردستان و عراق و ایران است.

خبرگزاری فارس: رژیم صهیونیستی اصلی‌ترین خریدار نفت کردستان عراق/ تلاش برای ایجاد فاصله میان کردها و عراق و ایران

به گزارش حقوق نیوز به نقل از جوییش پرس، رژیم صهیونیستی در حال حاضر سه چهارم نفت مورد نیاز خود را از کردستان عراق تأمین می کند.

بر اساس اعلام منابع رهگیری گشتیرانی و تجارت نفت، در حال حاضر رژیم صهیونیستی اصلی ترین مشتری نفت کردستان عراق در جهان محسوب می شود.

این اقدام کردستان عراق در صادرات نفت به سرزمین های اشغالی علی رغم مخالفت دولت مرکزی این کشور صورت می گیرد.

نیاز رژیم صهیونیستی به نفت معادل حدود 240 هزار بشکه روزانه برآورد شده است.

از اصلی ترین دلایل این مسئله رسیدن نفت ارزان قیمت به دست رژیم صهیونیستی است. واردات نفت برای رژیم صهیونیستی از کردستان عراق از نظر قیمت به صرفه تر بوده و خواهد بود.

از سوی دیگر این رژیم در حال حاضر منبعی برای واردات توسط کردستان عراق است و بخش قابل توجهی از نیاز کردستان عراق به تجهیزات برای مبارزه با داعش از طریق این رژیم تأمین می شود.

در کنار همه موارد فوق، از نظر این رژیم هر دلار که به کردستان عراق پرداخت می‌شود، باعث جدایی بیشتر این منطقه از بغداد و حتی ایران خواهد شد.

از ابتدای ماه می سال جاری تا 11 اوت، پالایشگاه ها و شرکت های نفتی رژیم صهیونیستی 19 میلیون بشکه از کردستان عراق نفت وارد کرده اند که ارزش این حجم برابر با حدود 1 میلیارد دلار برآورده شده است.

از دیگر تأمین کنندگان نفت رژیم صهیونیستی می توان به روسیه، قزاقستان، و آذربایجان اشاره کرد.

ایتالیا، یونان و ترکیه نیز از دیگر خریداران نفت کردستان عراق در جهان محسوب می شوند.

بخش عمده ای از نفت صادراتی منطقه کردستان عراق، ابتدا از طریق خط لوله به بندر جیهان ترکیه منتقل شده و سپس به دیگر نقاط جهان صادر شده است.

یکی دیگر از راه های صادرات نفت کردستان انتقال آن به قبرس و سپس صادرات آن به دیگر نقاط جهان است که در مجموع 17 درصد از نفت این منطقه به قبرس منتقل می شود.

این سیاست رژیم صهیونیستی به قدری برای آن اهمیت دارد که حاضر شده است این اقدام را علی رغم مخالفت دولت آمریکا اجرایی کند.

به گزارش دبکا، موضوع خرید نفت توسط رژیم صهیونیستی از کردستان عراق از جمله معدود مسائلی است که آمریکا و رژیم صهیونیستی را مقابل هم قرار داده است.

دولت اوباما از ابتدا مخالف خرید نفت منطقه کردستان عراق توسط رژیم صهیونیستی بود اما این رژیم از ابتدای صادرات نفت این منطقه که تا پیش از توافق با دولت عراق غیر قانونی بود از کردستان نفت وارد می کرد./








Scroll to Top