امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

تلویزیون خبر اصفهان، مرجع انتشار اخبار، گزارش ها و مطالب ویدئویی درباره اصفهان و...

خبرچــین

نرخ روزانه ارز

دلار
۳,۷۶۵
یورو
۴,۱۵۸
پوند
۴,۸۷۵
درهم
۱,۰۳۳
دلار کانادا
۲,۹۰۴
دلار استرالیا
۲,۸۷۹
ریال سعودی
۱,۰۰۵
لير ترکيه
۱,۰۸۷
کرون سوئد
۴۲۷
رینگیت مالزی
۸۸۴
بات تایلند
۱۱۴
یوان چین
۵۷۰
فرانک سوییس
۳,۸۳۶
کد خبر: 3202
تاریخ انتشار: پنج شنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ ۱۱:۴۵
دسته: سیاسی
پرینت
ایمیل

مسببان جنگ منتظر عواقب کارشان باشند

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان در گفت و گوی تلفنی با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن گفت: تشدید وضعیت جنگی و ادامه اقدامات نظامی برخی کشورها در یمن نه تنها کمکی به حل بحران نمی کند، بلکه روند حل آن را پیچیده و دشوار می سازد.

به گزارش حقوق نیوز،  حسین امیرعبداللهیان در این گفت و گوی تلفنی با اسماعیل ولد شیخ احمد با اشاره به دیدگاه اصولی و پایدار جمهوری اسلامی ایران در حل و فصل مسائل منطقه ای از طریق گفت وگو و راهکار سیاسی و رایزنی های اخیر با مقامات کشورهای منطقه در این خصوص، گفت: تشدید وضعیت جنگی و ادامه اقدامات نظامی برخی کشورها در یمن نه تنها کمکی به حل بحران نمی کند، بلکه روند حل آن را پیچیده و دشوار می سازد.
وی افزود: متاسفانه جامعه جهانی نسبت به آنچه در یمن می گذرد سکوت کرده و کشتار مردم مظلوم و بی دفاع این کشور به ویژه زنان و کودکان مغایر با اصول بین المللی حقوق بشردوستانه است و مسببان حملات نظامی باید آثار و عواقب مترتب بر آن را بپذیرند.
معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه اضافه کرد: تهران همچنان بر نقش سازنده سازمان ملل در کمک به حل سیاسی بحران تاکید دارد و معتقد است توقف اقدامات نظامی، تقویت روند سیاسی و گفتگوی یمنی ـ یمنی تنها راه برون رفت از وضعیت فعلی یمن است.
ولد شیخ احمد در این تماس تلفنی با اشاره به رایزنی هایش در منطقه، گفت: پیروزی اصلی در یمن از آن صلح و نه جنگ است.
وی افزود: تنها راهکار پیش روی بحران یمن، سیاسی است و سازمان ملل همچنان از ایده تکمیل روند سیاسی و گفت و گو برای دستیابی به آتش بس پایدار و توافق سیاسی بین گروهها و احزاب یمنی تلاش می کند.
نماینده ویژه دبیرکل در امور یمن تاکید کرد: بدون شک توسل به راهکار سیاسی و اجتناب از جنگ، به نفع همه در یمن و منطقه است.
معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان همچنین در این گفت و گو از ولد شیخ برای سفر به تهران و رایزنی بیشتر دعوت کرد.
به گزارش ایرنا، معاون وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در دیدار با نماینده ویژه پوتین در امور خاورمیانه و آفریقا نیز در خصوص جدیدترین تحولات یمن مذاکره و تبادل نظر کرد.

انتهای پیام /*
+ 0
- 0

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top